Перегляд за Автор "Nosach, A. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Criminological analysis of the protection of the territorial integrity of Ukraine(DIXI. – 2022. – Vol. 24, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-17, 2022) Pakhnin, M. L.; Пахнін, М. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9236-9723; Nosach, A. V.; Носач, А. В.; Perepelytsia, S.; Topal, D.Держава завжди унікальна у своїй діяльності та захисті, і для визнання кожної держави її цілісність завжди має поважатися — і ні за яких обставин не можна порушувати територіальну цілісність держави. З цією метою держава стає обов’язком забезпечити відповідне переслідування осіб, які злочинно посягають на територіальну цілісність. Навіть із запровадженням цього принципу територіальна цілісність держави завжди знаходиться під загрозою, що впливає на справжню сутність держави, яка полягає в захисті державного суверенітету. Ця стаття проголошує, що територіальна цілісність кожної держави повинна поважатися завжди, незалежно від обставин, а ті, хто її не поважає, повинні нести кримінальну відповідальність. У цьому питанні буде суть аналітичної методології дослідження, яка полягатиме у з’ясуванні кримінально-правового аспекту захисту територіальної цілісності України. З наведеної методології можна стверджувати, що відбуваються безперервні порушення територіальної цілісності України шляхом вчинення різноманітних злочинів. Саме тому потрібно щось робити у збереженні територіальної цілісності Держави Україна.Документ Criminological principles of preservation of state sovereignty(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 5 (Vol. 1). – P. 104-109, 2019) Nosach, A. V.; Носач, А. В.Досліджено фундаментальний елемент державотворення – суверенітет, його основні ознаки, значення для суспільства і держави. Встановлено вразливі боки суверенітету. Виявлено загрозливі процеси та фактори, що детермінують злочини проти державного суверенітету, які унеможливлюють його розбудову, загрожують реальному існуванню та ставлять під сумнів його необхідність.Публікація Ensuring national security in the conditions of martial law and state of emergency: theoretical and legal analysis of foreign experience(DIXI. – 2023. – Vol. 25, № 2. – P. 1-14, 2023) Gusarov, S. M.; Гусаров, С. М.; Vasylenko, V. M.; Василенко, В. М.; Nosach, A. V.; Носач, А. В.; Korobtsova, D. V.; Коробцова, Д. В.; Сергій Гусаров; Viktor VasylenkoУ цій статті розглядаються та ґрунтовно аналізуються ключові елементи сучасного стану процесів національної безпеки в Україні. Також розглянуто шляхи можливого покращення стану забезпечення національної безпеки України в сучасних умовах активної дії режиму воєнного стану. Зазначається, що різні країни світу на власний розсуд схильні трактувати сутність та важливі елементи національної безпеки, які існують у сучасному світі. Крім того, країни мають різні можливості вжити реальних дій щодо реформування ситуації з національною безпекою. У статті акцентовано увагу на тому, що справді якісний та динамічний розвиток сфери належного забезпечення національної безпеки відбувається в державі лише тоді, коли вона знаходиться під загрозою (її державному суверенітету, територіальній цілісності чи іншим важливим інтересам). Приклад Ізраїлю, США та деяких інших країн не єдиний, де лише після виникнення тієї чи іншої небезпеки починають працювати на практиці механізми та інструменти її подолання. Також було наголошено на важливості досягнення Україною повноправного членства у військово-політичному альянсі НАТО. Адже цей військово-політичний альянс, який об’єднує близько трьох десятків суверенних держав, більшість з яких є справжніми ліберальними демократіями з реальним верховенством права та прозорою й ефективною державною системою, визнаний найкращим прикладом такого оборонного союзу в Україні. історії людства і є добрим об'єднанням близьких Україні за духом держав. Вказується, що після відбиття російського вторгнення Україна має зосередити всі зусилля на вступі до НАТО.Публікація European experience in preventing and combating crime by customs authorities and possibility of its use in Ukraine(Ius Humani. Law Journal. – 2022. – Vol. 11 (2), – P. 1-11, 2022) Nosach, A. V.; Носач, А. В.; Cherkasskyi, R. A.; Fialka, M. I.; Фіалка, М. І.; Selezen, S. V.У світі сформовано досить ефективні системи протидії та запобігання митним правопорушенням загалом та з боку митних органів, однак досвід не всіх держав є позитивним. У статті на основі аналізу наукових поглядів науковців узагальнено досвід провідних європейських країн (на прикладі Великої Британії, Франції, Німеччини) у сфері запобігання та протидії злочинності митними органами. Виокремлено як позитивні, так і негативні сторони досвіду у сфері протидії злочинності цих країн. Аналіз зарубіжного досвіду запобігання та протидії злочинності митними органами дав змогу сформулювати наступні моменти, якими доцільно скористатися вітчизняному законодавцю: по-перше, високий рівень матеріально-технічного та фінансового забезпечення митних органів, що дозволяє можливість швидше реагувати на існуючі виклики; по-друге, митні органи переважної більшості країн мають широкий спектр повноважень у контексті здійснення розвідувальних операцій; по-третє, високий рівень взаємодії та обміну інформацією між країнами ЄС у рамках протидії митній злочинності; по-четверте, важливим аспектом протидії та запобігання митній злочинності є професійна підготовка персоналу митних органів; по-п’яте, на прикладі зарубіжних країн в Україні було доцільно посилити адміністративну та кримінальну відповідальність за порушення митного законодавства; по-шосте, високий рівень соціальної та фінансової підтримки працівників митниці.Документ Evaluating the current state of realization of victims’ rights in the criminal process: an explanation under Ukrainian and Indian Criminal Procedure Codes(Novum Jus. – 2022. – Vol. 16, № 2. – P. 23-48, 2022) Ablamskyi, S. Ye.; Абламський, С. Є.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4716-3985; Ansari, F. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3431-4561; Nosach, A. V.; Носач, А. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6171-0108Повага та захист усіх сторін завжди були метою кожного кримінального провадження з метою досягнення справедливості на кожній стадії кримінального процесу. Цей захист набуває надзвичайного значення під час роботи з жертвами, які отримали травми внаслідок злочину. З цієї причини як Індія, так і Україна надають особливий захист правам жертв протягом усього кримінального процесу. Ця стаття має на меті проаналізувати роль і ступінь захисту, яку пропонують ці кримінально-процесуальні кодекси щодо дотримання прав жертв.Документ Асоціальне тло як передумова вчинення злочинів проти державного суверенітету та територіальної цілісності України(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2019. – № 2 (21). – С. 110-117, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Досліджено асоціальне тло, яке є передумовою детермінації злочинів проти державного суверенітету та територіальної цілісності України. Визначено основні сфери життєдіяльності суспільства та держави, в яких формується асоціальне тло, як воно впливає на оточуючих і чим воно небезпечне. Приділено увагу соціальній спільності між окремими індивідами, соціальними групами та державними інституціями як здорова альтернатива асоціальному тлу.Документ Демократизація та уніфікація правотворчості в сфері протидії поширенню екстремістської діяльності як головної загрози суверенітету та територіальній цілісності України(Право та державне управління. - 2019. - № 2 (35), т. 1. - С. 18-23, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.