Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 2010, № 4 (51), частина 1
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/6866
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Становлення і розвиток владних інститутів Київської Русі в історіографії(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 70-81, 2010) Погрібний, І. М.; Pohribnyi, I. M.; Сворак, С. Д.; Svorak, S. D.На основі аналізу широкого кола монографій та наукових публікацій українських та російських авторів – істориків держави та права висвітлено загальні та специфічні тенденції та погляди різних державницьких шкіл на процеси формування владних структур Київської Русі. Analyzing a wide range of monographs and scientific publications of Ukrainian and Russian historians of state and law, general and specific tendencies and views of various schools on formation process of power bodies in Kievan Rus are disclosed. На основе анализа широкого круга монографий и научных публикаций украинских и русских авторов – историков государства и права раскрыты общие и специфические тенденции и взгляды разных исторических школ на процессы формирования властных структур Киевской Руси.Документ Профілактична діяльність слідчого у справах про хабарництво, вчинене в правоохоронній сфері(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 180-187, 2010) Приходько, О. В.; Prykhodko, O. V.Наведено типові причини та умови хабарництва, вчиненого в правоохоронній сфері, розглянуто основні положення профілактичної діяльності слідчого у справах про зазначені злочини. The typical causes and the circumstances of bribery, committed in a lawenforcement sphere are indicated; the basic positions of the investigator’s preventive activity in the mentioned criminal cases are examined. Указаны типичные причины и условия взяточничества, совершаемого в правоохранительной сфере, рассмотрены основные положения профилактической деятельности следователя по делам об указанных преступлениях.Документ Суб’єкти права законодавчої ініціативи в зарубіжних країнах(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 53-59, 2010) Перерва, Ю. М.; Pererva, Yu. M.Досліджено коло суб’єктів законодавчої ініціативи в парламентах зарубіжних країн. Зокрема, визначено поняття «право законодавчої ініціативи» та розглянуто його співвідношення з поняттям «законодавча ініціатива». Встановлено, що право законодавчої ініціативи може належати парламенту (окремим депутатам, колективам депутатів, комітетам, комісіям), виконавчій владі, главі держави, суб’єктам федерації (адміністративно-територіальних одиниць), виборцям, політичним партіям, громадським організаціям. Зроблено висновок, що залежно від кількості суб’єктів, що мають таке право, можна виділити односуб’єктну, двосуб’єктну та багатосуб’єктну законодавчу ініціативу. Subjects of the legislative initiative in the foreign countries’ parliaments are examined. The concept «The right of the legislative initiative» in particular is defined; its correlation with the concept «The legislative initiative» is viewed. It is determined that the right of the legislative initiative may belong to a parliament (to separate deputies, collectives of deputies, committees, commissions), executive power, the head of the country, subjects of federation (administrative and territorial units), electors, political parties, public organizations. A conclusion is made, that depending on the number of subjects that have such a right it is possible to mark out monosubject, double-subject and multi-subject legislative initiative. Исследован круг субъектов законодательной инициативы в парламентах зарубежных стран. В частности, определено понятия «право законодательной инициативы» и рассмотрено его соотношение с понятием «законодательная инициатива». Установлено, что право законодательной инициативы может принадлежать парламенту (отдельным депутатам, коллективам депутатов, комитетам, комиссиям), исполнительной власти, главе государства, субъектам федерации (административно-территориальных единиц), избирателям, политическим партиям, общественным организациям. Сделан вывод, что в зависимости от количества субъектов, которые имеют такое право, можно выделить односубъектную, двухсубъектную и многосубъектную законодательную инициативу.Документ Правовий нігілізм: український досвід(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 16-22, 2010) Шульга, А.М.; Shulga, A.M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665Репрезентовано ціннісний підхід до права в контексті з’ясування природи правового нігілізму, указано на низку рис основних історичних етапів його розвитку в Україні. The valuable approach to the law in a context of finding-out the nature of legal nihilism is offered; a number of characteristics of the basic historical stages of its development in Ukraine is specified. Предложен ценностный подход к праву в контексте выяснения природы правового нигилизма, указан ряд черт основных исторических этапов его развития в Украине.Документ Надзвичайне законодавство Російської імперії в кінці XIX – на початку XX ст.(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 99-106, 2010) Холод, Ю. А.; Kholod, Yu. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1264-7656Висвітлено правовий режим виняткового стану за російським законодавством ХІХ – початку ХХ ст. Досліджено систему надзвичайного законодавства Російської імперії, розглянуто практику його використання. This article is devoted to the state of emergency legal regime according to Russian legislation of XIX-th – beginning of XX-th centuries. The system of legislation of emergency in Russian Empire is researched; the practice of its implementation is considered in this article. Освещен правовой режим исключительного положения по российскому законодательству ХІХ – начала ХХ ст. Исследована система чрезвычайного законодательства Российской империи, рассмотрена практика его применения.Документ Проблеми запобігання військовим злочинам(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 128-134, 2010) Пузиревський, Є. Б.; Puzyrevskyi, Ye. B.Розглянуто проблемні питання організації та здійснення запобігання військовим злочинам. Запропоновано розгалужену систему заходів впливу на відповідні детермінанти. Some issues of the organization and realization of the military crimes’ prevention are examined. The wide system of influence measures over the proper departments is offered. Рассмотрены проблемные вопросы организации и осуществления предотвращения воинских преступлений. Предложена широкая система мер воздействия на соответствующие детерминанты.Документ Криміналістична класифікація злочинів, що вчиняються в бюджетній сфері України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 175-180, 2010) Степанюк, Р. Л.; Stepaniuk, R. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8201-4013На основі аналізу наукової літератури та судової практики запропоновано криміналістичну класифікацію злочинів, що вчиняються в бюджетній сфері України. Criminalistic classification of crimes committed in the budgetary sphere of Ukraine is offered on the base of the scientific literature and legal practice analysis. На основе анализа научной литературы и судебной практики предложена криминалистическая классификация преступлений, совершаемых в бюджетной сфере Украины.Документ Державне управління у сфері фінансів на українських землях у останній чверті XVIII ст.(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 81-90, 2010) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434Розглянуто питання управління державними фінансами на українських землях у останній чверті ХVІІІ ст. У цей період відбувалися процеси поділу українських земель між Російською та Австрійською імперіями. При цьому на Лівобережжі була ліквідована українська державність автономного характеру – Гетьманщина. Були запроваджені типологічно подібні імперські системи управління державними фінансами, які поєднували відповідні повноваження місцевої адміністрації загальної компетенції та спеціалізований місцевий фінансовий апарат, націлений передусім на стягнення податків. Some problems of state finances management on Ukrainian lands during the last quarter of VIII century are studied. This period was characterized by the processes of Ukrainian lands’ division among Russian and Austrian Empires. Ukrainian statehood of autonomous character – Hetmanshina was liquidated on the Left-bank. Typological similar imperial managing systems of state finances, which united authorities of local administration of general competence and specialized local financial machinery directed on taxes recovery were introduced. Рассмотрены вопросы управления государственными финансами на украинских землях в последней четверти VIII ст. Этот период был характерен процессами раздела украинских земель между Российской и Австрийской империями. При этом на Левобережье была ликвидирована украинская государственность автономного характера – Гетманщина. Были введены типологически подобные имперские системы управления государственными финансами, которые объединяли полномочия местной администрации общей компетенции и специализированный местный финансовый аппарат, нацеленный прежде всего на взыскание налогов.Документ Аналіз системи методів кримінологічного впливу(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 121-128, 2010) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2952-8258Проаналізовано систему методів кримінологічного впливу, розглянуто основні форми їх реалізації в процесі функціонування механізму протидії злочинності. System of methods of criminological influence is analyzed; main forms of their realization in the process of crime counteraction’s mechanism functioning are considered. Проанализирована система методов криминологического воздействия, рассмотрены основные формы их реализации в процессе функционирования механизма противодействия преступности.Документ Щодо питання розмежування видів судової юрисдикції(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 29-36, 2010) Юшкевич, О. Г.; Iushkevych, O. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0024-6070На основі проведеного аналізу національного законодавства визначено особливості розмежування адміністративної юрисдикції від конституційної, цивільної та господарської. The features of the differentiation between the administrative jurisdiction and the constitutional, civil and economic jurisdictions basing on the analysis of national legislation are determined. На основе проведенного анализа национального законодательства определены особенности разграничения административной юрисдикции от конституционной, гражданской и хозяйственной.