Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
23 результатів
Результати пошуку
Документ Нормативно-правове регулювання участі у судовому процесі органів та осіб, яким законом надано право звертатися до адміністративного суду в інтересах інших осіб(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2021. - № 3. - С. 115-119, 2021) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Визначено місце і роль органів та осіб, яким законом надано право звертатися до адміністративного суду в інтересах інших осіб, серед інших учасників судового процесу, а також з’ясовано коло процесуальних повноважень, спираючись на нормативно-правове регулювання їх участі в судовому процесі.Документ Процесуальні строки як гарантія здійснення ефективного адміністративного судочинства в Україні(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2020. – Вип. 61, т. 1. – С. 134-137, 2020) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027У статті досліджується питання процесуальних строків у контексті своєчасного розгляду і вирішення адміністративних справ; проаналізовано внесені зміни до адміністративно-процесуального законодавства щодо інституту процесуальних строків; з’ясовується вплив розгляду справ в адміністративному суді в розумні строки на ефективність здійснення адміністративного судочинства в Україні. З’ясовано, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах нерозривно пов’язано з дотриманням строків проходження стадій адміністративного процесу і вчинення окремих процесуальних дій. Беручи до уваги, що кожна стадія адміністративного процесу складається із сукупності процесуальних дій, здійснюваних адміністративним судом і учасниками адміністративного процесу в установленому порядку, кожна процесуальна дія повинна мати тривалість, яка може бути визначена як процесуальний строк. На підставі системного аналізу адміністративно-процесуального законодавства зроблено висновок, що інститут процесуальних строків має конститутивне призначення, яке відображається в матеріально-правовому та процесуально-правовому аспектах. Досліджуються критерії розумності строків із посиланням на практику Європейського суду з прав людини. Автор, аналізуючи положення чинного процесуального законодавства щодо «розумного строку» судового розгляду, доходить висновку, що це поняття є оціночним, яке тлумачиться з огляду на критерії, вироблені Європейським судом із прав людини. Встановлено, що в процесуально-правовому значенні інститут процесуальних строків, виконуючи регулятивну, охоронну, захисну, стимулюючу, стабілізуючу і превентивну функції, сприяє забезпеченню своєчасності здійснення судового процесу, впливає на досягнення його завдань та цілей, оптимально визначає тривалість його форм, стадій, окремих процесуальних дій, що дає змогу в перспективі визначати пріоритети в напрямах удосконалення темпоральних характеристик цього виду судочинства. Акцентовано на особливостях правового регулювання процесуальних строків, які як міжгалузевий правовий інститут мають важливе значення для забезпечення справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду і вирішення адміністративних справ із метою ефективного захисту прав, свобод чи інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин.Документ Теоретико-правові засади функціонування інституту процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Право та державне управління. - 2019. - № 1 (34), т. 1. - С. 43-48, 2019) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню понятійного апарату та аналізу особливостей правового регулювання процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Проаналізовано основні ознаки та цілі процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Охарактеризовані сутність і функціональне призначення адміністративно-процесуальних норм, які становлять окремий інститут адміністративного процесуального права – процесуального представництва.Документ Загальна характеристика інституту процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Підприємництво, господарство і право. - 2020. - № 4. - С. 148-152, 2020) Джафарова, М. В.; ; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Проаналізовано та охарактеризовано зміст системи адміністративно-процесуальних норм, спрямованих на врегулювання процесуально-представницьких правовідносин в адміністративному судочинстві України.Документ Суб’єкт владних повноважень: теоретичні та прикладні проблеми визначення(Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Юридичні науки. - 2017. - Вип. 1, т. 2. - С. 30-33, 2017) Джафарова, М. В.; ; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027У статті автор досліджує теоретичні та прикладні аспекти визначення суб’єкта владних повноважень. Особливу увагу приділено правовій категорії «владні управлінські функції», яка розкриває особливості правового статусу суб’єкта владних повноважень у публічно-правових відносинах. Обґрунтовано висновок про необхідність удосконалення законодавчого визначення суб’єкта владних повноважень.