Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/210
Переглянути
126 результатів
Результати пошуку
Документ East and Central European students’ financial self-sufficiency during their university years(Corvinus journal of sociology and social policy. – 2022. – Vol. 13, № 2. – P. 53-78, 2022) Hvozdetska, B.; Varha, N.; Kocsis, Zs.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Bartosh, O.Identifying the problems of youth requires taking into account the transformational processes that affect individuals’ development, the formation of a certain social environment, and changing youth market orientation priorities. The current orientations of youth – inflated expectations, aspirations for a quality education, employment, higher-status achievement, improved financial status, etc. – contradict the reality that in fact involves limited access to social status and professional realization, thereby creating barriers to fulfilment. The novelty of this research is that we evaluate the literature and empirical data and examine the self-sufficiency of university students in post-socialist countries as a factor in their adulthood and an indicator of life readiness according to the principles of a democratic society and rules of the market economy. The study aims to determine the role of economic factors in the process of obtaining a higher education for students in Central and Eastern Europe (Hungary, Slovakia, Romania, Serbia, and Ukraine) through an analysis of students’ financial self-sufficiency during their university years. The presented research results demonstrate students’ financial selfsufficiency during their university studies and the proportion of students’ average monthly expenses in relation to income. The comparative analysis confirms that the respondents’ financial situation in the five countries under study is almost identical.Документ Стан і перспектива ринку праці в Україні(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 30-річчю Харк. нац. ун-ту внутр. справ у статусі університету (м. Вінниця, 22 листоп. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 176-178, 2024) Кікінчук, В. В.; Kikinchuk, V. V.; Кікінчук, В. Ю.; Kikinchuk, V. Yu.Констатовано, що цифровізація має великий потенціал і здатна не тільки полегшити людську працю, а й відкриває нові можливості для працівників і роботодавців, а саме - гнучкість і віддалена робота, мобільність, здійснення миттєвої комунікації, незважаючи на географічні кордони. Робота у віддаленому режимі забезпечила великій кількості українських громадян можливість працювати під час війни, зберігаючи своє робоче місце та заробітну плату.Публікація Принципи резильєнтності системи освіти в умовах соціального потрясіння (на прикладі українських шкіл в умовах російсько-української війни)(Грані. - 2024. - № 1. - С. 139-150, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Алієва, А.; Aliieva, A.; Борюшкіна, О.; Boriushkina, O.; Ірина НечітайлоПовномасштабне вторгнення росії в Україну, розпочате 24 лютого 2022 р., призвело до суттєвих змін у функціонуванні всіх соціальних інститутів, спричинило кризові стани у кожному з них. Викликана війною криза не оминула й систему освіти. Зауважено, що функціонування української системи освіти вимагає поглибленого розуміння ключових рушійних механізмів і процесів, базових принципів резильєнтності. Встановлено, що метою статті є визначення принципів резильєнтності освітньої системи в умовах глобальних соціальних потрясінь (на прикладі шкіл м. Харкова в умовах російсько-української війни). Результати. Освітню резильєнтність охарактеризовано як здатність освітніх систем та учасників освітнього процесу протистояти потрясінням і стресам, адаптуватися до них і відновлюватися після них. Виявлено індикатори освітньої резильєнтності. Презентовано результати дослідження, проведеного авторами (листопад 2022 – січень 2023; фокусовані групові інтерв’ю з батьками українських школярів з регіонів України, які є найбільш постраждалими від війни (Харківська, Донецька, Луганська області); глибинні інтерв’ю з представниками педагогічного складу харківських шкіл). Висновки. Сформульовані принципи освітньої резильєнтності, з’ясовано, що резильєнтні заклади освіти: швидко приймають рішення; мають сильних авторитетних керівників; мають педагогічний склад, стосунки в якому будуються на взаємній повазі, довірі, допомозі; здатні організувати комунікаційні процеси попри обставини і труднощі; здатні передбачити можливі труднощі; мають налагоджену систему взаємодії «вчителі-учні-батьки»; мають налагоджену систему внутрішньої підтримки учасників освітнього процесу; будують реалістичні плани та вірять у власну здатність їх реалізувати; вірять у майбутнє та бачать його у позитивному ключі; мають стійку систему цінностей.