На підставі статистичних показників злочинів проти державного суверенітету та територіальної цілісності в статті визначено тенденції екстремістських злочинів. Підкреслено необхідність розробки більш ефективних анти-екстремістських заходів на демократичних засадах. Водночас діяльність правоохоронних органів у сфері попередження екстремістських злочинів повинна бути науково обґрунтованою та стратегічно спрямованою на розкриття провідних факторів їх вчинення. Basing on statistical indicators of crimes against state sovereignty and territorial integrity, the article defnes tendencies of extremist crimes. It emphasizes the necessity of elaboration more effcient anti-extremist measures based on democratic grounds. At the same time activities of law-enforcement organs in the sphere of extremist crime prevention must be science-based and strategically aimed at uncovering conductive factors of their commitment. На основании статистических показателей преступлений против государственного суверенитета и территориальной целостности в статье определены тенденции экстремистских преступлений. Подчеркнута необходимость разработки более эффективных анти-экстремистских мероприятий на демократических началах. В то же время деятельность правоохранительных органов в сфере предупреждения экстремистских преступлений должна быть научно обоснованной и стратегически направленной на раскрытие ведущих факторов их совершения.Документ Державний суверенітет і територіальна цілісність – фундаментальні національні інтереси України(Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2019. – № 3. – С. 244-249, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.У межах наукової статті розкрито зміст та сутність понять «державний суверенітет» і «територіальна цілісність». Досліджено проблему, визначення змісту фундаментальних національних інтересів України та співвідношення з ними таких понять, як державний суверенітет і територіальна цілісність України. Наголошено на тому, що посягання на державний суверенітет і територіальну цілісність України як на сферу національних інтересів держави визнаються характерними ознаками злочинності.Документ До проблеми кримінально-правового аналізу злочинів проти державного суверенітету й територіальній цілісності України(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 327-329., 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6171-0108Кримінально-правовий аналіз зазначених автором ознак складу злочинів дає можливість краще усвідомити характерні особливості даної категорії кримінально-правових норм, а саме – злочини проти державного суверенітету і територіальній цілісності України. Існування загальних тенденцій, особливо в визначенні об’єкту посягання, дає підстави розглядати самостійні кримінально-правові норми як елементи системи злочинів тотожної спрямованості.Документ Досвід зарубіжних країн у захисті державного суверенітету і територіальної цілісності(Право.ua. – 2019. – № 2. – С. 116-122, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.У статті проаналізовано досвід зарубіжних країн у захисті державного суверенітету і територіальної цілісності. Визначено сучасні тенденції країн розвинутої демократії таких, як США, Великобританія, країни ЄС, щодо захисту державного суверенітету і територіальної цілісності. Визначено перспективи запозичення досвіду зарубіжних країн під час розробки стратегії захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України в системі протидії злочинності.