Документ Напрями вдосконалення норм адміністративно-процесуального законодавства, які регламентують інститут процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Право і суспільство. – 2019. – № 2. – С. 114-119, 2019) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Cтаттю присвячено визначенню сутності та змісту адміністративно-процесуальних норм, які становлять самостійний інститут процесуального представництва в адміністративному судочинстві України. Узагальнюються функції інституту процесуального представництва в адміністративному судочинстві й окреслюється сучасний стан його правового регулювання. Надаються пропозиції щодо вдосконалення організаційних та процедурних засад здійснення процесуального представництва в контексті проведення судової реформи в Україні. The article is devoted to the defnition of the essence and content of administrative and procedural norms, which constitute an independent institution of the procedural representation in the administrative proceedings of Ukraine. The principles and functions of agency within administrative judicial proceedings have been generalized; the current state of its legal regulation has been outlined. Propositions on improving the organizational and procedural principles of implementing agency in the context of judicial reform in Ukraine have been provided. Статья посвящена определению сущности и содержания административно-процессуальных норм, которые составляют самостоятельный институт процессуального представительства в административном судопроизводстве Украины. Обобщаются функции института процессуального представительства в административном судопроизводстве и определяется современное состояние его правового регулирования. Предоставляются предложения по совершенствованию организационных и процедурных принципов осуществления процессуального представительства в контексте проведения судебной реформы в Украине.Документ Адміністративне процесуальне право України: питання теорії : автореф. дис.(Харків, 2018) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027; Бандурка, О. М. - науковий консультантДисертація є комплексним науковим дослідженням, присвяченим теоретико-правовій характеристиці адміністративного процесуального права як самостійної галузі права в національній правовій системі. Автором з’ясовано ступінь наукової розробленості проблеми визначення поняття та предмета адміністративного процесуального права України у правовій думці. Проаналізовано сутність та значення адміністративно-процесуальних норм, які складають окремі інститути адміністративного процесуального права, зокрема: процесуального представництва, доказів та доказування, процесуальних строків та заходів процесуального примусу. Запропоновано конкретні науково обґрунтовані пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення адміністративного процесуального законодавства, спрямовані на підвищення якості розгляду та вирішення адміністративних справ.Документ Окремі види експертиз в адміністративному судочинстві України(Право і безпека. - 2013. - № 1 (48). - С. 57-61, 2013) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Охарактеризовано категорію «судова експертиза в адміністративному судочинстві» з урахуванням її правової природи. На основі чинного законодавства України та наукових розробок надано характеристику окремим видам експертиз в адміністративному судочинстві. Встановлено особливості призначення та проведення комплексної та комісійної експертизи в адміністративному судочинстві. Надано пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства з досліджуваних питань.Документ Загальні підстави застосування заходів процесуального примусу в адміністративному судочинстві(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2019. – № 2. – С. 81-84, 2019) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Статтю присвячено дослідженню проблематики застосування заходів процесуального примусу в адміністративному cудочинстві з метою розкриття поняття, ознак та функціонального призначення заходів процесуального примусу під час розгляду і вирішення публічно-правових спорів, а також встановлення умов та особливостей процесуального порядку їх реалізації. Автором надано правову характеристику особливостей застосування попередження, видалення із зали судового засідання, тимчасового вилучення доказів для дослідження судом, приводу і штрафу як заходів процесуального примусу в адміністративному судочинстві.Документ Щодо питання розуміння організаційних та функціональних принципів адміністративного процесу(Приватне та публічне право. - 2019. - № 1. - С. 67-71, 2019) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Статтю присвячено дослідженню сутності та призначення принципів адміністративного процесу, внаслідок чого сформульовано висновки, корисні для теорії адміністративного процесуального права загалом. Автором проаналізовано норми адміністративно-процесуального законодавства, положення доктрини адміністративного процесуального права, у результаті чого запропоновано систему принципів адміністративного процесу. Встановлено, що принципи адміністративного процесу характеризуються ідейною спрямованістю, демократичністю, універсальністю, загальною значимістю, вищою імперативністю, дієвістю, відносною стабільністю, автономністю, нормативною визначеністю. Розглянуто принципи адміністративного процесу за об’єктом правового регулювання (організаційні та функціональні), крізь призму яких створюються належні організаційні умови для реалізації адміністративно-процесуальної діяльності, а також визначаються її способи, зміст та процесуальна форма.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »