Перегляд за Автор "Stushchanskyi, Yu. V."
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз впливу поверхні Землі на дальність зв’язку каналів телеметрії БПЛА(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 16 трав. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 90-93, 2024) Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Горбатенко, З. Д.; Horbatenko, Z. D.; Матісько, О. І.; Matisko, O. I.Представлено аналіз впливу поверхні Землі на дальність зв’язку каналів телеметрії БПЛА. Зазначено, що пропадання зв'язку з безпілотним літальним апаратом певної дальності може бути викликано локальним спадом напруженості поля через осциляції, таким чином, що якщо пролетіти ще якусь відстань, то зв'язок може відновитися. Остаточне зникнення зв'язку настане тільки після повного перекриття суттєвої зони об'єктами на землі або рельєфом поверхні.Документ Аналіз впливу стану атмосфери Землі на дальність зв’язку з безпілотними літальними апаратами(Innovative development of science, technology and education: The 2nd International scientific and practical conference (Vancouver, Canada, November 16-18, 2023). - Vancouver, 2023. - P. 142-144, 2023) Гаврилюк, Ю. М.; Havryliuk, Yu. M.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Рижик, М. М.; Ryzhyk, M. M.Наголошено, що використання безпілотних літальних апаратів є більш ефективним при безпосередньому контролі та коригуванні виконання завдання зі сторони оператора, що знаходиться на наземній станції. Для цих цілей створюється канал радіотелеметрії між ним та безпілотним літальним апаратом. Від дальності радіозв’язку, його стійкості та надійності залежить не тільки область застосування безпілотних літальних апаратів, а і якість та результат виконання польотних завдань.Документ Аналіз залежності дальності зв’язку каналів телеметрії БПЛА від підбору частоти радіоканалу(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 16 трав. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 97-100, 2024) Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Кисельов, Н. Р.; Kyselov, N. R.; Ткачук, П. С.; Tkachuk, P. S.Представлено аналіз та розрахунок залежності дальності зв’язку каналів телеметрії безпілотних літальних апаратів в залежності від частоти радіоканалу.Документ Аналіз залежності якості та стійкості каналів телеметрії БПЛА від підбору модему(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 16 трав. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 100-103, 2024) Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Розенберг, П. Р.; Rozenberh, P. R.; Нічипорук, І. І.; Nichyporuk, I. I.Представлено аналіз та розрахунок залежності дальності зв’язку каналів телеметрії БПЛА в залежності від параметрів модему зв’язку.Документ Аспекти модернізації авіоніки вертольотів МІ-2 та МІ-8 додатковою індикацією польотної інформації(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 6, ч. 2. - С. 12-16, 2020) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Шахова, О. В.; Shakhova, O. V.Зазначено, що безпека польотів є комплексним поняттям, що стосується всієї авіаційної транспортної системи, що визначає здатність виконувати польоти без загрози для життя і здоров’я людей. Натепер широко застосовуються пристрої, що сигналізують про небезпечні зближення вертольоту з перешкодами, сигнали, які перетворюються у відповідні звукові та візуальні попередження. Їх розвиток іде насамперед у напрямку підвищення точності вимірювань і швидкості змін показників датчиків. З технічної точки зору раннє попередження критичних ситуацій здійснюється шляхом виведення на екран багатофункціонального індикатора даних, що потребує часу на сприйняття інформації пілотом вертольоту. Обґрунтовано необхідність подальшої модернізації авіоніки вертольотів додатковою індикацією польотної інформації. Запропоновано створення додаткової світлодіодної індикації систем раннього попередження критичних ситуацій під час пілотування вертольотом.Документ Принципи підбору антен для створення каналів телеметрії БПЛА(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали V міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 16 трав. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 93-97, 2024) Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Кочерга, І. О.; Kocherha, I. O.; Рева, М. М.; Reva, M. M.Наголошено, що підбір видів антен, з'єднувальних кабелів є важливим моментом для забезпечення стійкого та надійного каналу зв'язку. Але також треба враховувати і розміщення антен, як на землі так і на борту безпілотного літального апарата. Антени на БПЛА потрібно розташовувати так, щоб при маневрах БЛА хоча б для однієї з антен БПЛА на лінії наземної станції - антена БПЛА не було ніяких елементів конструкції БЛА.Документ Про необхідність оснащення безпілотних літальних апаратів системами попередження зіткнень у повітрі(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020.