Документ Загальносоціальні заходи протидії злочинам проти державного суверенітету і територіальної цілісності України(Наше право. - 2020. - № 1. - С. 115–120, 2020) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Статтю присвячено визначенню загальних заходів протидії злочинам проти державного суверенітету і територіальної цілісності України. Зазначено, що запобігання злочинам, які посягають на територіальну цілісність, конституційний лад і національну безпеку України, вимагає застосування широкого спектру новітніх заходів впливу на причини,що їх породжують, шляхом усунення або нейтралізації. The article is devoted to the definition of general measures to combat crimes against state sovereignty and territorial integrity of Ukraine. It is determined that the prevention of crimes that encroach on the territorial integrity, constitutional order and national security of Ukraine requires the use of broad range of new measures to influence the causes that cause them, by eliminating or neutralizing. Статья посвящена определению общих мер противодействия преступлениям против государственного суверенитета и территориальной целостности Украины. Отмечено, что предотвращение преступлений, посягающих на территориальную целостность, конституционный строй и национальную безопасность Украины, требует применения широкого спектра новейших мер воздействия на причины, которые их порождают, путем устранения или нейтрализации.Документ Загрози національній безпеці як обов’язкова ознака злочинності, що посягає на державний суверенітет і територіальну цілісність України(Право і суспільство. - 2019. - № 3, ч. 1. - С. 50-56, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Статтю присвячено аналізу загроз державному суверенітету і територіальній цілісності України з кримінологічного погляду на проблему загроз як характерну ознаку окремого різновиду злочинності, що детермінує посягання на державний суверенітет і територіальну цілісність України. Аналізується зміст таких загроз, як територіальні претензії з боку інших держав світу, глобалізація світових відносин і зосередження важелів впливу на світові процеси в руках окремих осіб або груп, прояв сепаратизму та намагання автономізації за етнічною ознакою окремих регіонів України. Визначається їх першочергове значення для детермінації злочинності, що посягає на державний суверенітет і територіальну цілісність України.Документ Закон України «Про Національну поліцію»: наук.-практ. комент. [ станом на 7 верес. 2018 р.](Київ : Видав. дім «Професіонал», 2018. – 680 с., 2018) Андрєєв, А. В.; Andrieiev, A. V.; Бараш, Є. Ю.; Barash, Ye. Yu.; Батіг, Р. В.; Batih, R. V.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Беспалов, О. О.; Bespalov, O. O.; Бесчастний, В. М.; Beschastnyi, V. M.; Бірюкова, А. Г.; Biriukova, A. H.; Буглак, Ю. О.; Buhlak, Yu. O.; Вареник, О. С.; Varenyk, O. S.; Васильків, Ф. Ф.; Vasylkiv, F. F.; Веприцький, Р. С.; Veprytskyi, R. S.; Волонец, В. В.; Volonets, V. V.; Галунько, В. В.; Halunko, V. V.; Ганечко, О. М.; Hanechko, O. M.; Грибан, І. О.; Hryban, I. O.; Губська, О. А.; Hubska, O. A.; Данилов, М. О.; Danylov, M. O.; Данилова, М. В.; Danylova, M. V.; Дашутин, І. В.; Dashutyn, I. V.; Денисенко, А. П.; Denysenko, A. P.; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4201-0218; Джура, Х. Ю.; Dzhura, Kh. Yu.; Дніпров, О. С.; Dniprov, O. S.; Дрозд, В. Г.; Drozd, V. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7687-7138; Дрозд, О. Ю.; Drozd, O. Yu.; Журавель, В. І.; Zhuravel, V. I.; Журавльов, Д. В.; Zhuravlov, D. V.; Занфірова, Т. А.; Zanfirova, T. A.; Золотоноша, О. В.; Zolotonosha, O. V.; Іншин, М. І.; Inshyn, M. I.; Іщук, Д. О.; Ishchuk, D. O.; Карпушова, О. В.; Karpushova, O. V.; Клемпарський, М. М.; Klemparskyi, M. M.; Коротких, А. Ю.; Korotkykh, A. Yu.; Костюк, В. Л.; Kostiuk, V. L.; Кравченко, І. О.; Kravchenko, I. O.; Круглова, А. Є.; Kruhlova, A. Ye.; Куцевич, М. П.; Kutsevych, M. P.; Лошицький, М. В.; Loshytskyi, M. V.; Мацюк, В. Я.; Matsiuk, V. Ya.; Москаленко, О. В.; Moskalenko, O. V.; Назимко, Є. С.; Nazymko, Ye. S.; Носач, А. В.; Nosach, A. V.; Павліченко, В. В.; Pavlichenko, V. V.; Падалка, А. М.; Padalka, A. M.; Падалка, А. О.; Padalka, A. O.; Падалка, Р. О.; Padalka, R. O.; Сіроха, Д. І.; Sirokha, D. I.; Сокоринський, Ю. В.; Sokorynskyi, Yu. V.; Софїн, М. І.; Sofin, M. I.; Стрільців, О. М.; Striltsiv, O. M.; Тарасенко, О. С.; Tarasenko, O. S.; Турчина, О. С.; Turchyna, O. S.; Фоменко, А. Є.; Fomenko, A. Ye.; Хряпинський, А. П.; Khriapynskyi, A. P.; Черкунов, О. В.; Cherkunov, O. V.; Чернявський, С. С.; Cherniavskyi, S. S.