Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/13

Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: ХНУВС, 1995. - Виходить щоквартально. - ISSN 1999-5717.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 64
  • Ескіз
    Документ
    Особливості дотримання прав людини в умовах надзвичайних правових режимів, спричинених пандемією
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2022. – № 3 (98). – С. 48-57, 2022) Расторгуєва, Н. О.; Rastorhuieva, N. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1234-2767
    Досліджено пандемію як юридичну передумову запровадження певних механізмів дотримання прав людини в умовах надзвичайних правових режимів та виокремлено певні особливості дотримання і гарантування цих прав. Проаналізовано вітчизняні та закордонні нормативно-правові акти стосовно підстав запровадження надзвичайних правових режимів. Звернено увагу на механізми запобігання обмеженням прав людини під час запровадження надзвичайних правових режимів. Визначено ознаки надзвичайного стану та наведено нормативні засади введення цього стану в Україні. Запропоновано на нормативному рівні чітко закріпити перелік конституційних прав і свобод, які можуть бути обмежені, та підстав такого обмеження.
  • Ескіз
    Документ
    Основні еволюційні етапи польської демократії
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 2 (93). – С. 68-81, 2021) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X
    Досліджено процес становлення та еволюції Польщі як сучасної демократичної європейської держави. Визначено основні характеристики стадій її демократичного розвитку аж до періоду сучасності. Наголошено, що особливості сучасної польської державності обумовлюються історичними традиціями польської демократії, ментальністю польського народу, членством в ЄС та інших міжнародних організаціях. Установлено, що результатом демократичного транзиту в Республіці Польща є ліберальна демократія західного типу з певним ухилом у бік демократії соціальної.
  • Ескіз
    Документ
    Нормативне забезпечення права на свободу та особисту недоторканність у світлі міжнародного та національного законодавства
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2020. - № 3 (90). - С. 93-101, 2020) Абламська, В. В.; Ablamska, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2415-7235
    Здійснено аналіз нормативного забезпечення права на свободу та особисту недоторканність відповідно до міжнародного і національного законодавства. Наголошено на тому, що право на свободу та особисту недоторканність є природним, невід’ємним і фундаментальним правом кожної людини, у зв’язку з чим гарантовано міжнародно-правовими актами та імплементовано в національне законодавство України. Водночас указане право не є абсолютним, з огляду на що в порядку та випадках, передбачених законодавством, може бути обмежено.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення рівних прав жінок та чоловіків в українському суспільстві
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. - Вип. 18. - С. 300-305, 2002) Козакова, А. В.; Kozakova, A. V.
    Доведено, що кожне суспільство, яке претендує називатися демократичним, повинно надати рівні можливості усім своїм членам, жінкам та чоловікам. Але жінкам України, в русі до справжнього рівноправ'я між чоловіками та жінками, треба, щоб пройшов довгий час формування партнерських відносин на всіх рівнях функціонування суспільства. It has been proven that every society that claims to be democratic must provide levels opportunities for all its members, women and men. But the women of Ukraine, moving towards true equality between men and women, need a long time to form partnerships at all levels of society. Доказано, что каждое общество, которое претендует называться демократическим, должно предоставить равные возможности всем своим членам, женщинам и мужчинам. Но женщинам Украины, в движении к настоящему равноправию между мужчинами и женщинами, надо, чтобы прошло долгое время формирования партнерских отношений на всех уровнях функционирования общества.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні проблеми вивчення феномена торгівлі жінками
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. - Вип. 18. - С. 462-465, 2002) Набока, В. Н.; Naboka, V. N.
    Розглянуто проблему розробки системи кількісних і якісних показників, а також механізму виявлення, фіксації й опису процесів торгівлі жінками, які б давали можливість об’єктивно відображати і контролювати цю проблему. The problem of developing a system of quantitative and qualitative indicators, as well as a mechanism for identifying, recording and describing the processes of trafficking in women, which would allow to objectively reflect and control the problem. Рассмотрена проблема разработки системы количественных и качественных показателей, а также механизма выявления, фиксации и описания процессов торговли женщинами, которые бы давали возможность объективно отражать и контролировать эту проблему.
  • Ескіз
    Документ
    Правове регулювання фінансово-економічних відносин політичних партій у зарубіжних країнах
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 19. - С. 145-150, 2002) Ягнюк, Н. А.; Yahniuk, N. A.
