Публікація:
Інноваційна педагогіка у формуванні соціально відповідальної особистості в умовах глобальних викликів

dc.contributor.authorБайцур, К. Ю.
dc.contributor.authorBaitsur, K. Yu.
dc.contributor.authorКатерина Юріївна Байцур
dc.date.accessioned2025-04-14T10:06:04Z
dc.date.issued2025
dc.description.abstractІнноваційна педагогіка відіграє ключову роль у трансформації сучасної освіти, орієнтованої на підготовку соціально відповідальних особистостей, здатних адаптуватися до динамічних умов глобалізованого світу. В умовах стрімких соціальних, економічних і технологічних змін виникає нагальна потреба у формуванні нової парадигми освітнього процесу, в центрі якої перебуває людина як активний творець суспільних змін. Особлива увага приділяється розробці та впровадженню інтерактивних методик, проєктного навчання, міждисциплінарного підходу, цифрових технологій, елементів критичного мислення й емоційного інтелекту, які забезпечують не лише глибоке засвоєння знань, а й формування системи цінностей, що сприяє громадянській активності, екологічній свідомості та соціальній відповідальності. У контексті глобальних викликів, серед яких – воєнні конфлікти, кліматичні зміни, пандемії, масова міграція та соціальна нерівність, освіта перестає бути лише транслятором знань, а стає простором виховання відповідального мислення та етичної поведінки. Важливим аспектом інноваційної педагогіки є формування в учнів здатності до співпраці, саморефлексії, толерантності та стійкості до стресових ситуацій. Саме ці риси дозволяють майбутнім громадянам брати активну участь у розв’язанні складних соціальних проблем і бути відкритими до міжкультурного діалогу. Інноваційні педагогічні стратегії формують нову модель особистості – відповідальної, компетентної, здатної діяти в інтересах спільноти та сталого розвитку. Таким чином, інноваційна педагогіка є не просто засобом модернізації освітнього середовища, а потужним інструментом суспільної трансформації в умовах невизначеності та глобальних змін.
dc.description.abstractInnovative pedagogy plays a crucial role in transforming modern education aimed at fostering socially responsible individuals capable of adapting to the dynamic conditions of a globalized world. In the context of rapid social, economic, and technological shifts, there is an urgent need to shape a new paradigm of the educational process that places the individual at its core as an active agent of societal change. Special emphasis is placed on the development and implementation of interactive methodologies, project-based learning, interdisciplinary approaches, digital tools, critical thinking techniques, and elements of emotional intelligence. These pedagogical innovations not only enhance knowledge acquisition but also contribute to the formation of a value system that promotes civic engagement, ecological awareness, and social responsibility. Faced with global challenges such as armed conflicts, climate change, pandemics, mass migration, and social inequality, education must transcend the traditional role of knowledge transmission and become a space for nurturing responsible thinking and ethical behavior. A vital aspect of innovative pedagogy lies in developing learners’ abilities for collaboration, self-reflection, tolerance, and resilience under stress. These qualities enable future citizens to actively participate in solving complex societal issues and to remain open to intercultural dialogue. Innovative pedagogical strategies, therefore, cultivate a new model of personality—responsible, competent, and capable of acting in the interest of the community and sustainable development. In this way, innovative pedagogy emerges not merely as a tool for educational modernization but as a powerful catalyst for social transformation in a world marked by uncertainty and global shifts.
dc.identifier.citationБайцур, К. Ю. Інноваційна педагогіка у формуванні соціально відповідальної особистості в умовах глобальних викликів / К. Ю. Байцур // Стратегії сталого розвитку суспільства в умовах сучасних глобальних викликів. (м. Кам’янське, 10 квіт. 2025 р.) / ГО «Молодіжна Організація Починаючих Лідерів. - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 81-85.
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0001-2411-9319
dc.identifier.urihttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/23347
dc.language.isouk
dc.publisherСтратегії сталого розвитку суспільства в умовах сучасних глобальних викликів. (м. Кам’янське, 10 квіт. 2025 р.) / ГО «Молодіжна Організація Починаючих Лідерів. - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 81-85
dc.subjectінноваційна педагогіка
dc.subjectосвіта
dc.subjectсоціальна відповідальність
dc.subjectосвітній процес
dc.subjectглобальні виклики
dc.subjectпроєктне навчання
dc.subjectкритичне мислення
dc.subjectсталий розвиток
dc.subjectемоційний інтелект
dc.subjectміжкультурний діалог
dc.subjectгромадянська активність
dc.subjectinnovative pedagogy
dc.subjectsocial responsibility
dc.subjecteducational process
dc.subjectglobal challenges
dc.subjectproject-based learning
dc.subjectcritical thinking
dc.subjectsustainable development
dc.subjectemotional intelligence
dc.subjectintercultural dialogue
dc.subjectcivic engagement
dc.titleІнноваційна педагогіка у формуванні соціально відповідальної особистості в умовах глобальних викликів
dc.typeThesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc44af7a4-5dda-4592-b664-939f50c00961
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc44af7a4-5dda-4592-b664-939f50c00961

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
Innovatsiina pedahohika u formuvanni_Baitsur_2025.pdf
Розмір:
862.97 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: