Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Документ Сучасний погляд на проблеми адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 11. - С. 424-428, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано та встановлено прогалину, що міститься в загальній системі правового регулювання безпекового сектору України та визначено недосконалість правового регулювання при встановлені визначення, завдань та мети поняття сектору безпеки. Розглянуто наукові доробки щодо наукового тлумачення поняття адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України та надано авторське бачення визначення регулятивних процедур в сфері забезпечення безпеки на території України. Відзначено нагальність належного забезпечення різних складових безпеки в Україні. Визначено проблеми та завдання, які постають перед державною при забезпеченні ядерної, енергетичної, військово-технічної, інтелектуальної безпеки, встановлено, що ефективним способом вирішення проблеми інформаційної безпеки буде прийняття спеціалізованого закону, який би комплексно врегулював дану сферу суспільних відносин.Документ Нормативно-правова характеристика законодавчої системи забезпечення діяльності сектора безпеки та управління(Юридичний вісник. - 2023. - № 4. - С. 85-93, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk , N. Yu.Зазначено, що законодавче регулювання сектору безпеки в Україні є постійним процесом, що відбувається у контексті змін у геополітичному середовищі та загрозах національній безпеці країни. Продовження розвитку законодавчої бази та підвищення рівня професіоналізму органів сектору безпеки є важливими завданнями для забезпечення національної безпеки та стабільності в Україні. Україна, як країна, що знаходиться в умовах геополітичної нестабільності та агресії з боку сусіднього держави, має важливу місію забезпечення своєї національної безпеки. Законодавче регулювання сектору безпеки України є ключовим інструментом в цій місії, тому його постійне вдосконалення та розвиток є важливим завданням для держави. Окрім законодавчого регулювання, важливим аспектом забезпечення національної безпеки є і забезпечення належної підготовки та оснащення сил та засобів сектору безпеки. Україна активно співпрацює зі своїми партнерами-державами у рамках міжнародної співпраці та програм підтримки, зокрема з Європейським Союзом, НАТО, США та іншими державами. Загалом, забезпечення національної безпеки є важливою завданням для будь-якої держави, а в Україні це завдання має особливу важливість у зв'язку з проведенням бойових дій. Регулювання діяльності сектору безпеки на законодавчому рівні є одним з важливих інструментів у забезпеченні національної безпеки України та захисту прав та свобод громадян. Важливими завданнями законодавчого регулювання сектору безпеки є також забезпечення дотримання прав людини та громадянина, забезпечення прозорості та відкритості діяльності органів сектору безпеки, а також врегулювання взаємодії між органами сектору безпеки та іншими вітчизняними та міжнародними організаціями з питань безпеки.Документ Сучасні методи нормативно-правового регулювання сектору безпеки держави(Knowledge, Education, Law, Management. – 2023. – № 1 (53). – P. 345-349, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано сучасні методи нормативно-правового регулювання, які стають об’єктивно необхідними у зв’язку з розвитком правової доктрини, новими викликами та загрозами державній безпеці України, а також правам і основоположним свободам її громадян. Запропоновано наукове визначення сучасних методів нормативно-правового регулювання сектору безпеки, оскільки наразі наукова доктрина адміністративного права не містить визначення цього поняття. Підкреслено, що поняття «безпека» є дуже широким та полягає у відсутності будь-яких загроз державі, її населенню, а також правопорядку. Наміри України вступити до Європейського Союзу також відіграють важливе значення, оскільки у процесі проведення реформування українського законодавства до стандартів ЄС необхідно враховувати сучасні методи нормативно-правового регулювання. Саме такий підхід буде запорукою ефективного нормативно-правового регулювання сектору безпеки держави, а також забезпечення прав і свобод людини як найвищої соціальної цінності.Документ Адміністративний нагляд та громадський контроль у секторі безпеки держави(Історико-правовий часопис. – 2023. – № 1 (20). – С. 63-71, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Статтю присвячено дослідженню сутності функціонування адміністративного нагляду та громадського контролю у секторі безпеки нашої держави. Було розглянуто, в чому полягає проблема розтлумачення досліджуваних понять у законодавстві та науці. Було окреслено, що поняття «сектору безпеки» не має нормативного закріплення, а розглядається тільки як «сектор безпеки і оборони» відповідно до Закону України «Про національну безпеку України». Розкрито питання співвідношення термінів «контроль» та «нагляд», підсумувавши, що нагляд розглядається у більш вузькому значенні аніж контроль, однак вони тісно взаємопов’язані. Також було запропоновано авторську дефініцію понять «адміністративний нагляд» та «громадський контроль» у секторі безпеки держави. Автором досліджено, що в рамках євроінтеграції було проведено реформу Міністерства внутрішніх справ України, Огляд громадської безпеки та цивільного захисту, а також створено Платформу громадянського суспільства Україна-ЄС в рамках Угоди про партнерство. З’ясовано, яким чином на практиці реалізується громадський контроль у досліджуваній сфері з огляду на норми, закріплені в Законах України «Про доступ до публічної інформації» та «Про національну безпеку України». Основними формами здійснення громадського контролю станом на зараз є: інформування, здійснення досліджень, активна участь в дискусіях, можливість робити запити на доступ до інформації, яку не відносять до державної таємниці, а також проведення громадських експертиз. Було проаналізовано, що серед основних форм здійснення адміністративного нагляду можна виділити: видання нових правил та індивідуальних адміністративних актів, підвищення рівня прозорості, проведення експертиз та перевірок, запровадження жорсткої системи управління та розробка засобів боротьби зі зловживанням владою. Також у рамках дослідження було виділено декілька важливих міжнародно-правових документів, імплементація яких є важливою для подальшого поглиблення взаємозв’язків громадськості та органів публічної влади.