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961X; Юнін, О. С.; Yunin, O. S.; Яворська, Н. О.; Yavorska, N. O.Надано науково-практичний коментар Закону України «Про Національну поліцію» станом на 7 вересня 2018 року. Коментар розрахований на поліцейських, осіб, які бажають взяти участь в конкурсі на посаду поліцейського, суддів, прокурорів, слідчих, адвокатів.Документ Кримінологічне забезпечення захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України : дисертація(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Носач, А. В.; Nosach, A. V.У дисертації вперше комплексно, з використанням сучасних методів пізнання, урахуванням новітніх досягнень правової науки на системному рівні аналізу та узагальнення виявлено, описано і пояснено феномен кримінологічного забезпечення захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України, спрогнозовано тенденції його трансформації в умовах військової агресії з боку рф, а також запропоновано розгалужену систему заходів удосконалення цих процесів.Документ Кримінологічне забезпечення захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України : реферат дисертації(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Сформовано цілісну концепцію кримінологічного забезпечення захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України як систему знань про його кримінологічні, віктимологічні та організаційні засади, сутність, стратегію й тактику захисту, форми, види і засоби забезпечення, а також основні напрями вдосконалення у кримінально-превентивній практиці та протидії злочинності в цілому.Документ Кримінологічний аналіз кількісних та якісних показників злочинів проти державного суверенітету і територіальної цілісності України(Jurnalul juridic national: teorie şi practică = Национальный юридический журнал: теория и практика. - 2019. - № 4, ч. 1 (August ). - С. 146-151, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Статтю присвячено кримінологічному аналізу кількісних та якісних показників злочинів проти державного суверенітету і територіальної цілісності України. Автор статті узагальнює статистичну інформацію про ці злочини на сучасному етапі розвитку українського суспільства. Проаналізовано динамічні зміни злочинів проти державного суверенітету та територіальної цілісності України через визначення абсолютного зростання (зменшення), темпів приросту (зменшення) злочинів та темпів зростання (зменшення) злочинів. Наголошено на наявних тенденціях різних категорій показників злочинів проти державного суверенітету і територіальної цілісності України.Документ Напрями вдоконалення стратегічного планування захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України(Supremaţia Dreptului = Верховенство Права: междунар. науч. журн. – 2019. – № 2. – С. 103-108, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.У статті досліджено поточний стан стратегічного планування захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України. Доведено необхідність розробки національної стратегії захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України. Визначено конкретні напрями удосконалення захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України.Документ Науково-практичний коментар Закону України «Про запобігання корупції» [станом на 1 лип. 2018 р.](Київ: Видав. дім «Професіонал», 2018. – 512 с., 2018) Андрєєв, А. В.; Andrieiev, A. V.; Антипова, І. Л.; Antypova, I. L.; Банах, С. В.; Banakh, S. V.; Бараш, Є. Ю.; Barash, Ye. Yu.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Беспалов, О. О.; Bespalov, O. O.; Білаш, О. В.; Bilash, O. V.; Бірюкова, А. Г.; Biriukova, A. H.; Болдiн, М. Я.; Boldin, M. Ya.; Буглак, Ю. О.; Buhlak, Yu. O.; Веприцький, Р. С.; Veprytskyi, R. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1843-3598; Волинець, В. В.; Volynets, V. V.; Галунько, В. В.; Halunko, V. V.; Ганечко, О. М.; Hanechko, O. M.; Глуханчук, О. В.; Hlukhanchuk, O. V.; Грибан, І. О.; Hryban, I. O.; Губська, О. А.; Hubska, O. A.; Данилов, М. О.; Danylov, M. O.; Данилова, М. В.; Danylova, M. V.; Дашутин, І. В.; Дашутин, І. В.; Денисенко, А. П.; Denysenko, A. P.; Джура, Х. Ю.; Dzhura, Kh. Yu.; Дніпров, О. С.; Dniprov, O. S.; Дрозд, О. Ю.; Drozd, O. Yu.; Журавель, В. І.; Zhuravel, V. I.; Журавльов, Д. В.; Zhuravlov, D. V.; Занфірова, Т. А.; Zanfirova, T. A.; Іншин, М. І.; Inshyn, M. I.; Карпушова, О. В.; Karpushova, O. V.; Касмінін, О. В.; Kasminin, O. V.; Клемпарський, М. М.; Klemparskyi, M. M.; Короєд, С. О.; Koroied, S. O.; Коротких, А. Ю.; Korotkykh, A. Yu.; Кошова, О. В.; Koshova, O. V.; Кравченко, І. О.; Kravchenko, I. O.; Красногор, О. В.; Krasnohor, O. V.; Круглова, А. Є.; Kruhlova, A. Ye.; Кудрявцев, О. В.; Kudriavtsev, O. V.; Лазур, Я. В.; Lazur, Ya. V.; Лошицький, М. В.; Loshytskyi, M. V.; Мацюк, В. Я.; Matsiuk, V. Ya.; Миськiв, Л. I.; Myskiv, L. I.; Могілевський, Л. В.; Mohilevskyi, L. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6994-6086; Москаленко, О. В.; Moskalenko, O. V.; Натурчак, Р. П.; Naturchak, R. P.; Носач, А. В.; Nosach, A. V.; Оніщенко, Н. М.; Onishchenko, N. M.; Павліченко, В. В.; Pavlichenko, V. V.; Павліченко, В. М.; Pavlichenko, V. M.; Падалка, А. О.; Padalka, A. O.; Парненко, В. С.; Parnenko, V. S.; Петренко, П. Д.; Petrenko, P. D.; Попов, О. Г.; Popov, O. H.; Рибницький, Г. В.; Rybnytskyi, H. V.; Сітайло, О. М.; Sitailo, O. M.; Сокоринський, Ю. В.; Sokorynskyi, Yu. V.; Черкунов, О. В.; Cherkunov, O. V.; Чернявська, Л. М.; Cherniavska, L. M.; Чижмарь, К. І.; Chyzhmar, K. I.; Чижмарь, Ю. В.; Chyzhmar, Yu. V.Коментар розрахований на осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та прирівняних до них осіб, які є суб’єктами, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», на уповноважених осіб, відповідальних за реалізацію антикорупційних програм, суддів, прокурорів, слідчих, детективів, адвокатів, а також на студентів вищих учбових закладів, які готують фахівців в галузі права.Документ Національна стратегія захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України: зміст та основні параметри(Європейські перспективи. – 2020. – № 1. – С. 102-107, 2020) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Публікація присвячена обгрунтуванню необхідності розробки національної Стратегії захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України. Ключовими аспектами національної Стратегії захисту державного суверенітету і територіальної цілісності України визначено забезпечення незалежності й державного суверенітету, відновлення територіальної цілісності України, розвиток людського капіталу та суспільного потенціалу, захист основних прав, свобод і законних інтересів громадян України. Окреслено основні напрями державної політики, за якими повинен забезпечуватись державний суверенітет і територіальна цілісність України.Документ Обов’язкова ознака злочинності, що посягає на державний суверенітет і територіальну цілісність України(Право і суспільство. – 2019. – № 3. – С. 50-56, 2019) Носач, А. В.; Nosach, A. V.Статтю присвячено аналізу загроз державному суверенітету і територіальній цілісності України з кримінологічного погляду на проблему загроз як характерну ознаку окремого різновиду злочинності, що детермінує посягання на державний суверенітет і територіальну цілісність України. Аналізується зміст таких загроз, як територіальні претензії з боку інших держав світу, глобалізація світових відносин і зосередження важелів впливу на світові процеси в руках окремих осіб або груп, прояв сепаратизму та намагання автономізації за етнічною ознакою окремих регіонів України. Визначається їх першочергове значення для детермінації злочинності, що посягає на державний суверенітет і територіальну цілісність України.