Документ Проблеми бідності в Україні(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 21 черв. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 715-719, 2024) Хоменко, А. Р.; Khomenko, A. R.Досліджено питання бідності, визначено зміст даної категорії, а також причини, які її формують. Зазначено, що розв'язання проблеми бідності громадян в Україні вимагає комплексного підходу та розгляду з різних соціально-економічних аспектів.Документ Якість життя: теоретико-соціологічний аналіз основних категорій(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 21 черв. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 706-709, 2024) М'якотіна, В. В.; Miakotina, V. V.Досліджено «якість життя» як соціальну категорію та її дефініції, що підкреслюють її зв’язки із системою цінностей, суб’єктивним оцінюванням життя та його умов.Документ The Role of Morality in Corruption, Theft, and Violence in a Ukrainian Context(European Journal on Criminal Policy and Research. – 2024. – 03 August, 2024-08-03) Trivedi‑Bateman, N.; Markovska, A.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Bogdanov, R.Багато зусиль у боротьбі зі злочинністю виявляються дорогими і безуспішними у зниженні злочинності, і необхідні нові свіжі підходи. Мораль тривалий час ігнорувалась у нашому розумінні профілактики злочинності. У цій статті використовується теоретичний та емпіричний підхід для вивчення взаємозв'язку між індивідуальною мораллю, пов'язаними з нею моральними емоціями та злочинністю на вибірці з 11 671 респондента в Україні. На сьогодні лише небагато досліджень вивчали мораль з використанням великих вибірок в українському контексті.Публікація Міграційний потенціал та перспективи повернення українців на батьківщину(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24 трав. 2024 р.). – Суми: СФ ХНУВС, 2024. – С. 316-320, 2024) Лук’янихіна, О. А.; Lukianykhina, O. A.; Дворак, Я.; Dvorak, Ya.; Таранюк, Л. М.; Taraniuk, L. M.; Олена Лук'янихінаНаголошено, що повернення українців на батьківщину буде залежати від політики країн, що приймають наших співвітчизників, від їх міграційного потенціалу, міграційної ємності (можливості прийняти певну кількість людей), політики економічної і соціальної підтримки, наявності і розміру допомоги, яка встановлена в країні для тих, хто втік від війни і оформився як біженець чи отримав тимчасовий захист, тощо.Документ Комплексна допомога сім’ям з дітьми: соціально-економічні виклики воєнного часу(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24 трав. 2024 р.). – Суми: СФ ХНУВС, 2024. – С. 310-312, 2024) Дементов, В. О.; Dementov, V. O.Підкреслено, що об’єднання всіх наявних ресурсів основних акторів, в тому числі використання коштів з місцевих бюджетів – за механізмом соціального замовлення (як конкурсного так і програмного), забезпечить успішну реалізацію системних комплексних регіональних та місцевих програм та локальних проектів щодо надання соціально-вразливим сім’ям з дітьми комплексної фахової психологічної підтримки та психотерапевтичної допомоги як в умовах війни так і у повоєнний час.Публікація Аксіологічний аспект інформаційно-мережевої парадигми у гуманістичному вимірі(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 24 трав. 2024 р.). – Суми: СФ ХНУВС, 2024. – С. 241-242, 2024) Пономаренко, Т. О.; Ponomarenko, T. O.; Тетяна ПономаренкоДосліджено, що поруч зі світовими тенденціями трансформації цінностей (а, інколи, й їх знецінення), домінування індивідуальних цінностей існує тенденція врахування індивідуальних інтересів кожного у прийнятті рішень, формування ідеалу вільної та незалежної особистості, здатної до саморозвитку й самовдосконалення заради сталості світу.Документ Adverse Childhood Experiences and Posttraumatic Stress Disorder among Ukrainian College Students: Mediating Role of Intimate Partner Violence and Lifetime Trauma Experience(www.researchsquare.com, 2024) Burlaka, V. V.; Бурлака, В. В.; Shyrokonis, Yu.; Burlaka, Ju.; Bogdanov, R.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Javanbakht, A.Це дослідження оцінювало поширеність посттравматичного стресового розладу та його зв’язок з несприятливим досвідом дитинства, інтелектуальними фізичними наслідками та життєвими травмами в контексті російської війни проти України.