Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний погляд на проблеми адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 11. - С. 424-428, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.
    Проаналізовано та встановлено прогалину, що міститься в загальній системі правового регулювання безпекового сектору України та визначено недосконалість правового регулювання при встановлені визначення, завдань та мети поняття сектору безпеки. Розглянуто наукові доробки щодо наукового тлумачення поняття адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України та надано авторське бачення визначення регулятивних процедур в сфері забезпечення безпеки на території України. Відзначено нагальність належного забезпечення різних складових безпеки в Україні. Визначено проблеми та завдання, які постають перед державною при забезпеченні ядерної, енергетичної, військово-технічної, інтелектуальної безпеки, встановлено, що ефективним способом вирішення проблеми інформаційної безпеки буде прийняття спеціалізованого закону, який би комплексно врегулював дану сферу суспільних відносин.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративний нагляд та громадський контроль у секторі безпеки держави
    (Історико-правовий часопис. – 2023. – № 1 (20). – С. 63-71, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.
    Статтю присвячено дослідженню сутності функціонування адміністративного нагляду та громадського контролю у секторі безпеки нашої держави. Було розглянуто, в чому полягає проблема розтлумачення досліджуваних понять у законодавстві та науці. Було окреслено, що поняття «сектору безпеки» не має нормативного закріплення, а розглядається тільки як «сектор безпеки і оборони» відповідно до Закону України «Про національну безпеку України». Розкрито питання співвідношення термінів «контроль» та «нагляд», підсумувавши, що нагляд розглядається у більш вузькому значенні аніж контроль, однак вони тісно взаємопов’язані. Також було запропоновано авторську дефініцію понять «адміністративний нагляд» та «громадський контроль» у секторі безпеки держави. Автором досліджено, що в рамках євроінтеграції було проведено реформу Міністерства внутрішніх справ України, Огляд громадської безпеки та цивільного захисту, а також створено Платформу громадянського суспільства Україна-ЄС в рамках Угоди про партнерство. З’ясовано, яким чином на практиці реалізується громадський контроль у досліджуваній сфері з огляду на норми, закріплені в Законах України «Про доступ до публічної інформації» та «Про національну безпеку України». Основними формами здійснення громадського контролю станом на зараз є: інформування, здійснення досліджень, активна участь в дискусіях, можливість робити запити на доступ до інформації, яку не відносять до державної таємниці, а також проведення громадських експертиз. Було проаналізовано, що серед основних форм здійснення адміністративного нагляду можна виділити: видання нових правил та індивідуальних адміністративних актів, підвищення рівня прозорості, проведення експертиз та перевірок, запровадження жорсткої системи управління та розробка засобів боротьби зі зловживанням владою. Також у рамках дослідження було виділено декілька важливих міжнародно-правових документів, імплементація яких є важливою для подальшого поглиблення взаємозв’язків громадськості та органів публічної влади.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі питання публічного адміністрування суб’єктів сектору безпеки України
    (Прикарпатський юридичний вісник. - 2022. - Вип. 6 (47). - С. 115-119, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.
    Визначено поняття сектору безпеки та його суб’єктів. Установлено ознаки та види публічного адміністрування сектору безпеки України. Акцентовано увагу на необхідності розробки у сфері публічного адміністрування сектору безпеки України нового законодавчого регулювання стосовно розвитку воєнної, державної, економічної, громадської‚ інформаційної, екологічної, кібербезпеки‚ енергетичної безпеки, яке б визначило шляхи й інструменти її реалізації‚ було спрямовано на протидію наявним і прогнозованим загрозам національній безпеці та національним інтересам України. Вказано на значення сектору безпеки України як однієї із складових держави. Виділено провідну роль суб’єктів публічно-правової діяльності у забезпеченні національної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи адміністративно-правового регулювання сектору безпеки держави
    (Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 6. - С. 182-186, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.
    Підкреслено, що поняття безпеки є комплексним та багатоаспектним, і полягає фактично в попередженні або усуненні різного роду загроз як зовнішнього, так і внутрішнього характеру. Запропоновано під принципами адміністративно-правового регулювання розуміти основоположні та керівні засади добросовісного виконання дій суб’єктами, які входять до сектору безпеки та оборони покладених на них завдань, спрямованих на захист інтересів держави від реальних та потенційних загроз. Надано авторське визначення принципів адміністративно-правового регулювання, зокрема, забезпечення інтересів держави, участі громадян у формуванні та забезпеченні державної безпеки, а також урахування європейських стандартів при формуванні адміністративно-правового регулю-вання сектору безпеки. Наголошено, що доцільним для забезпечення безпеки держави та відвернення потенційних вторгнень у майбутньому доцільним є також виокремлення принципу пріоритетності у розвитку потужного оборонно-промислового комплексу за рахунок замкнутого циклу виробництва за прикладом Ізраїлю.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст адміністративно-правового регулювання діяльності суб’єктів публічного адміністрування у секторі безпеки України
    (Право та державне управління. - 2021. - № 4. - С. 39-44, 2021) Шаповал, Р. В.; Shapoval, R. V.; Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.
    Проаналізовано публічне адміністрування сектору безпеки України, а саме наведена нормативно-правова база, що регулює роботу публічної адміністрації в межах діяльності сектору безпеки та охорони України, а також відповідний перелік суб’єктів, які є відповідальними за таку роботу. Розкрито питання адміністративно-правового регулювання, зокрема запропоновано його авторську дефініцію. Виділено зміст адміністративно-правового регулювання діяльності суб’єктів публічного адміністрування у секторі безпеки України. The public administration of the security sector of Ukraine is analyzed, namely the normative-legal base regulating the work of public administration within activities of the security and protection sector of Ukraine, as well as the relevant list of entities responsible for such work. The issue of administrative and legal issues is revealed regulation, in particular its author's definition is offered. The content of administrative and legal regulation of the activities of public administration entities in the security sector of Ukraine is highlighted. Проанализировано публичное администрирование сектора безопасности Украины, а именно приведена нормативно-правовая база, регулирующая работу публичной администрации в пределах деятельности сектора безопасности и охраны Украины, а также соответствующий перечень субъектов, ответственных за такую работу. Раскрыты вопросы административно-правового регулирование, в частности предложена его авторская дефиниция. Выделено содержание административно-правового регулирования деятельности субъектов публичного администрирования в секторе безопасности Украины.