Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
40 результатів
Результати пошуку
Публікація Правова характеристика суб’єктів громадського контролю у сфері охорони здоров’я(Право та інновації. - 2023. - № 4 (44). - С. 55-62, 2023) Крут, К. О.; Krut, K. O.; Krut KatherinaНаукова стаття присвячена науково-теоретичному аналізу суб’єктів громадського контролю у сфері охорони здоров’я. Автором статті було проаналізовано погляди вчених, які присвячували свої роботи суб’єктам громадського контролю, та виведено своє визначення, під яким суб’єктами громадського контролю у сфері охорони здоров’я слід розуміти фізичних чи юридичних осіб, які відповідно до норм чинного законодавства України наділені певною сукупністю прав та обов’язків щодо здійснення контролю у зазначеній сфері та можуть бути учасником відповідних правовідносин. Окрім цього, було надано характеристику кожному суб’єкту громадського контролю у сфері охорони здоров’я, а саме: повноваження громадян, суб’єктам організованної громадськості (Громадські ради), політичні партії, засобам масової інформації, профспілка та органам самоорганізації населення. Кожен розглянутий суб’єкт громадського контролю у сфері охорони здоров’я відіграє власну, особливу роль у забезпеченні ефективного функціонування сфери охорони здоров’я України, що знаходить своє відображення у повноваженнях, якими вони наділені відповідно до норм чинного законодавства. Проте справедливим буде зазначити, що контрольна діяльність вказаних суб’єктів спрямована на досягнення єдиної мети: забезпечити ефективний захист законних прав та інтересів людини і громадянина у сфері охорони здоров’я України. Вважаємо за потрібним закріпити на законодавчому рівні у майбутньому Законі України «Про громадський контроль» повноваження та правовий статус суб’єктів громадського контролю у сфері охорони здоров’я, для того, щоб вони здійснювали свою діяльність на правових засадах та результати їх діяльності відігравали суттєву роль у суспільстві. Адже постає актуальне питання про реальну практичну цінність такого контролю, якщо його результати не несуть суттєвих наслідків для тих, по відношенню до кого він реалізується.Документ Інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні(Наше право. - 2022. - № 3. - С. 234-240, 2022) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.З’ясовано зміст інституційних меж контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в сучасній Україні. Виокремлено та окреслено основні інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю. Визначено основні типи та види суб’єктів контрольно-наглядової діяльності у контексті контролю і нагляду за підприємницькою діяльністю в Україні.Документ Громадський контроль у нафтогазовому комплексі України: питання правової регламентації(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Юриспруденція. - 2014. - № 10-2, т. 1. - С. 87-90, 2014) Воронін, Я. Г.; Voronin, Ya. H.Обґрунтовано, що комплексного механізму, який визначав би предмет, суб’єктів і механізм здійснення громадського контролю в нафтогазовому комплексі України, у законодавстві України немає. Передбачені законодавством України права громадян у нафтогазовій галузі є певною мірою фрагментарними, не створюють єдиної чіткої системи та не забезпечують достатнього рівня інформування про стан справ у нафтогазовій галузі. Наголошено на необхідності внесення змін до законодавства України з метою закріплення дієвого механізму здійснення громадського контролю в нафтогазовому комплексі України.Документ Адміністративні процедури загальних форм громадського контролю за діяльністю Національної поліції(Європейські перспективи. - 2016. - № 1. - С. 217-223, 2016) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.В статті розглянуто процедурні аспекти здійснення загальних форм громадського контролю за діяльністю Національної поліції України. Проаналізовано основні нормативно-правові акти, які регламентують порядок здійснення адміністративних процедур загальних форм громадського контролю за діяльністю Національної поліції.Документ Громадський контроль за діяльністю підрозділів Національної поліції: міжнародно-правовий аспект(Supremaţia Dreptului = Верховенство Права: междунар. науч. журн. – 2017. – № 2. – С. 209-215, 2017) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.