Наукові публікації (Scientific publications). УДК 1
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/186
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Freedom or arbitrariness: a social and philosophic analysis(Postmodern Openings. – 2021. – Vol. 12, Issue 2. – P. 354-366, 2021) Stezhko, Z.; Hryshchenko, N. V.; Грищенко, Н. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6719-3754; Kultenko, V.; Savytska, I.; Suprun, A.; Rusko, N.Тема свободи завжди була в центрі життєвого та філософсько-політичного дискурсу. Свобода – одне з чарівних слів, яке викликає багато позитивних емоцій у повсякденному житті. Окремі соціально-філософські дослідження висвітлюють шляхи заміни традиційної, а іноді й спонтанної абсолютизації людської свободи на емпіричному рівні суспільної свідомості. Воно полягає в досягненні бажаних результатів і в праві вибирати, чого досягти. Різниця між цими «формулами» очевидна. в у другому випадку можна спостерігати прийняття певних обмежень свободи через соціальну реальність і розуміння того, що вона може бути повністю реалізована лише через самообмеження. Однак до таких висновків потрібно дійти самостійно. Практика показує, що категоричність влади щодо обов’язків громадян здебільшого призводить до протилежних результатів. Тому, як ніколи, актуальною є розробка постійної, розгорнутої, багаторівневої гуманітарної програми роботи з населенням, заснованої на соціально-філософських дослідженнях. Держава має побудувати «мережу» постійних спеціальних державних інституцій, оскільки це покращить якість державного управління, прокладе шлях до толерантності та успішних компромісів. Кінцевою метою даної статті є формування усвідомленої (раціональної) громадянської позиції та самовизначення внаслідок повного усвідомлення нею відповідальності за свої рішення.Документ Екзистенціальний аспект розуміння людини в концепціїї «нерівної рівності» Г. Сковороди(Програма II міжкафедрального круглого столу "Пізнай себе" (до 300-річного ювілею Г.С. Сковороди) згідно з програмою Всеукраїнських Сковородинівських навчань", 5 жовт. 2018 р. - Харків : ХНУВС, 2018. - С. 9-10., 2018) Могільова, С. В.; Mogileva, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1821-902XУ звертанні до концепції «нерівної рівності» Г. С. Сковороди, проводиться порівняльний аналіз із базовими настановами екзистенціалізму в розумінні Ж.-П. Сартра.Документ Виклики сучасної трансформаційної модернізаціїї(Бочаровські читання : тези доп. учасників Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 25-річчю підгот. психологів у Харків. нац. ун-ті внутр. справ (м. Харків, 13 квіт. 2018 р.). – Харків, 2018. – С. 204-208, 2018) Могільова, С. В.; Mogileva, S. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1821-902XРозглянуті види соціальних змін, визначений стан сучасного українського соціуму, відповідно цього зазначені головні виклики, з якими може зіткнутися людина.Документ Чи буде культура критичного мислення в новій українській школі?(Українська правда. – 2017. – 9 лют., 2017) Тягло, О. В.; Tiaglo, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0721-1153Проаналізовано два нові репрезентативні для України навчальні посібники з критичного мислення, призначені для старшокласників і вчителів.Документ Чи потрібне критичне мислення українській школі?(Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи : зб. ст. П’ятої міжнар. наук.-метод. конф. з медіаосвіти та медіаграмотності (м. Київ, 31 берез. - 1 квіт. 2017 р. ). – Київ : Центр Вільної Преси, Академія української преси, 2017. – С. 60-64, 2017) Тягло, О. В.; Tiaglo, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0721-1153Сьогодні в українській освіті й суспільстві загалом бракує необхідного розуміння природи критичного мислення та необхідності цілеспрямовано йому навчати. Тому розглянуто основні соціальні детермінанти навчання критичному мисленню, а також його природа в зв'язку з креативністю і турботливим мисленням як взаємо доповняльними складовими мислення вищого порядку.Документ Критичне мислення в дії, або досвід критичної рецензії(Постметодика. – 2017. – № 1 (126). – С. 8-13, 2017) Тягло, О. В.; Tiaglo, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0721-1153Проаналізовано два нові репрезентативні для України навчальні посібники з критичного мислення, призначені для старшокласників і вчителів. Продемонстровано, що їх авторам бракує знань з сучасної логіки і теорії аргументації, внаслідок чого у посібниках наявна низка істотних вад і помилок. На сучасному етапі попри широкий ентузіазм стосовно впровадження критичного мислення переважна більшість наших учителів і спеціалістів з педагогіки підготовлена до цього недостатньо. Тому формування культури критичного мислення в новій українській школі потребує, зокрема, залучення кваліфікованих експертів з логіки, теорії аргументації і споріднених дисциплін.Документ Категорія рівності у здійсненні правосуддя у філософії та праві: встановлення нових дороговказів(Підприємництво, господарство і право. – 2019. – № 4. – С. 41-49, 2019) Кройтор, В. А.; Kroitor, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1849-5721На підставі аналізу чинного цивільного процесуального законодавства та наявних наукових положень щодо природи рівноправності сторін у статті досліджується важливий з погляду науки філософії та права такий феномен, як необхідність забезпечення балансу рівних правових можливостей сторін в аспекті тісного взаємозв’язку з такою засадою цивільного судочинства, як процесуальна рівноправність сторін.Документ Права людини в політиці і праві держави(Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. - 2013. - № 40. - С.239-243, 2013) Мошенський, О. С.; Moshenskyi, O. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5171-0112В статті аналізується поняття прав людини та їх місце і значення в політиці сучасних демократичних держав. Розглядається співвідношення права і політики в процесі реалізації природних прав людини.Документ Аборт як морально-етична та філософська проблема в контексті статті 134 Кримінального кодексу України(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2014. - № 8. - С. 56-62., 2014) Черевко, К. О.; Cherevko, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3384-8388Досліджено норму про кримінальну відповідальність за незаконне проведення аборту в Україні. Розглянуто проблему аборту з точки зору моралі, етики, філософії. Зроблено висновки щодо неможливості повністю заборонити проведення абортів в Україні.