Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 68
  • Ескіз
    Документ
    Особливості адміністративно-правового забезпечення фізичних (природних) прав і свобод громадян, засуджених до позбавлення волі в Україні
    (Актуальні питання функціонування системи кримінальної юстиції України : тези доп. учасників наук.-практ. семін. (м. Харків, 16 трав. 2020 р.). - Харків, 2020 - С. 5-9, 2020) Почанська, О. С.; Pochanska, O. S.
    Підкреслено, що дотримання фізичних прав і свобод особи, засудженої до позбавлення волі, їх належне адміністративно-правове забезпечення вимагає, насамперед, чіткого уявлення про зміст та межі реалізації цих прав і свобод, адже застосування відповідних заходів державного примусу при виконанні кримінального покарання у вигляді позбавлення волі неминуче призводить до істотного обмеження прав і свобод громадянина, а також специфічних особливостей їх безпосереднього здійснення.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади юридичного супроводження статутної діяльності закладів вищої освіти
    (Право.ua. - 2022. - № 4. - С. 240-246, 2022) Мельник, Т. М.; Melnyk, T. M.
    У статті наголошено на тому, що правові засади – це сукупність основних принципів, ідей, норм та правил, які лежать в основі правової системи держави. Правові засади визначають загальні принципи справедливості, законності, рівності перед законом, а також інші основні аспекти правового життя суспільства. Вони є основою для створення, інтерпретації та застосування конкретних правових норм і законів. Правові засади створюють рамки для створення, тлумачення та застосування конкретних правових норм, а також визначають взаємодію між громадянами, урядом та іншими суб’єктами правових відносин. Акцентовано увагу на тому, що правові засади юридичного супроводження статутної діяльності закладів вищої освіти представляють собою комплекс нормативно-правових актів, правил, процедур та принципів, якими встановлено основне покликання та спрямованість юридичного супроводження закладів вищої освіти. Ці засади базуються на законах, постановах та інших нормативно-правових актах, регулюючі освітній процес і діяльність закладів вищої освіти. Стверджується, що адміністративноправові норми відіграють важливу роль у забезпеченні статутної діяльності закладів вищої освіти в Україні: визначають порядок проведення ліцензування та акредитації, у ході здійснення яких заклади вищої освіти підтверджують відповідність стандартам якості; визначають порядок фінансування закладів вищої освіти, включаючи розподіл бюджетних коштів та механізми отримання додаткового фінансування; формують систему нагляду та контролю за діяльністю закладів вищої освіти; встановлюють вимоги до реєстрації закладів вищої освіти, подання звітів до відповідних державних органів.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та особливості воєнного стану як об’єкта адміністративно-правового регулювання
    (Наше право. - 2022. - № 3. - С. 260-265, 2022) Власенко, Д. А.; Vlasenko, D. A.
    У статті наголошено на тому, що воєнний стан є специфічним правовим режимом, який вводиться в умовах збройної агресії або загрози державній безпеці. Його метою є забезпечення національної безпеки та оборони, а також конституційного ладу та державного суверенітету. Воєнний стан регулюється як на рівні національного законодавства, так і на рівні міжнародних правових актів. Зазначено, що адміністративно-правове регулювання воєнного стану включає встановлення правових норм, що визначають порядок введення, забезпечення та скасування (припинення) воєнного стану. Воно також охоплює механізми реалізації владних повноважень органів публічної влади в умовах воєнного стану. Наголошено, що воєнний стан характеризується обмеженням деяких конституційних прав і свобод громадян, специфічними повноваженнями органів державної влади та військових адміністрацій, запровадженням спеціальних заходів контролю. Ці особливості спрямовані на досягнення основної мети воєнного стану – захисту держави та громадян від раптової воєнної загрози. Акцентовано увагу на тому, що для ефективного функціонування правового режиму воєнного стану використовуються різноманітні правові механізми та інструменти, серед яких – спеціальні адміністративні процедури, нормативно-правові акти, що регламентують діяльність органів влади, а також військові накази і розпорядження. В умовах воєнного стану ключову роль відіграють органи державної влади та військові адміністрації, які здійснюють управління та контроль за дотриманням встановленого правового режиму. Вони також відповідають за координацію дій між різними структурами та забезпечення ефективного реагування на загрози. Встановлено, що воєнний стан як об’єкт адміністративно-правового регулювання є складним і багатогранним явищем, що вимагає чіткої правової бази та ефективних механізмів реалізації з метою забезпечення національної безпеки та збереження державного суверенітету.
  • Ескіз
    Документ
    On the issue of administrative and legal forms of legal support of the statutory activities of higher education institutions
    (Legal, Economic Science and Praxis. - 2023. - № 8. - P. 37-41, 2023) Melnyk, T. M.; Мельник, Т. М.