У статті вивчено становище основних міжнародних нормативно-правових актів, які визначають загальні принципи та порядок здійснення окремих форм громадського контролю за діяльністю органів поліції. Висвітлено закордонні моделі організації та забезпечення громадського контролю за діяльністю поліцейських органів. Виділено найбільш позитивний зарубіжний досвід та розглянуто можливі шляхи його імплементації у вітчизняну модель громадського контролю за діяльністю Національної поліції.Документ Система принципів громадського контролю за діяльністю Національної поліції(Supremaţia Dreptului = Верховенство Права: междунар. науч. журн. – 2016. – № 4. – С. 214-221, 2016) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.У статті досліджено генезу принципів здійснення громадського контролю за діяльністю органів публічної влади. Проаналізовано та виділено правові, міжгалузеві, галузеві та інституційні засади здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції. На основі аналізу міжнародних нормативно-правових актів виділено міжнародні засади здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції. Сформовано систему принципів здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції.Документ Організаційні засади здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції та шляхи їх удосконалення(Європейські перспективи. - 2017. - № 1. - С. 233-237, 2017) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.У статті проаналізовано наукові підходи до трактування поняття «контроль», на основі яких виділено авторське розуміння «громадського контролю за діяльністю Національної поліції». Досліджено організаційно-правові засади здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції України. Звертається увага на найбільш важливі аспекти громадського контролю за діяльністю Національної поліції, які потребують удосконалення.Документ Гарантії незалежності прокуратури в Україні: адміністративно-правове закріплення та реалізація : автореферат дисертації(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2015) Колєснік, Т. Є.; Koliesnik, T. Ye.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДисертацію присвячено визначенню особливостей адміністративноправового закріплення та реалізації гарантій незалежності прокуратури в Україні. Визначається зміст незалежності прокуратури в Україні. Характеризується специфіка адміністративно-правового забезпечення взаємодії органів прокуратури з органами державної влади в Україні. Формулюється поняття гарантій незалежності прокуратури в Україні та надається їх класифікація. Визначаються міжнародні стандарти забезпечення незалежності прокуратури та пропонуються шляхи їх впровадження в Україні. Розглядаються напрямки оптимізації механізму здійснення громадського контролю за діяльністю органів прокуратури України. Надаються пропозиції щодо вдосконалення адміністративного законодавства, яке регулює процедурні питання дотримання гарантій незалежності прокуратури в Україні.Документ Адміністративно-правові засади оцінювання роботи судів України в умовах реформування судової системи держави : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Котельницька, В. Л.; Kotelnytska, V. L.; Колеснікова, М. В. - науковий керівникДисертацію присвячено вивченню адміністративно-правових засад оцінювання роботи судів України в умовах реформування судової системи держави та обґрунтуванню пропозицій щодо їх подальшого вдосконалення.Документ Деякі проблеми законодавчого регулювання громадського контролю поліції(Knowledge, Education, Law, Management. – 2020. – Vol. 4, № 3 (31). – P. 102-107, 2020) Комзюк, А. В.; Komziuk, A. V.У статті визначено сутність громадського контролю у публічному управлінні та особливості його здійснення щодо діяльності Національної поліції України. Підкреслено, що громадський контроль можна визнати контролем лише умовно, це певний «квазіконтроль», бо у його суб’єктів відсутні контрольні (у класичному розумінні) повноваження, зокрема право втручатися в оперативну діяльність суб’єктів публічної адміністрації, право самостійно притягувати до відповідальності, результати їх діяльності переважно мають рекомендаційний характер. Окреслено систему нормативно-правоовго регулюваання громадського контролю поліції, зроблено висновок, що у Законі України «Про Національну поліцію» форми громадського контролю за діяльністю поліції визначено недостатньо повно, їх перелік варто було б доповнити й іншими формами, якими можуть бути, наприклад, громадське обговорення проєктів рішень, висвітлення діяльності поліції у ЗМІ, врахування громадської думки для оцінки її діяльності тощо.