Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Особливості адміністративної відповідальності у сфері контролю за обігом лікарських засобів
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 2. - С. 340-343, 2023) Миронюк, Р. В.; Myroniuk, R. V.; Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    З’ясовано види адміністративних правопорушень у сфері обігу лікарських препаратів в Україні, виокремлено особливості застосування заходів адміністративної відповідальності за порушення у цій сфері та запропоновано окремі шляхи удосконалення правових засад встановлення та реалізації адміністративної відповідальності у цій сфері. Здійснено аналіз складів адміністративних правопорушень у сфері обігу лікарських препаратів в Україні, запропоновано здійснити їх поділ на такі види: правопорушення у сфері реалізації лікарських засобів; правопорушення у сфері реалізації контролю за обігом лікарських засобів; правопорушення у сфері легалізації лікарських засобів. Визначено рівень правового забезпечення відповідальності у сфері контролю за обігом лікарських засобів, виявлено прогалини в цій сфері та обґрунтовано напрямки удосконалення адміністративно-деліктного законодавства у цій сфері.
  • Ескіз
    Документ
    Суб’єкти адміністративно-спортивних правовідносин та їх система
    (Європейські перспективи. - 2014. - № 5. - С. 39-44, 2014) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    У статті визначається поняття адміністративно-спортивного права та адміністративно-спортивних правовідносин. Характеризуються правові акти, які регулюють адміністративно-спортивні правовідносини. Пропонується розмежування понять «суб’єкт правовідносин» та «суб’єкт адміністративних правовідносин». Пропонується авторське визначення поняття «суб’єкти адміністративно-спортивних правовідносин». Встановлюються основоположні складові елементи правосуб’єктності досліджуваних суб’єктів. Визначаються групи суб’єктів адміністративно-спортивних відносин.
  • Ескіз
    Документ
    Публічне адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні : автореферат дисертації
    (Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; Моргунов, А. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Музичук, О. М. - науковий консультант
    У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми, яка полягає у визначенні сутності та особливостей публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні та опрацюванні на цій основі відповідної концепції. Визначено поняття та ознаки публічного адміністрування як адміністративно-правової категорії. Розкрито особливості фізичної культури та спорту як об’єкта публічного адміністрування. Встановлено засади публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Надано характеристику правового регулювання публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні. Виділено основні сучасні завдання та функції публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Розроблено структуру системи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту з позиції суб’єктно-об’єктного складу. Окреслено форми та методи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Узагальнено особливості світових моделей публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Систематизовано міжнародні стандарти публічного адміністрування стосовно сфери фізичної культури та спорту. Надано характеристику співробітництва суб’єктів публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту на міжнародному рівні. Визначено перспективні напрямки підвищення якості публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні. Опрацьовано перспективні напрямки вдосконалення адміністративного законодавства у досліджуваній сфері.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та механізм адміністративно-правового регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту
    (Юридичний науковий електронний журнал. – 2019. – № 3. – С. 274-277, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    У даній статті сформовано поняття та визначено складові механізму адміністративно-правового регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту в Україні. Для адміністративно-правового регулювання в широкому розумінні виділені притаманні ознаки, які для вузького розуміння конкретизуються через сферу регульованих відносин. Визначено, що провідне місце у правовому регулюванні сфер фізичної культури і спорту належить нормам адміністративного права, які складають основу публічного адміністрування вказаних сфер, визначаючи статус суб’єктів публічного адміністрування, принципи, підстави, форми і методи їх службової діяльності, пріоритети та шляхи формування державної політики в галузях фізичної культури і спорту, засоби та процедури її впровадження, регулюють контроль та нагляд у вказаних сферах. Також адміністративно-правове регулювання має місце для регламентації відносин у сферах фізичної культури та спорту за участю суб’єктів владних повноважень щодо захисту прав і свобод осіб та їх груп, притягнення до адміністративної відповідальності, запобігання та протидії корупції у вказаних сферах. Зроблено висновок, що адміністративно-правове регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту доцільно визначати як сукупність адміністративно-правових норм та інших адміністративно-правових засобів, за допомогою яких закріплюють, впорядковують, охороняють відносини за участю суб’єктів владних повноважень у вказаних сферах в інтересах людини, суспільства та держави через механізм адміністративно-правового регулювання. Механізм адміністративно-правового регулювання, об’єднуючи органічну (норми права, акти його реалізації, форми, методи, правові відносини) та функціональну (юридичні факти, правова свідомість, акти тлумачення права, акти застосування норм права) складові забезпечує втілення адміністративно-правового регулювання у правовій поведінці учасників адміністративних правовідносин на основі сприйняття та наступного відображення у соціально значущій діяльності адміністративних норм у формах дотримання та застосування.
  • Ескіз
    Документ
    Методи публічного адміністрування сфери фізичної культури та спорту: сучасність і перспективи розвитку
    (Юридичний бюллетень. – 2019. – Вип. 11, ч. 2. – С. 48-53, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    Метою статті є встановлення методів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту з урахуванням таких змін, як демократизація всіх сфер суспільного життя, децентралізація влади, розвиток електронного врядування, формування кіберпростору як нового середовища для реалізації та охорони адміністративних відносин. У статті встановлені методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, враховуючи сучасні тенденції демократизації всіх сфер суспільного життя, децентралізації влади, розвитку електронного врядування, формування кіберпростору як нового середовища для реалізації та охорони адміністративних відносин. Наголошено, що метод державного управління містить у собі веління виконавчої влади, джерело його юридичної сили – підзаконна діяльність органів державного управління. Юридична сила і сфера дії методів управління прямо залежать від того органу, який їх застосовує. Метод правового регулювання виражається в нормативах, бо правове регулювання завжди нормативне. Методи державного управління в найтиповішому варіанті індивідуалізовані, тобто часто містяться в ненормативних (індивідуальних) правових актах, метод правового регулювання – функція адміністративного права. З’ясовано, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту ілюструють ті засоби та способи, які використовує чи застосовує суб’єкт адміністративного права задля виконання поставлених перед ним завдань. Зроблено висновок, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні сьогодні розвиваються відповідно до змін, які характеризують розвиток публічного адміністрування у країні в цілому за реформами децентралізації та дерегуляції, розвитку електронного врядування. У контексті формування кіберпростору питання способів публічного адміністрування, встановлення зв’язків суб’єктів адміністративних відносин набуває особливої актуальності, оскільки віртуальний простір як середовище реалізації правовідносин відрізняється від традиційних зв’язків у фізичному просторі і потребує зміни матеріально-технічної бази, кадрового та ресурсного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність, ознаки та види адміністративно-спортивних правовідносин
    (Вісник Запорізького національного університету. – 2012. – № 1, т. 2. – С. 147-151, 2012) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    У статті визначено призначення адміністративно-спортивного права та з’ясовано місце останнього у системі права України. Детально проаналізовано сутність, ознаки та види адміністративно-спортивних правовідносин.
  • Ескіз
    Документ
    Моделі публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту: закордонний досвід
    (Науковий вісник публічного та приватного права. – 2019. – Вип. 5, т. 2. – С. 155-159, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    Метою статті є визначення прийнятної для основи реформування в Україні моделі публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, визначення її особливостей. Так, у статті визначено прийнятну для основи реформування в Україні модель публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, встановлено її особливості як основу для розроблення напрямів удосконалення відповідної діяльності. З’ясовано, що радянська система управління в галузі фізичної культури й спорту знаходить прояв в обґрунтуванні і доведенні переваг соціалістичної системи фізичного виховання над капіталістичною, жорсткому придушенні тенденцій розвитку фізичної культури й спорту на основі національних, етнічних засад. Наголошено на тому, що традиційно найважливішу роль в американському спортивному русі відіграє професійний спорт, який розвивається професійними спортивними лігами, асоціаціями, спілками, а також клубами-командами. Професійний спорт у США має яскраво виражену специфіку. Його стійке положення базується на високому попиті на його продукт, яким є видовище. Якщо вид спорту стає збитковим, то він припиняє своє існування як професійний. Видовище – це продукт діяльності всіх команд ліги. Визначено, що європейська модель управління сферами фізичної культури сформувалась на основі практики спільного управління різними видами спорту в Європі. Зроблено висновок про те, що для України доцільною є орієнтація на європейську модель, що характеризується активною співпрацею влади та суспільства, чому сприяє розгалужена пірамідально ієрархічна функціонально-допоміжна структура системи публічного адміністрування; правотворчістю як основною формою участі держави в адмініструванні сфер фізичної культури та спорту; тенденцією початку формування фізичної культури вже у дошкільних навчальних закладах та на рівні середньої освіти з продовженням у коледжах, ВНЗ; розвитком масового спорту через формування мережі територіально доступних спортивних комплексів; наявністю наддержавного рівня управління й координації, співпрацею суб’єктів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту на міжнародному рівні як з міжнародними організаціями, так і між собою.
  • Ескіз
    Документ
    Ідеологічні аспекти розвитку адміністративного права України
    (Стан та перспективи розвитку адміністративного права України : матеріали ІХ Міжнар. наук.-практ. інтернет конф. (м. Одеса, 28 жовт. 2022 р.). – Одеса: ОДУВС, 2022. – С. 166-170, 2022) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    Розкриті ідеологічні аспекти розвитку адміністративного права України.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-спортивне право як підгалузь адміністративного права України : автореф. дис.
    (Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2013) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; Моргунов, А. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Мельник, Р. С. - науковий керівник
    Дисертацію присвячено з’ясуванню сутності правової природи адміністративно-спортивного права як складового елементу системи адміністративного права. З метою визначення місця адміністративно-спортивного права в системі права України проаналізовано зміст категорій «право», «система права», «публічне право», «публічний інтерес», «адміністративне право». Доведено, що система українського права складається з підсистеми приватного права та підсистеми публічного права, кожна з яких, у свою чергу, наповнюється відповідними галузями права. Визначено поняття та предмет адміністративно-спортивного права. З’ясовано систему адміністративно-спортивного права, яка являє собою складне, дворівневе утворення, наповнене нормами та інститутами адміністративно-спортивного права. Окрема увага приділена вивченню сутності та видів джерел адміністративно-спортивного права, а також перспектив систематизації його норм. Сформульовано конкретні пропозиції щодо розробки та прийняття Адміністративно-спортивного кодексу України. Досліджено адміністративно-спортивні правовідносини, визначено їх сутність, ознаки, види. Окремо встановлено систему суб’єктів адміністративно-спортивних відносин, розглянуто їх права та обов’язки. Визначено коло суб’єктів публічної адміністрації, які беруть участь в адміністративно-спортивних правовідносинах. З’ясовано сутність юридичних фактів як підстави виникнення, зміни та припинення адміністративно-спортивних правовідносин, проаналізовано їх окремі види.
  • Ескіз
    Документ
    Перспективні напрямки адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту із врахуванням европейських стандартів прав людини
    (Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. – 2021. – Вип. 10., Спецвип.– С. 8-13, 2021) Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    Досліджено перспективні напрямки адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту із врахуванням європейських стандартів прав людини. Наголошено на необхідності забезпечення прозорості та відкритості діяльності суб’єктів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту через подальше впровадження електронного врядування, цифровізації адміністрування. Встановлено, що недосконалість адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту проявляється у певних проблемах: не систематизованість актів вказаних сфер; відсутність єдиної концепції розвитку сфер фізичної культури та спорту, визначення чіткої стратегії розвитку сфер; наявність прогалин правового регулювання питань, які повинні бути вирішені; доцільність зміни чинного законодавства з урахуванням тих принципів, які названі основними для розвитку сфер фізичної культури та спорту в Україні.