    Наголошено, що адміністративно-правова форма – це спосіб організації та функціонування державного управління, який ґрунтується на правових нормах і включає використання адміністративних засобів і методів для досягнення встановлених цілей і завдань. Ця форма регулює відносини між державою і громадянами, а також між різними органами влади. Зазначено, що основними характеристиками адміністративно-правової форми є наявність чіткої ієрархії органів влади, законне застосування адміністративних процедур і санкцій, а також забезпечення законності та рівності перед законом. Адміністративно-правові форми правового забезпечення статутної діяльності вищих навчальних закладів можна класифікувати за різними критеріями, зокрема за рівнем відповідальності та компетенції, спеціалізацією функцій, формами організації та методами здійснення: за ступенем автономності адміністративно-правові форми можуть бути централізованими і децентралізованими; за рівнем організації - внутрішні чи зовнішні; за змістом - консультативні або інституційні. Стосовно окремих адміністративно-правових форм правового забезпечення статутної діяльності вищих навчальних закладів акцентується увага на тому, що однією з основних адміністративно-правових форм правового забезпечення є розробка та аналіз нормативно-правових документів, таких як статути, положення, правила та ін. Іншою формою правового забезпечення статутної діяльності вищих навчальних закладів є нормотворчість, яка відіграє важливу роль у регулюванні їх діяльності, що включає створення, аналіз та вдосконалення нормативно-правових актів, які спрямовані на регулювання широкого кола аспектів діяльності, починаючи від організації управління і закінчуючи правами та обов'язками здобувачів освіти та працівників. Нормотворчість сприяє зміцненню правових засад освіти, захисту прав та інтересів усіх учасників освітнього процесу, підвищенню якості освітніх послуг, розвитку міжнародного співробітництва, інтеграції системи вищої освіти України у світовий освітній простір.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність та особливості юридичного супроводження статутної діяльності закладів вищої освіти
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 286-292, 2024) Мельник, Т. М.; Melnyk, T. M.
    Визначено, що юридичне супроводження статутної діяльності закладу вищої освіти – це комплекс правових послуг і консультацій, які надаються фахівцями з юридичного супроводження для забезпечення законності та відповідності статутним вимогам всіх аспектів функціонування закладу вищої освіти. Зазначено, що юридичне супроводження може включати в себе аналіз ризиків, розробку стратегій вирішення юридичних питань, ведення переговорів, укладення та аналіз угод, а також вирішення конфліктних ситуацій. Юридичне супроводження статутної діяльності закладу вищої освіти включає в себе індивідуальний підхід до визначення потреб, адаптації стратегій та рішень до специфіки внутрішньої організації. Стверджується, що академічна спільнота, усвідомлюючи свої права та обов’язки, може більш ефективно взаємодіяти та вирішувати конфліктні ситуації за допомогою юридичних механізмів.
  • Ескіз
    Публікація
    Адміністративно-правові засади взаємодії Служби безпеки України з іншими суб’єктами сектору безпеки і оборони щодо забезпечення прав людини
    (Наше право. - 2024. - № 1. - С. 58-63, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Артеменко, І. А.; Artemenko, I. A.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Ігор Артеменко; Джафарова Олена В'ячеславівна
    Розглянуто діяльність Служби безпеки України з питань взаємодії з багатьма суб’єктами сектору безпеки й оборони, що становить фундамент внутрішньої і зовнішньої безпеки в країні. Наголошено, шляхом співпраці з ДБР, НПУ, МВС, ЗСУ, Міністерством оборони України та іншими органами державної влади, ця спецслужба забезпечує захист прав і свобод людини і громадянина, яка спрямована на недопущення терактів всередині країни, виявлення зрадників та агентів впливу в органах державної влади, розслідування воєнних злочинів росії, а також злочинів, що посягають на національну безпеку, на запобігання диверсійній діяльності шляхом проведення превентивних заходів у напрямку захисту міграційного законодавства і виявлення його порушників. Надано рекомендації, спрямовані на усунення недоліків або прогалин.
  • Ескіз
    Публікація
    Превентивні заходи в діяльності Служби безпеки України щодо забезпечення прав і свобод людини
    (Право.ua. - 2024. - № 1. - С. 49-53, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівна
    Розглянуто адміністративно-правове забезпечення прав і свобод людини та громадянина при здійсненні превентивних заходів у контексті діяльності Служби безпеки України через призму сучасних викликів та динамічних змін у суспільстві та політиці. Наголошено, що завдяки проведенню превентивних заходів працівникам Служби безпеки України вдається запобігти багатьом неправомірним посяганням на життя, здоров’я та права людини і громадянина, а також на національну безпеку всередині країни. Для підвищення ефективності таких заходів Служба безпеки України потребує впорядкування законодавчої бази у сфері проведення контррозвідувальної діяльності. Превентивні заходи, що використовуються працівниками Служби безпеки України, мусять знайти своє відображення у вигляді змін та доповнень до Закону України «Про Службу безпеки України» та інших нормативно правових актів, та мають бути обмежені вичерпним їх переліком та порядком застосування. Доведено необхідність окреслити підстави та процесуальні особливості їх застосування, з метою недопущення можливості для зловживань. Звернуто увагу на необхідність здійснення заходів щодо перетворення Служби безпеки України на спецслужбу Європейського зразка полягає в позбавленні її підслідності злочинів, що не мають відношення до захисту національної безпеки, а також декларування антитерористичної, розвідувальної та контррозвідувальної діяльності як пріоритетних напрямків діяльності для Служби безпеки України.