- С. 480-482., 2020) Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756Наголошено, що уникнення зіткнення – це не тільки технічне завдання, це завдання, яке пов’язане з безпекою людей. Вирішення цього питання необхідно розпочинати перш за все на законодавчому та організаційному рівні, розділивши використання повітряного простору безпілотними літальними апаратами спеціального, комерційного та аматорського призначення. При модернізації та розробці БПЛА слід передбачити оснащення їх системами попередження зіткнень в повітрі. Ці системи повинні сполучатися технічно та за алгоритмом дії з системами диспетчерського контролю за повітряним простором та системами попередження зіткнень в повітрі літальних апаратів, які пілотуються людиною. Такий підхід дозволить значно підвищити безпеку польотів. Отмечено, что избежание столкновения – это не только техническая задача, это задача, связанная с безопасностью людей. Решение этого вопроса необходимо начинать, прежде всего, на законодательном и организационном уровне, разделив использование воздушного пространства беспилотными летательными аппаратами специального, коммерческого и любительского назначения. При модернизации и разработке БПЛА следует предусмотреть оснастку их системами предупреждения столкновений в воздухе. Эти системы должны сочетаться технически и по алгоритму действия с системами диспетчерского контроля за воздушным пространством и системами предупреждения столкновений в воздухе летательных аппаратов, пилотируемых человеком. Такой подход позволит значительно повысить безопасность полетов. It was noted that collision avoidance is not only a technical task, it is a task related to the safety of people. The solution to this issue must begin, first of all, at the legislative and organizational level, dividing the use of airspace by unmanned aerial vehicles for special, commercial and amateur purposes. When modernizing and developing UAVs, provision should be made for equipping them with airborne collision avoidance systems. These systems must be combined technically and according to the algorithm of action with airspace dispatch control systems and airborne collision avoidance systems of human-manned aircraft. This approach will significantly improve flight safety.Документ Проблематика авіаційної безпеки під час експлутації безпілотних літальних апаратів(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 6. - С. 5-8, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Гусарова, О. В.; Husarova, O. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9823-0044Розглянуто питанням безпеки застосування та експлуатації безпілотних літальних апаратів, що є серйозною науково-технічною проблемою в контексті забезпечення безаварійного застосування БПЛА, що виключає неконтрольоване падіння БПЛА на землю і пов’язане із цим ненавмисне завдання шкоди життю, здоров’ю людей та їхньому майну на землі. Незважаючи на ряд заходів, що вже застосовуються у світі для регулювання питань застосування та експлуатації БПЛА, дрони залишаються загрозою повітряному руху, і з кожним роком це питання стає більш актуальним. Обґрунтовано необхідність подальшого вивчення та вдосконалення питання авіаційної безпеки в контексті льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів та запропоновано надалі у формуванні підходів до проєктування та льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів ураховувати можливість примусового коригування траєкторії їхнього руху з метою попередження авіаційних інцидентів.Документ Підхід до вдосконалення системи керування електричною силовою установкою літального апарату(Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Технічні науки. - 2022. - №6, т. 2. - С. 20-24, 2022) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Рижик, М. М.; Ryzhyk , M. M.Сучасні літальні апарати невід’ємно пов’язані з електронікою, яка забезпечує функціонування всієї авіатранспортної системи. Сучасна авіоніка літальних апаратів являє собою комплекс апаратних та програмних засобів, що є частиною системи автоматичного управління літального апарату та функціонально об’єднує планер з приводом виконавчого органу. Однією з основних функцій сучасної авіоніки є автоматизація процесів керування літальними апаратами, що має на меті забезпечення належного виконання безпечного польоту з найменшою кількістю членів екіпажу. цей факт спонукає до постійного вдосконалення існуючих бортових комплексів авіоніки літальних апаратів. З поміж іншого, адаптивна система керування має визначати динамічні характеристики керованого літального апарату в процесі польоту, оцінку стану функціональних систем літального апарату та формування керуючих сигналів. Пропонується підхід до побудови системи керування літальним апаратом, який передбачає подвійне визначення характеристик досліджуваного об’єкту. Запропоновано структура системи керування літальним апаратом з електричною силовою установкою. На її побудову мали вплив особливості експлуатації електричної силової установки літального апарату, підхід щодо подвійного визначення характеристик літального апарату та принцип подвійного контролю параметрів польоту літального апарату. У роботі запропоновано підхід до вдосконалення адаптивної системи літальних апаратів з електричною силовою установкою.