    Розглянута світова практика, яка засвідчує зростання впливу держави на фінансові питання діяльності політичних партій, що знаходить своє закріплення на законодавчому рівні. Держава прагне, по-перше, обмежити можливості монополізації виборів крупним капіталом і, таким чином, створити фінансові можливості у виборах для нових партій, а по-друге, забезпечити прозорість фінансової сторони діяльності політичних партій та виборчого процессу. Рассмотрена мировая практика, свидетельствует рост влияния государства на финансовые вопросы деятельности политических партий, находит свое закрепление на законодательном уровне. Государство стремится, во-первых, ограничить возможности монополизации выборов крупным капиталом и, таким образом, создать финансовые возможности в выборах для новых партий, а во-вторых, обеспечить прозрачность финансовой стороны деятельности политических партий и избирательного процесса. The world practice is considered, evidence of the growing influence of the state on the financial issues of the activities of political parties, is fixed at the legislative level. The state seeks, firstly, to limit the possibilities of monopolizing elections by large capital and, thus, to create financial opportunities in the elections for new parties, and secondly, to ensure transparency of the financial side of the activities of political parties and the electoral process.
  • Ескіз
    Документ
    Свобода маніфестацій у контексті інших політичних свобод громадянина
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 19. - С. 192-195, 2002) Логвиненко, М. І.; Lohvynenko, M. I.
    Зазначено, що свобода маніфестацій тісно пов’язана з іншими політичними й особистими правами та свободами громадян, і цей зв’язок у рамках правового статусу громадянина є закономірним і об’єктивним. Отмечено, что свобода манифестаций тесно связана с другими политическими и личными правами и свободами граждан, и эта связь в рамках правового статуса гражданина является закономерной и объективной. It is noted that freedom of manifestation is closely related to other political and personal rights and freedoms of citizens, and this connection, within the framework of the legal status of a citizen, is logical and objective.
  • Ескіз
    Документ
    Впровадження конституційних принципів організації та діяльності судової влади в Україні в умовах реформування судової системи
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. - Вип. 18. - С. 212-217, 2002) Рисін, О. О.; Rysin, O. O.
    Досліджено систему конституційних принципів судової влади в вітчизняній науці, яка в основному базується на принципах правосуддя, оскільки протягом тривалого часу саме з правосуддям була пов'язана діяльність судових органів. The system of constitutional principles of the judiciary in domestic science has been studied, which is mainly based on the principles of justice, because for a long time the activity of the judiciary was connected with justice. Исследована система конституционных принципов судебной власти в отечественной науке, которая в основном базируется на принципах правосудия, поскольку в течение длительного времени именно с правосудием была связана деятельность судебных органов.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток місцевого самоврядування в Україні в дорадянський період
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 19. - С. 182-188, 2002) Горян, Е. В.; Horian, E. V.
    Аналіз майже піввікової історії розвитку місцевого самоврядування на українських землях дозволяє зробити висновок про те, що з самого початку цей інститут був приречений змінюватися під впливом різних політичних чинників пануючих держав, насамперед Російської імперії. Невизнання буржуазних ідей прав людини та одночасне намагання пристосувати самодержавний лад до капіталістичних відносин було тим гальмом, яке заважало державним та суспільним перетворенням, що відбувалися в Росії. Лютнева буржуазна революція та громадянська війна зумовили невизначеність інституту місцевого самоврядування та державного управління на українських землях, оскільки держави як такої не існувало. Анализ почти полувековой истории развития местного самоуправления на украинских землях позволяет сделать вывод о том, что с самого начала этот институт был обречен меняться под влиянием различных политических факторов господствующих держав, прежде всего Российской империи. Непризнание буржуазных идей прав человека и одновременное стремление приспособить самодержавный строй к капиталистическим отношениям было тем тормозом, который мешал государственным и общественным преобразованиям, которые происходили в России. Февральская революция и гражданская война обусловили неопределенность института местного самоуправления и государственного управления на украинских землях, поскольку государства как такового не существовало. The analysis of almost half a century history of the development of local self-government on Ukrainian lands allows us to conclude that from the very beginning this institution was doomed to change under the influence of various political factors of the dominant powers, primarily the Russian Empire. The non-recognition of bourgeois ideas of human rights and the simultaneous desire to adapt the autocratic system to capitalist relations was the brake that hindered the state and social transformations that were taking place in Russia. The February revolution and civil war caused the uncertainty of the institution of local self-government and state administration on Ukrainian lands, since the state as such did not exist.
  • Ескіз
    Документ
    Конституційні та кримінально-правові принципи захисту виборчих прав громадян України
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. - Вип. 25. - С. 129-135., 2004) Манюгіна, О. Є.; Maniuhina, O. Ye.
    Розглянуто конституційні та кримінально-правові принципи захисту виборчих прав громадян України. Рассмотрены конституционные и уголовно-правовые принципы защиты избирательных прав граждан Украины. The constitutional and criminal-legal principles of protection of voting rights of citizens of Ukraine are considered.
Сайт видання: http://visnyk.univd.edu.ua/