Публікація:
Development of students’ communicative competence in the context of reading foreign language texts

dc.contributor.authorDovhopolova, H. H.
dc.contributor.authorДовгополова, Г. Г.
dc.contributor.authorVasylenko, V. A.
dc.contributor.authorВасиленко, В. А.
dc.contributor.authorГ.Г. Довгополова
dc.contributor.authorВалентина Василенко
dc.date.accessioned2023-05-02T18:05:57Z
dc.date.available2023-05-02T18:05:57Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractРозглянуто сутність, складові та способи формування комунікативної компетенції через читання іншомовних текстів. Комунікативно-орієнтований підхід дає можливість трактувати текст як одиницю, засіб та продукт комунікації. Визначено функції читання: пізнавальна, регулятивна, ціннісноорієнтаційна, конвенціональна. Із погляду системного підходу, комунікативну компетенцію визначено низку взаємопов’язаних компонентів, володіння якими вказує на наявність в індивіда знань, навичок та вмінь в галузі мови. Розкрито складові комунікативної мовленнєвої компетенції: лінгвістичний, соціолінгвістичний та прагматичний. Лінгвістична компетенція, у свою чергу, включає лексичну, граматичну, семантичну, фонологічну, орфографічну, орфоепічну компетенції, а також когнітивну організацію та спосіб, за яким знання зберігаються. Прагматична компетенція складається з дискурсивної, функціональної компетенцій та включає програмування мовлення. Зазначено, що лінгвістичний компонент – це здатність читача сприймати й адекватно розуміти мовленнєві повідомлення на основі наявних знань про формально-структурні особливості мови, їхню єдність із лексичними, граматичними, фонетичними навичками та вміннями. Соціокультурна компетенція забезпечує адекватне розуміння, яке залежить від знання читачем норм та реалій відповідної національної культури. Когнітивний компонент визначає готовність до здійснення розумової діяльності. Предметний компонент – це цілісна система теоретичних знань про певну діяльність, що дозволяє індивіду робити обґрунтовані твердження. Паралінгвістичний компонент – це знання зовнішніх характеристик організації тексту та володіння уміннями їх розпізнавати. Формування читацької компетенції вимагає формування в студентів навчальної компетенціїuk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to consideration of the essence, components and methods of formation of communicative competence through reading foreign language texts. The communicative-oriented approach makes it possible to interpret the text as a unit, means and product of communication. The functions of reading are defined: cognitive, regulatory, value orientation, conventional. From the point of view of the systemic approach, communicative competence is defined as a number of interrelated components, the possession of which indicates the presence of knowledge, skills and abilities in the field of language. The components of communicative speech competence are defined: linguistic, sociolinguistic and pragmatic. Linguistic competence, in turn, includes lexical, grammatical, semantic, phonological, orthographic, orthographic competence, as well as cognitive organization and the way in which knowledge is stored. Pragmatic competence consists of discursive, functional competences and includes speech programming. Taking into account the fact that there is still no unity among methodologists regarding the components of communicative competence in general, in this article we focused on some of them, the possession of which determines the level of development of communicative competence in reading. The linguistic component is the reader’s ability to perceive and adequately understand speech messages based on existing knowledge about the formal and structural features of the language, their unity with lexical, grammatical, phonetic skills and abilities. Sociocultural competence ensures adequate understanding, which depends on the reader’s knowledge of the norms and realities of the relevant national culture. The cognitive component determines readiness for mental activity. The subject component is a complete system of theoretical knowledge about a certain activity, which allows an individual to make reasonable statements. The paralinguistic component is knowledge of the external characteristics of text organization and the ability to recognize them. The formation of reading competence requires the formation of students’ educational competence.uk_UA
dc.description.abstractРассмотрены сущность, составляющие и способы формирования коммуникативной компетенции посредством чтения иностранных текстов. Коммуникативно-ориентированный подход позволяет трактовать текст как единицу, средство и продукт коммуникации. Определены функции чтения: познавательная, регулятивная, ценностно-ориентационная, конвенциональная. С точки зрения системного подхода, коммуникативная компетенция определяет ряд взаимосвязанных компонентов, владение которыми указывает на наличие у индивида знаний, навыков и умений в области языка. Раскрыты составляющие коммуникативной речевой компетенции: лингвистический, социолингвистический и прагматический.uk_UA
dc.identifier.citationDovhopolova, H. Development of students’ communicative competence in the context of reading foreign language texts / Hanna Dovhopolova, Valentyna Vasylenko // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2023. - Вип. 59, т. 1. - С. 318-323. -DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/59-1-49.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/59-1-49
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3157-0973
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9167-1130
dc.identifier.urihttp://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/16745
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherАктуальні питання гуманітарних наук. - 2023. - Вип. 59, т. 1. - С. 318-323uk_UA
dc.subjectОсвіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогикаuk_UA
dc.subjectНаукові публікації. Scientific publications. Научные публикацииuk_UA
dc.subjectУкраїна. Ukraine. Украинаuk_UA
dc.subjectМова. Мовознавство. Літературознавство. Language. Linguistics. History and Criticism of Literature. Язык. Языкознание. Литературоведениеuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectстудентыuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.subjectкоммуникативная компетенцияuk_UA
dc.subjectчитанняuk_UA
dc.subjectreadinguk_UA
dc.subjectчтениеuk_UA
dc.subjectіншомовний текстuk_UA
dc.subjectforeign textuk_UA
dc.subjectиноязычный текстuk_UA
dc.subjectмовленнєва компетенціяuk_UA
dc.subjectspeech competenceuk_UA
dc.subjectречевая компетенцияuk_UA
dc.titleDevelopment of students’ communicative competence in the context of reading foreign language textsuk_UA
dc.title.alternativeРозвиток комунікативної компетенції студентів у котексті читання іншомовних текстівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication077b3922-4917-4ba3-aac3-6c3e2fd319da
relation.isAuthorOfPublication8ae4c1d6-1f42-463b-8dc0-efe30b0a5690
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery077b3922-4917-4ba3-aac3-6c3e2fd319da

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
Development of students_Dovhopolova_Vasylenko_2023.pdf
Розмір:
374.25 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Опис:
Stattia

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: