Вісник Кримінологічної Асоціації України, 2018, № 2 (19)

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/3995

Вісник Кримінологічної Асоціації України: зб. наук. пр. / Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кримінолог. асоц. України; голов. ред. О.М. Бандурка. - Харків: ХНУВС, 2018. - № 2 (19). - 262 с. - ISSN 2304-4756.

Новини

Сайт видання: http://www.visnikkau.org/

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Особливості відмежування складу злочину, передбаченого ст. 170 КК України, від складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 41-1 КУпАП
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2018. – №2 (19). – С. 83-92, 2018) Фоменко, М. В.; Fomenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6606-5769
    Сформовано та пояснено критерії відмежування складу злочину, передбаченого ст. 170 КК України, від складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 41-1 КУпАП. Доводиться необхідність здійснення відмежування за двома базовими критеріями: 1) об’єктивна перешкоджаюча властивість діяння; 2) спрямованість умислу. Установлено спільні та відмежувальні ознаки. Сформированы и объяснены критерии отграничения состава преступления, предусмотренного ст. 170 УК Украины, от состава административного правонарушения, предусмотренного ст. 41-1 КУоАП. Обосновывается необходимость осуществления отграничения по двум базовым критериям: 1) объективное препятствующее свойство деяния; 2) направленность умысла. Установлены общие и отграничительные признаки. The article formulates and explains criteria for delimitation of corpus delicti provided in the Article 170 of the Criminal Code of Ukraine from corpus of administrative offence provided in the Article 41-1 of Ukrainian Code of Administrative Offences. The article substantiates delimitation according to two basic criteria: 1) objective preclusive characteristic of an action; 2) direction of criminal intent. It defines common and delimitative features.
  • Ескіз
    Документ
    Кримінологічна характеристика сучасної корупційної злочинності в Україні
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – № 2 (19). – 2018. – С. 141-154., 2018) Кондратов, Д. Ю.; Kondratov, D. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5426-4878
    Автором статті на основі сучасних наукових підходів до структури та змісту кримінологічних знань була розглянута кримінологічна характеристика сучасної корупційної злочинності, надана кримінологічна характеристика особи злочинця-корупціонера, а також встановлено причини та умови вчинення корупційних злочинів в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Обмежувальні заходи, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство: порівняльний аналіз кримінального законодавства України і окремих європейських країн
    (Вісник Кримінологічної асоцііації України. - 2018. - № 2 (19). - С. 35-45, 2018) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487
    Стаття присвячена порівняльно-правовому аналізу законодавчої регламентації обмежувальних заходів, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство, у кримінальному законодавстві окремих Європейських країн і виробленню на цій підставі узагальнюючих висновків з огляду на перспективи запровадження таких заходів у розділі XIII-1 Загальної частини КК України згідно з Законом України від 06.12.2017 р. «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами». У статті зазначено, що у кримінальному законодавстві окремих європейських країн регламентована низка обмежувальних заходів кримінально-правового характеру. Ці заходи застосовуються або у випадках прямо передбачених кримінальним законодавством, або можуть бути застосовані до осіб, які вчинили злочини, пов’язані не лише з домашнім насильством (КК Королівства Іспанія, КК Французької Республіки, КК Республіки Польща). Підкреслено, що у разі вчинення домашнього насильства за КК Республіки Польща їх застосування є обов’язком, а не правом суду. Вказано, що обмежувальні заходи у випадках прямо передбачених кримінальним законодавством або з точки зору суддівського розсуду застосовуються (або можуть бути застосовані) до осіб, які вчинили злочини, пов’язані з домашнім насильством, як правило, на певний строк. За КК Королівства Іспанія, КК Французької Республіки, КК Республіки Польща обмежувальні заходи можуть бути застосовані або поряд з призначенням покарання або поряд зі звільненням від покарання або його відбування. При цьому, за КК Республіки Польща ці заходи обов’язково мають бути застосовані судом у разі засудження особи до позбавлення волі без умовного звільнення від його виконан¬ня за злочин проти статевої свободи або пристойності щодо мало¬літнього, а за КК Королівства Іспанія – можуть бути застосовані й у разі виключення кримінальної відповідальності. Наголошено, що за КК Королівства Іспанія обмежувальні заходи, у тому числі ті що можуть бути застосовані до осіб, які вчинили злочини, пов’язані з домашнім насильством, можуть також поставати у вигляді кримінальних покарань, що становлять групу покарань у виді позбавлення прав. У КК Республіки Польща такі заходи належать виключно до кримінальних мір, які суттєво відрізняються від покарань щодо фізичних осіб. Подібним чином репрезентований статус обмежувальних заходів, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство й у новій ст. 91-1 КК України. У цілому регламентація обмежувальних заходів у новій ст. 91-1 КК України є наслідком імплементації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами. Адекватний стримувальний ефект у сфері протидії домашньому насильству може бути забезпечений лише реалізацією поряд з покаранням або замість нього альтернативних інших заходів кримінально-правового характеру. Цивілізований світ вважає, що виключно подібним чином можна захистити право людини на свободу від насильства. У зв’язку з цим, регламентація обмежувальних заходів саме у КК України не може викликати особливих заперечень.
  • Ескіз
    Документ
    Криміналізація участі у «злодійському співтоваристві» та пропаганди «злодійського світу» як заходи протидії організованій і професійній злочинності
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2018. - № 2 (19). - С. 120-131, 2018) Васильєв, А. А.; Vasiliev, A. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9480-7814; Орлов, Ю. В.; Orlov, Y. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1981-0794; Черевко, К. О.; Cherevko, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3384-8388
    Проаналізовано існуючі підходи, презентовано розробку й обґрунтування власних пропозицій і рекомендацій щодо вдосконалення положень Кримінального кодексу України з питань протидії організованій і професійній злочинності шляхом криміналізації участі у «злодійському співтоваристві» та пропаганди «злодійського світу». Розглянуто законодавство низки країн (Грузії, Російської Федерації), де вже встановлено кримінальну відповідальності за участь у «злодійському співтоваристві» та визнано статус особи як «злодій у законі».
  • Ескіз
    Документ
    Підроблення документів як спосіб ухилення від військової служби (кримінально-правовий аналіз)
    (Вісник Кримінологічно асоціації України. - 2018. - № 2(19). - С. 77-86, 2018) Фіалка, М. І.; Fialka, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5599-3335
    Статтю присвячено кримінально-правовому аналізу способу ухилення від військової служби шляхом підроблення документів. У межах наукового дослідження аналізується поняття підроблення документів і безпосередньо саме розуміння документа. Наголошується на важливості використання під час кримінальноправового аналізу та правозастосовчої практики поняття «офіційний документ». Пропонується вдосконалення цієї кримінальної норми шляхом заміни поняття «документ» на «офіційний документ».