Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/210
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ East and Central European students’ financial self-sufficiency during their university years(Corvinus journal of sociology and social policy. – 2022. – Vol. 13, № 2. – P. 53-78, 2022) Hvozdetska, B.; Varha, N.; Kocsis, Zs.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Bartosh, O.Identifying the problems of youth requires taking into account the transformational processes that affect individuals’ development, the formation of a certain social environment, and changing youth market orientation priorities. The current orientations of youth – inflated expectations, aspirations for a quality education, employment, higher-status achievement, improved financial status, etc. – contradict the reality that in fact involves limited access to social status and professional realization, thereby creating barriers to fulfilment. The novelty of this research is that we evaluate the literature and empirical data and examine the self-sufficiency of university students in post-socialist countries as a factor in their adulthood and an indicator of life readiness according to the principles of a democratic society and rules of the market economy. The study aims to determine the role of economic factors in the process of obtaining a higher education for students in Central and Eastern Europe (Hungary, Slovakia, Romania, Serbia, and Ukraine) through an analysis of students’ financial self-sufficiency during their university years. The presented research results demonstrate students’ financial selfsufficiency during their university studies and the proportion of students’ average monthly expenses in relation to income. The comparative analysis confirms that the respondents’ financial situation in the five countries under study is almost identical.Публікація Принципи резильєнтності системи освіти в умовах соціального потрясіння (на прикладі українських шкіл в умовах російсько-української війни)(Грані. - 2024. - № 1. - С. 139-150, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Алієва, А.; Aliieva, A.; Борюшкіна, О.; Boriushkina, O.; Ірина НечітайлоПовномасштабне вторгнення росії в Україну, розпочате 24 лютого 2022 р., призвело до суттєвих змін у функціонуванні всіх соціальних інститутів, спричинило кризові стани у кожному з них. Викликана війною криза не оминула й систему освіти. Зауважено, що функціонування української системи освіти вимагає поглибленого розуміння ключових рушійних механізмів і процесів, базових принципів резильєнтності. Встановлено, що метою статті є визначення принципів резильєнтності освітньої системи в умовах глобальних соціальних потрясінь (на прикладі шкіл м. Харкова в умовах російсько-української війни). Результати. Освітню резильєнтність охарактеризовано як здатність освітніх систем та учасників освітнього процесу протистояти потрясінням і стресам, адаптуватися до них і відновлюватися після них. Виявлено індикатори освітньої резильєнтності. Презентовано результати дослідження, проведеного авторами (листопад 2022 – січень 2023; фокусовані групові інтерв’ю з батьками українських школярів з регіонів України, які є найбільш постраждалими від війни (Харківська, Донецька, Луганська області); глибинні інтерв’ю з представниками педагогічного складу харківських шкіл). Висновки. Сформульовані принципи освітньої резильєнтності, з’ясовано, що резильєнтні заклади освіти: швидко приймають рішення; мають сильних авторитетних керівників; мають педагогічний склад, стосунки в якому будуються на взаємній повазі, довірі, допомозі; здатні організувати комунікаційні процеси попри обставини і труднощі; здатні передбачити можливі труднощі; мають налагоджену систему взаємодії «вчителі-учні-батьки»; мають налагоджену систему внутрішньої підтримки учасників освітнього процесу; будують реалістичні плани та вірять у власну здатність їх реалізувати; вірять у майбутнє та бачать його у позитивному ключі; мають стійку систему цінностей.Публікація Нормалізація життя як функція закладів освіти в умовах війни (на прикладі українських шкіл)(Габітус. - 2024. - Вип. 58. - С. 53-57, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина НечітайлоРозглянуто концептуалізація такої неспецифічної функції закладів освіти (а разом із тим й інституту освіти у цілому), як нормалізація життя, що проявила і проявляє себе в умовах війни. Підкреслено, що війна є тією катастрофічною подією, яка має глобальні масштаби і наслідки та переводить усіх без винятку громадян суспільства, яке від неї потерпає, у стан уразливості. Їхнє життя потребує нормалізації для того, щоб витримувати навантаження тяжких воєнних умов, умовностей, обмежень тощо. Така функція освіти, як нормалізація життя в умовах війни, передбачає певне підтягування наявних умов життя учасників освітнього процесу до довоєнного рівня, зокрема в аспектах налагодження ритму життя, розпорядку дня, забезпечення соціальної виключності, комунікації, потреби у спілкуванні з іншими людьми, що відрізняються за віком, статтю та іншими особистісними і соціальними характеристиками.Публікація Деякі загальні показники суб’єктивного благополуччя, нервово-психічного напруження і посттравматичного стресу населення м. Харкова і Харківської області в умовах війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, Україна, 26 квіт. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 232-234, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина НечітайлоВідслідковано стан психічного здоров’я цивільного населення Харківщини. Підкреслено необхідність запровадження на регіональному рівні програм для цивільного населення, які б включали психоедукаційні заходи, спрямовані на формування здатності розпізнавання тривожних ознак нервово-психічного напруження і посттравматичного стресу, навичок психологічної самопідтримки, самодопомоги і релаксації, актуалізації й активації внутрішніх та зовнішніх ресурсів життєздатності і життєстійкості.Публікація Втрати та перемоги: суспільний вимір війни(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 77-80, 2023) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Olena YevdokimovaНадано дані соціологічного моніторингу щодо наявності позитивних або негативних зсувів на рівні масової свідомості, ціннісного зрізу наявних настроїв населення України.