  • Ескіз
    Публікація
    Адміністративно-правове забезпечення прав та свобод людини і громадянина Службою безпеки України: питання сьогодення
    (Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - 2023. - Вип. 15. - С. 42-46, 2023) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava , S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko , D. O.; Джафарова Олена В'ячеславівна; Сергій Шатрава
    Розглянуто важливий аспект діяльності Служби безпеки України щодо гарантування прав та свобод громадян, детально проаналізовано організаційну структуру та функції Служби безпеки України у цьому контексті, висвітлено конкретні аспекти адміністративного та правового регулювання її діяльності. Особлива увага приділяється адміністративно-правовому забезпеченню захисту прав і свобод громадян працівниками Служби безпеки України, що базується на законодавчих нормах та процедурах, спрямованих на забезпечення взаємодії служби з громадянами та дотримання принципів правової держави. Основні елементи адміністративно-правового забезпечення включають: 1) наявність уповноваженого з прав людини в Україні, до якого можуть звернутися за захистом своїх прав і свобод громадяни із скаргами на можливі порушення працівників Служби безпеки України; 2) освітні та навчальні програми, метою яких є забезпечення персоналу спецслужби знаннями та розумінням норм прав людини, процедур взаємодії з громадянами для їх сумлінного дотримання в ході службової діяльності; 3) засоби масової інформації, що виконують інформування громадськості про діяльність спецслужби та дотримання нею засад захисту прав і свобод людини; 4) механізми нагляду та парламентського контролю, що дозволяють висвітлювати питання діяльності Служби безпеки України на рівні законодавчої влади; 5) співпраця та обмін досвідом з міжнародними організаціями, взаємодія з іншими країнами та міжнародними структурами для обміну здобутими результатами та узгодження найкращих практик у сфері прав людини. Ці елементи складають комплексний адміністративно-правовий механізм, який має забезпечити дотримання прав і свобод громадян при взаємодії з Служби безпеки України. Важливо, щоб цей механізм діяв на основі високих стандартів правової держави та породжував баланс між потребами безпеки і правами людини.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості взаємодії органів прокуратури з іншими органами державної влади в Україні
    (Право і суспільство. - 2015. - № 3, ч. 3. - С. 14-21, 2015) Колєснік, Т. Є.; Koliesnik, T. Ye.
    У статті досліджується адміністративно-правове забезпечення взаємодії органів прокуратури з іншими органами виконавчої влади в Україні. Розглядається використання принципу незалежності та його меж під час взаємодії органів прокуратури з іншими органами виконавчої влади. Визначено, що прокуратура при здійсненні своїх повноважень є незалежною від органів державної влади й місцевого самоврядування. Законодавством передбачено широкий перелік форм участі прокурорів в організаційних заходах органів публічної влади. Наголошено, що вплив у будь-якій формі на працівника прокуратури з метою перешкодити виконанню ним службових обов’язків або домогтися прийняття неправомірного рішення тягне за собою відповідальність. На підставі принципу незалежності визначаються адміністративно-правові засади порядку взаємодії органів прокуратури з іншими органами виконавчої влади.
  • Ескіз
    Документ
    Гарантії незалежності прокуратури в Україні: адміністративно-правове закріплення та реалізація : автореферат дисертації
    (Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2015) Колєснік, Т. Є.; Koliesnik, T. Ye.; Безпалова, О. І. - науковий керівник
    Дисертацію присвячено визначенню особливостей адміністративноправового закріплення та реалізації гарантій незалежності прокуратури в Україні. Визначається зміст незалежності прокуратури в Україні. Характеризується специфіка адміністративно-правового забезпечення взаємодії органів прокуратури з органами державної влади в Україні. Формулюється поняття гарантій незалежності прокуратури в Україні та надається їх класифікація. Визначаються міжнародні стандарти забезпечення незалежності прокуратури та пропонуються шляхи їх впровадження в Україні. Розглядаються напрямки оптимізації механізму здійснення громадського контролю за діяльністю органів прокуратури України. Надаються пропозиції щодо вдосконалення адміністративного законодавства, яке регулює процедурні питання дотримання гарантій незалежності прокуратури в Україні.