Документ Класифікація підстав адміністративної відповідальності за порушення законодавства у секторі безпеки України(Věda a perspektivy. - 2023. - № 6(25). - P. 148-159, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Досліджено підстави адміністративної відповідальності за порушення норм законодавства у секторі безпеки України, сформовано їх класифікацію. Розглянуто проблематику тлумачення поняття «адміністративної відповідальності» на підставі нормативних визначень та доктринальних поглядів. З’ясовано, що поняття «сектор безпеки» включає в себе більше аспектів суспільного життя, аніж нормативно закріплене поняття «сектор безпеки і оборони». Запропоновано поділ адміністративних правопорушень у секторі безпеки на 3 групи: правопорушення у сфері громадського порядку; правопорушення у сфері державної та військової безпеки; правопорушення, пов’язані з соціально-економічною та політичною безпекою.Документ Деякі питання публічного адміністрування суб’єктів сектору безпеки України(Прикарпатський юридичний вісник. - 2022. - Вип. 6 (47). - С. 115-119, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Визначено поняття сектору безпеки та його суб’єктів. Установлено ознаки та види публічного адміністрування сектору безпеки України. Акцентовано увагу на необхідності розробки у сфері публічного адміністрування сектору безпеки України нового законодавчого регулювання стосовно розвитку воєнної, державної, економічної, громадської‚ інформаційної, екологічної, кібербезпеки‚ енергетичної безпеки, яке б визначило шляхи й інструменти її реалізації‚ було спрямовано на протидію наявним і прогнозованим загрозам національній безпеці та національним інтересам України. Вказано на значення сектору безпеки України як однієї із складових держави. Виділено провідну роль суб’єктів публічно-правової діяльності у забезпеченні національної безпеки.Документ Класифікація та правова характеристика адміністративних режимів у секторі безпеки України(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 3. - С. 347-349, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Визначено, що у секторі безпеки України існує ряд адміністративних режимів, які використовуються для забезпечення безпеки населення, територіальної цілісності, економіки та інших аспектів суспільного життя. Класифікація та правова характеристика цих адміністративних режимів є важливим елементом розуміння системи забезпечення національної безпеки в Україні. Проведено аналіз та надано правову характеристику категорії адміністративний режим, в контексті його пов’язаності із сектором безпеки України, а також висвітлено особливості впровадження та реалізації адміністративних режимів. Проаналізовано основні проблеми, які стосуються правового регулювання використання адміністративних режимів, а також розглянуті конкретні приклади їх подолання та усунення.Документ Функціональні складові адміністрування сектору безпеки України(Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Юридичні науки. - 2023. - № 3(61). - С. 34-41, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Визначено поняття сектору безпеки, його суб’єктів та функціональних складових. Встановлено, що «управління сектору безпеки» - це діяльність уповноважених органів, що спрямована на досягнення конкретних завдань за допомогою управлінських методів, форм, способів і функцій, а також громадськості, які реалізують державну політики у сфері забезпечення національної безпеки. З’ясовано функціональні складові адміністрування сектору безпеки. Акцентовано увагу на потребі вдосконалення участі суспільства у сфері розвитку публічного адміністрування в секторі безпеки України, а саме: створення умов, як організаційних, так і правових для участі громадськості у формуванні й реалізації державної політики з питань національної безпеки, створення умов для здійснення громадського контролю за діяльністю складників сектору безпеки й оборони. Вказано на необхідність прийняття нормативного – правового акту, якай би регламентував налагодження взаємодії між функціональними складовими сектору безпеки і оборони у межах реалізації завдань із забезпечення оборони держави. На сектор безпеки і оборони України покладаються завдання, зв’язані з реалізацією оборонної функції держави. Функціональними складовими сектору безпеки і оборони України є: сили безпеки, сили оборони, оборонно-промисловий комплекс, громадяни та громадські об’єднання, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки.Документ Принципи адміністративно-правового регулювання сектору безпеки держави(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 6. - С. 182-186, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Підкреслено, що поняття безпеки є комплексним та багатоаспектним, і полягає фактично в попередженні або усуненні різного роду загроз як зовнішнього, так і внутрішнього характеру. Запропоновано під принципами адміністративно-правового регулювання розуміти основоположні та керівні засади добросовісного виконання дій суб’єктами, які входять до сектору безпеки та оборони покладених на них завдань, спрямованих на захист інтересів держави від реальних та потенційних загроз. Надано авторське визначення принципів адміністративно-правового регулювання, зокрема, забезпечення інтересів держави, участі громадян у формуванні та забезпеченні державної безпеки, а також урахування європейських стандартів при формуванні адміністративно-правового регулю-вання сектору безпеки. Наголошено, що доцільним для забезпечення безпеки держави та відвернення потенційних вторгнень у майбутньому доцільним є також виокремлення принципу пріоритетності у розвитку потужного оборонно-промислового комплексу за рахунок замкнутого циклу виробництва за прикладом Ізраїлю.Документ Адміністративно-правові характеристики механізму взаємодії у секторі безпеки держави(Юридичний вісник. - 2022. - № 5. - С. 154-169, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано адміністративно-правові характеристики механізму взаємодії різних суб’єктів у секторі безпеки держави (органів державної влади, сил безпеки та оборони, правоохоронних органів, неурядових організацій, інститутів громадянського суспільства та населення). Виявлено переваги та недоліки у різних аспектах співпраці між різними структурами та інститутами, встановлено існуючі сфери, рівні, галузі взаємодії у секторі безпеки та оборони. Визначено особливості співпраці національних органів та міжнародних інституцій у контексті євроінтеграційних процесів в Україні та забезпечення національної та міжнародної безпекової політики.