Право і безпека, 2014, № 3 (54)

Постійне посилання зібрання

Право і Безпека: наук. журн. / Харк. нац. ун-т внутрішніх справ; голов. ред. О. М. Головко. – Харків: 2014. - № 3 (54). - 1__ с. - ISSN 1727-1584.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 28
  • Документ
    Посттравматичні стресові розлади, гострі та віддалені, як наслідок участі у воєнних діях
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 207-212, 2014) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Заворотний, В. І.; Zavorotnyi, V. I.
    Розглянуто психологічні прояви посттравматичного синдрому в учасників бойових дій (АТО). ПТСР виникають через певні проміжки часу після психічної травми і найчастіше виявляються на трьох етапах. Гострий стрес дає про себе знати безпосередньо після бою, віддалений – через кілька днів, а через кілька місяців після періоду уявного благополуччя починають виявлятися характерні риси важкої форми посттравматичного стану, що заважає людині нормально жити і відчувати себе такою ж, як усі. Ця стадія може тривати все життя. За основними ознаками «в’єтнамський» або «чеченський» синдром можна розділити на два типи: 1) збуджений тип реагування на проблеми: агресивність, запальність, дратівливість, гнівливість, нестриманість. Людина практично втрачає свідомий вольовий контроль над своїми емоціями і дуже часто – діями; 2) тривожно-депресивний фон реагування на проблеми: довгі емоційні переживання, невгамовний душевний біль, хвилювання, муки, схильність до самогубства. Приблизно у 30 % учасників АТО, які пройшли реабілітацію у Військово-медичному центрі Північного регіону, спостерігалися ознаки гострої фази ПТСР, а саме: нав’язливі спогади, намагання всіма силами уникнути нагадування про травмуючу ситуацію; нав’язливі сновидіння, що знову і знову відтворюють обставини травми; страх нічних кошмарів викликає безсоння; депресія (почуття досади, відчаю та самотності протягом тривалого часу); відсутність інтересу до життя; емоційна холодність; соціальне уникнення, дистанціювання, відчуження від інших; «провина за виживання» перед тими, хто загинув; емоційні сплески – напруженість, страх, злість, які виходять з-під контролю; будь-яке зауваження сприймається або як загроза, або як образа; подразливість, значно підвищена збудливість; симптоми виснаження центральної нервової системи: зниження фізичної та розумової працездатності; ослаблення функції уваги і зосередженості; підвищена дратівливість; зниження здатності до творчої діяльності; психопатоподібні порушення; гнівливість, напади погано контрольованої агресії; відчуженість від соціуму; егоїзм; зниження здатності до любові і співпереживання; схильність до розвитку різного роду залежностей; порушення соціальної адаптації; почуття вкороченої життєвої перспективи; неспецифічні соматичні розлади.
  • Документ
    Теоретико-психологічні підходи до розробки програми особистісного розвитку керівників органів внутрішніх справ
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 201-206, 2014) Барко, В. І.; Barko, V. I.; Чекулаєв, М. А.; Chekulaiev, M. A.
    Розглянуто основні наукові підходи до проблеми структури особистості керівників органів внутрішніх справ, які пов’язані зі специфікою діяльності підрозділів міліції та змістом професійної ролі її працівників. Запропоновано оригінальний гуманістичний підхід до побудови програми особистісного і професійного розвитку керівника міліції, яку може бути використано з метою психологічної діагностики професійної придатності кандидатів на керівні посади органів внутрішніх справ і вдосконалення основних складових особистісного розвитку: інтелекту, креативності, здібностей, характерологічних особливостей, особливостей мотивації.
  • Документ
    До питання про підстави та умови матеріальної відповідальності роботодавця
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 185-189, 2014) Трофимовська, Ю. В.; Trofymovska, Yu. V.
    Теоретично досліджено підставу та умови матеріальної відповідальності роботодавця, їх правове регулювання. Шляхом порівняльного аналізу підстави та умов матеріальної відповідальності працівника і роботодавця виокремлено види останніх. Внесено пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства з означених питань.
  • Документ
    Виявлення та встановлення зброї, бойових припасів або вибухових речовин, що перебувають у незаконному поводженні
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 170-174, 2014) Шинкаренко, І. І.; Shynkarenko, I. I.
    Висвітлено особливості та законні підґрунтя організації і тактики дій оперативних працівників ОВС України під час виявлення та встановлення зброї, бойових припасів, вибухових речовин чи вибухових пристроїв, що перебувають у незаконному поводженні.
  • Документ
    Типові способи катувань як елемент криміналістичної характеристики злочину
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 130-136, 2014) Озар, В. Г.; Ozar, V. H.
    Проаналізовано наукові думки щодо вчення про спосіб злочину як один з основних елементів криміналістичної характеристики злочинів. Запропоновано авторське визначення способу катування. На основі аналізу наукових джерел та слідчої практики розроблено класифікацію способів підготовки, безпосереднього вчинення та приховання катувань. Висвітлено способи катувань, що вчиняються спеціальними суб’єктами.
  • Документ
    Особливості правового регулювання проведення розвідувального опитування підрозділами карного розшуку
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 122-126, 2014) Лаврик, Ю. В.; Lavryk, Yu. V.
    Відображено результати комплексного аналізу законодавства України, що становить правову основу використання підрозділами карного розшуку оперативно-розшукового заходу «розвідувальне опитування». Розглянуто закономірності взаємозв’язку нормативноправової бази з практикою застосування розвідувального опитування. Вироблено на цій основі пропозиції щодо вдосконалення законодавчого забезпечення.
  • Документ
    Наукова розробленість питання протидії збуту майна, одержаного злочинним шляхом
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 118-122, 2014) Зуєв, О. Ю.; Zuiev, O. Yu.
    Досліджено стан теоретичної розробленості питання протидії підрозділами карного розшуку ОВС України збуту майна, одержаного злочинним шляхом. У результаті проведеного дослідження констатовано, що в оперативно-розшуковій науці це питання ще глибоко не досліджувалося. Наявні теоретичні дослідження окремих науковців зробили значний внесок у розвиток теорії та удосконалення практики виявлення, попередження та розслідування збуту майна, одержаного злочинним шляхом. Проте у їхніх працях не розкрито всі аспекти комплексної проблеми протидії підрозділами карного розшуку ОВС України збуту майна, одержаного злочинним шляхом.
  • Документ
    Стан наукової розробленості питання протидії злочинам у сфері водокористування
    (Право і безпека. - 2014. - № 3(54). - С. 103-106, 2014) Голиш, О. І.; Holysh, O. I.
    Проаналізовано наукову літературу з питання протидії оперативними підрозділами органів внутрішніх справ України злочинам у сфері водокористування. Зроблено висновок про недостатню теоретичну і практичну розробленість цієї тематики та про необхідність системного дослідження теоретичного генезису, правового регулювання, особливостей організації і тактики протидії злочинам у сфері водокористування вказаними підрозділами, а також особливостей внутрішньої і зовнішньої взаємодії під час указаного процесу.
  • Документ
    Окремі напрямки вдосконалення наглядової діяльності прокуратури за оперативно-розшуковою діяльністю органів внутрішніх справ, яка здійснюється з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем
    (Право і Безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 99-103, 2014) Вінаков, А. В.; Vinakov, A. V.
    Сформульовано окремі напрями вдосконалення прокурорського нагляду за оперативнорозшуковою діяльністю органів внутрішніх справ, яка здійснюється з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем. Запропоновано базові принципи удосконалення. Визначено, що напрями удосконалення мають включати: реформування системи інформаційного та аналітичного забезпечення прокурорської діяльності, перенесення акцентів прокурорського нагляду на попередження порушень законності, унормування процедури такої діяльності у підзаконних нормативно-правових актах, відомчій нормативно-правовій базі, надання дозволу на присутність прокурора, коли це дозволяють обставини, під час здійснення окремих оперативно-розшукових заходів та негласних слідчих (розшукових) дій.
  • Документ
    Особливості взаємодії суб’єктів протидії злочинам проти власності в районі проведення антитерористичної операції
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 96-99, 2014) Анциферов, О. Ю.; Antsyferov, O. Yu.
    Охарактеризовано особливості взаємодії суб’єктів протидії злочинам проти власності в районі проведення антитерористичної операції. Встановлено, що взаємодія між зазначеними суб’єктами в умовах проведення антитерористичної операції перебуває не на належному рівні та потребує покращення шляхом удосконалення нормативно-правового забезпечення й організаційно-тактичних засад здійснення зовнішньої та внутрішньої взаємодії.
  • Документ
    Застосування процедур встановлення особи під час перетину адміністративних меж із тимчасово окупованою територією України
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 81-88, 2014) Процких, О. Ю.; Protskykh, O. Yu.
    Розглянуто обсяг та значення спеціальних процедур встановлення особи під час реалізації окремих норм Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Внаслідок дослідження окреслено систему нормативно-правових актів, які регулюють цей вид юридичної діяльності, та викладено алгоритм дій посадових осіб, що здійснюють цей вид юридичної діяльності, а також особливості правозастосування під час її здійснення.
  • Документ
    Корупційні прояви у сфері надання адміністративних послуг: теоретико-правові аспекти
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 62-66, 2014) Небрат, О. О.; Nebrat, O. O.
    Досліджено можливі прояви корупції у сфері надання адміністративних послуг. Визначено основні корупційні ризики та виокремлено їх головні ознаки. Розглянуто шляхи удосконалення процесу надання адміністративних послуг для більш ефективного та надійного захисту прав і свобод громадян від протиправних рішень посадових осіб органів державної влади. Наголошено, що оптимізація процесу надання адміністративних послуг спрямована на забезпечення законності, справедливості, доцільності та ефективності адміністративного регулювання, а основна її мета – забезпечення максимального захисту від можливих корупційних проявів.
  • Документ
    Щодо необхідності внесення змін до переліку наукових спеціальностей
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 58-62, 2014) Марков, В. В.; Markov, V. V.; Гордієнко, Є. Г.; Hordiienko, Ye. H.
    Проаналізовано концептуальну нормативно-правову базу у сфері інформаційної безпеки. Доведено існування суттєвої юридичної складової у забезпеченні інформаційної безпеки держави. На підставі проведеного аналізу думок учених та положень чинної нормативно-правової бази запропоновано конкретні зміни до чинного Переліку наукових спеціальностей. Запропоновано формулу наукової спеціальності «Інформаційна безпека держави» (юридичні науки).
  • Документ
    Співвідношення понять "принципи" та "гарантії" незалежності прокуратури в Україні
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 53-58, 2014) Колєснік, Т. Є.; Koliesnik, T. Ye.
    На підставі аналізу наукових точок зору та відповідних нормативно-правових актів розроблено авторське бачення співвідношення понять «принципи» та «гарантії» незалежності прокуратури в Україні. Встановлено, що реалізація принципу незалежності органів прокуратури здійснюється безпосередньо через певні конкретні процедури, які викладені у конкретній формі (наприклад, через процедуру призначення конкретної особи на посаду).
  • Документ
    Нормативно-правове регулювання інформаційної безпеки регіону
    (Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 43-48, 2014) Долженко, К. І.; Dolzhenko, K. I.
    Розглянуто особливості забезпечення нормативно-правового регулювання інформаційної безпеки регіону, досліджено основні положення нормативно-правових актів, що регулюють відносини в інформаційній сфері, наведено слабкі сторони та загрози інформаційному простору Харківської області та визначено способи протидії їм. Це дозволило обґрунтувати напрями удосконалення нормативно-правового регулювання інформаційної безпеки регіону.
  • Документ
    Дискреційні повноваження як корупційні ризики в діяльності органів державного управління
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 88-91, 2014) Резанов, С. А.; Rezanov, S. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7429-5273
    Досліджено поняття дискреційних прав, їх сутність і види. Розглянуто механізм використання дискреційних повноважень та можливі шляхи удосконалення процесу захисту прав і свобод громадян від протиправних рішень посадових осіб органів державної влади. Визначено поняття дискреційних прав, виокремлено їх основні ознаки. Наголошено, що дискреційне право спрямоване на забезпечення законності, справедливості, доцільності та ефективності адміністративного регулювання, а основна мета застосування дискреційних прав – ухвалення оптимального рішення у справі, максимально повно забезпечуючи досягнення встановлених правом цілей.
  • Документ
    Сучасні проблеми проходження служби в органах внутрішніх справ
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 181-185, 2014) Мельник, К. Ю.; Melnyk, K. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8960-0234
    Розглянуто проблеми проходження служби в органах внутрішніх справ, виходячи із сучасних умов розвитку держави. Обґрунтовано необхідність нагального застосування нових методів відбору кандидатів на службу, а саме дослідження кандидатів на поліграфі та конкурсного порядку відбору. Досліджено проблему необґрунтованої диференціації правового регулювання окремих аспектів проходження служби особами рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, запропоновано шляхи її вирішення.
  • Документ
    Виявлення ознак економічних злочинів у процесі досудового слідства
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 150-156, 2014) Савчук, Т. І.; Savchuk, T. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8024-5136
    Розкрито актуальність проблеми виявлення економічних злочинів під час досудового слідства. Визначено, що доказування складається з двох видів діяльності: практичної діяльності слідчого зі встановлення обставин вчинення злочину та пізнавальної (теоретичної), під час якої аналізуються, оцінюються отримані в ході практичної діяльності дані та приймається відповідне рішення. Висвітлено основні способи виявлення економічних злочинів у процесі досудового слідства, до яких віднесено: 1) виявлення нових злочинів під час проведення слідчих (розшукових), негласних слідчих (розшукових) та процесуальних дій; 2) виявлення нових злочинів під час аналізу та оцінки даних по кримінального провадження.
  • Документ
    Втеча підлітків із дому як психологічна проблема
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 226-230, 2014) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Петленко, О. В.; Petlenko, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2005-9600; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287
    Розглянуто теоретико-психологічні аспекти проблеми втеч підлітків із дому. Проаналізовано класифікації підліткових утеч (емансипаційні, імпульсивні, демонстративні, дромоманічні) і самих підлітків-утікачів (тимчасові та навмисні). Узагальнено соціально-психологічні причини та безпосередні психологічні чинники втеч підлітків із дому. Проведено аналіз утечі підлітків із дому на різних рівнях організації поведінки, таких як: фізіологічна реакція, форма психологічного захисту, поведінкова реакція, симптом психологічного синдрому втечі від реальності, симптом поведінкового розладу.
  • Документ
    Принципи державного контролю у сфері зв’язку
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 66-71, 2014) Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3107-1464
    Розглянуто сучасні підходи до трактування таких понять, як «принципи права» та «державний контроль». Встановлено, що значна кількість наукових поглядів не знайшла свого висвітлення у питанні принципів державного контролю у сфері зв’язку. Наголошено, що чинні нормативно-правові акти не дають чіткого поняття сфери (галузі) зв’язку, що є недоліком законодавства. Уточнено та запропоновано авторське бачення переліку та змісту принципів державного контролю в Україні. Зроблено висновок про роль принципів державного контролю у досліджуваній сфері.
Сторінка видання : http://pb.univd.edu.ua/