Публікація:
Developing communication competence in higher education

Ескіз

Дата

2024

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Інноваційна педагогіка. ‒ 2024. ‒ Вип. 67, т. 2. ‒ С. 55-58

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Випуск видання

Анотація

Стаття присвячена одній з актуальних проблем сучасної педагогіки – комунікативній компетенції та її формуванню у процесі навчання професійного спілкування. Розкривається суть комунікативної компетенції та підкреслюється, що вона передбачає здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з іншими людьми, певну сукупність знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективне спілкування. Характеризується компонентний склад комунікативної компетенції як складного наукового поняття. Розглядаються об’єкти навчання та контролю сформованості вмінь та навичок усного ділового спілкування на різних рівнях підготовки у вищій школі, що є необхідною умовою успішної професійної діяльності у сфері міжнародної співпраці. Зазначається, що комунікативна компетенція буде успішно реалізована лише в тому разі, якщо вона відповідає професійним умінням і навичкам, закладеним у кваліфікаційних характеристиках фахівців певного профілю. Процес професійного спілкування між партнерами у сфері міжкультурного співробітництва реалізується у різних формах. У статті аналізуються такі види ділового спілкування, як ділова бесіда, ділова телефонна розмова, переговори і презентація: пропонуються дефініції, визначаються цілі та структура, описуються сфери, функції та фази розгортання різних видів ділового спілкування. При цьому підкреслюється, що основна відмінність між ними полягає в ступені складності обговорюваних учасниками питань. Проаналізовано передумови ефективності формування комунікативних умінь та навичок. Обґрунтовано, що комунікативна компетенція є важливим компонентом успішного мовного спілкування, що підкріплюється мовними навичками і мовними вміннями та забезпечує готовність до мовної взаємодії та взаєморозуміння. У контексті сучасної концепції професійної освіти, що ставить перед вищою школою завдання по розвитку у студентів комунікативної компетенції, сформованість навичок професійно-ділового спілкування дає змогу майбутнім фахівцям успішно орієнтуватися у сфері професійної діяльності, взаємодіяти між собою та розв’язувати професійні проблеми, забезпечує можливість стати професіоналами у своїй справі.
The article is devoted to one of the urgent issues of modern pedagogy ‒ communicative competence and its formation in the process of teaching professional communication. The article reveals the essence of communicative competence and emphasises that it implies the ability to establish and maintain the necessary contacts with other people, a certain set of knowledge, skills and abilities that ensure effective communication. The component structure of communicative competence as a complex scientific concept is characterised. The objects of teaching and control of the development of verbal business communication skills at different levels of training in higher education, which is a necessary condition for successful professional activity in the field of international cooperation, are considered. It is asserted that communicative competence will be successfully implemented only if it corresponds to the professional skills and abilities inherent in the qualification characteristics of specialists of a certain profile. The process of professional communication between partners in the field of intercultural cooperation is implemented in various forms. The article analyses such types of business communication as business conversation, business telephone conversation, negotiation and presentation: it offers definitions, establishes the goals and structure, describes the spheres, functions and phases of deployment of various types of business communication The prerequisites for the effectiveness of the formation of communication skills and abilities are analysed. It is emphasised that communicative competence is an important component of successful language communication, which is supported by language skills and language abilities and ensures readiness for language interaction and mutual understanding. In the context of the modern concept of professional education, which sets the task of developing students’ communicative competence, the formation of business communication skills prepare future specialists to successfully explore the area of professional activity, interact with each other and solve professional problems, and as a result become professionals in their field.
Статья посвящена одной из актуальных проблем современной педагогики – коммуникативной компетенции и ее формированию в процессе обучения профессиональному общению.

Опис

Ключові слова

communication competence, professional communication, intercultural cooperation, negotiation, discussion, flexibility, комунікативна компетенція, професійна комунікація, міжкультурна співпраця, переговори, дискусія, гнучкість

Бібліографічний опис

Pochuieva, V. V. Developing communication competence in higher education / V. V. Pochuieva // Інноваційна педагогіка. ‒ 2024. ‒ Вип. 67, т. 2. ‒ С. 55-58. ‒ DOI : https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/67.2.10.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced