Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 50
  • Ескіз
    Публікація
    Адміністративно-правові засади взаємодії Служби безпеки України з іншими суб’єктами сектору безпеки і оборони щодо забезпечення прав людини
    (Наше право. - 2024. - № 1. - С. 58-63, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Артеменко, І. А.; Artemenko, I. A.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Ігор Артеменко; Джафарова Олена В'ячеславівна
    Розглянуто діяльність Служби безпеки України з питань взаємодії з багатьма суб’єктами сектору безпеки й оборони, що становить фундамент внутрішньої і зовнішньої безпеки в країні. Наголошено, шляхом співпраці з ДБР, НПУ, МВС, ЗСУ, Міністерством оборони України та іншими органами державної влади, ця спецслужба забезпечує захист прав і свобод людини і громадянина, яка спрямована на недопущення терактів всередині країни, виявлення зрадників та агентів впливу в органах державної влади, розслідування воєнних злочинів росії, а також злочинів, що посягають на національну безпеку, на запобігання диверсійній діяльності шляхом проведення превентивних заходів у напрямку захисту міграційного законодавства і виявлення його порушників. Надано рекомендації, спрямовані на усунення недоліків або прогалин.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття, зміст та значення територіальної оборони України
    (Право.ua. - 2023. - № 4, ч. 2. - С. 212-217, 2023) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    Визначено поняття, а також розкрито зміст та значення територіальної оборони в Україні. Аргументовано, що територіальну оборону найбільш доцільно тлумачити як врегульований нормами чинного законодавства загальнодержавний комплекс воєнних та інших спеціальних заходів, які реалізуються як у мирний час, так і в разі введення особливих правових режимів суспільного життя (зокрема воєнного стану), з метою забезпечення національної безпеки шляхом протидії воєнним загрозам, надання допомоги у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна держави і громадян від надзвичайних ситуацій.
  • Ескіз
    Документ
    До питання імплементації зарубіжного досвіду забезпечення територіальної оборони в українські правові реалії
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 225-230, 2024) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених відмічено, що провідні західні держави, які посідають лідируючі світові позиції в економічній та політичній площині, характеризуються високим рівнем правової і соціальної захищеності їх громадян, досить багато уваги приділяють питанням територіальної оборони, забезпечення якої у них розглядається як невід’ємна складова національної безпеки. Опрацьовано можливості використання такого досвіду в українських реаліях.
  • Ескіз
    Публікація
    Превентивні заходи в діяльності Служби безпеки України щодо забезпечення прав і свобод людини
    (Право.ua. - 2024. - № 1. - С. 49-53, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівна
    Розглянуто адміністративно-правове забезпечення прав і свобод людини та громадянина при здійсненні превентивних заходів у контексті діяльності Служби безпеки України через призму сучасних викликів та динамічних змін у суспільстві та політиці. Наголошено, що завдяки проведенню превентивних заходів працівникам Служби безпеки України вдається запобігти багатьом неправомірним посяганням на життя, здоров’я та права людини і громадянина, а також на національну безпеку всередині країни. Для підвищення ефективності таких заходів Служба безпеки України потребує впорядкування законодавчої бази у сфері проведення контррозвідувальної діяльності. Превентивні заходи, що використовуються працівниками Служби безпеки України, мусять знайти своє відображення у вигляді змін та доповнень до Закону України «Про Службу безпеки України» та інших нормативно правових актів, та мають бути обмежені вичерпним їх переліком та порядком застосування. Доведено необхідність окреслити підстави та процесуальні особливості їх застосування, з метою недопущення можливості для зловживань. Звернуто увагу на необхідність здійснення заходів щодо перетворення Служби безпеки України на спецслужбу Європейського зразка полягає в позбавленні її підслідності злочинів, що не мають відношення до захисту національної безпеки, а також декларування антитерористичної, розвідувальної та контррозвідувальної діяльності як пріоритетних напрямків діяльності для Служби безпеки України.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правовий механізм забезпечення національної безпеки держави : монографія
    (Вінниця : ТВОРИ, 2022. – 336 с., 2022) Кобко, Є. В.; Kobko, Ye. V.
    Монографію присвячено комплексному дослідженню доктринальних, законодавчих і прикладних проблем адміністративно-правового механізму забезпечення національної безпеки України. Запропоновано авторське визначення поняття національної безпеки держави як об’єкта адміністративно-правової охорони та захисту, розкрито його значення; визначено мету, принципи і завдання, а також окреслено рівні, напрями та межі забезпечення національної безпеки тощо. Видання розраховано на науковців, практичних працівників, викладачів, здобувачів вищої освіти, ад’юнктів, аспірантів, докторантів, а також усіх, хто цікавиться окресленою в монографії проблематикою.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правові засади діяльності Служби безпеки України із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності : дисертація
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Бережной, С. М.; Berezhnoi, S. M.; Брусакова, О. В. - науковий керівник
    У дисертаційному дослідженні наведено сукупність теоретичних узагальнень і запропоновані нові підходи щодо вирішення наукового завдання щодо визначення змісту та особливостей адміністративно-правих засад діяльності Служби безпеки України із захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, а також запропоновано шляхи їх удосконалення. Результатом проведеного дослідження стало формування низки положень і висновків, спрямованих на досягнення мети дослідження та виконання поставлених завдань.
  • Ескіз
    Документ
    Основні суб’єкти реалізації міграційної політики Сполучених Штатів Америки
    (Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 251-253, 2023) Магдалюк, В. І.; Mahdaliuk, V. I.
    Встановлено, що в США органи, які здійснюють міграційний і митний контроль успішно інтегровані в систему профільних суб’єктів (оборонного відомства), що забезпечують національну безпеку держави, що дає можливість комплексного підходу: поєднання основної функції – протидії правопорушенням у митній і міграційний сферах із окремими напрямами реалізації та забезпечення державної безпеки.
  • Ескіз
    Публікація
    Адміністративно-правове забезпечення прав та свобод людини і громадянина Службою безпеки України: питання сьогодення
    (Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - 2023. - Вип. 15. - С. 42-46, 2023) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava , S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko , D. O.; Джафарова Олена В'ячеславівна; Сергій Шатрава
    Розглянуто важливий аспект діяльності Служби безпеки України щодо гарантування прав та свобод громадян, детально проаналізовано організаційну структуру та функції Служби безпеки України у цьому контексті, висвітлено конкретні аспекти адміністративного та правового регулювання її діяльності. Особлива увага приділяється адміністративно-правовому забезпеченню захисту прав і свобод громадян працівниками Служби безпеки України, що базується на законодавчих нормах та процедурах, спрямованих на забезпечення взаємодії служби з громадянами та дотримання принципів правової держави. Основні елементи адміністративно-правового забезпечення включають: 1) наявність уповноваженого з прав людини в Україні, до якого можуть звернутися за захистом своїх прав і свобод громадяни із скаргами на можливі порушення працівників Служби безпеки України; 2) освітні та навчальні програми, метою яких є забезпечення персоналу спецслужби знаннями та розумінням норм прав людини, процедур взаємодії з громадянами для їх сумлінного дотримання в ході службової діяльності; 3) засоби масової інформації, що виконують інформування громадськості про діяльність спецслужби та дотримання нею засад захисту прав і свобод людини; 4) механізми нагляду та парламентського контролю, що дозволяють висвітлювати питання діяльності Служби безпеки України на рівні законодавчої влади; 5) співпраця та обмін досвідом з міжнародними організаціями, взаємодія з іншими країнами та міжнародними структурами для обміну здобутими результатами та узгодження найкращих практик у сфері прав людини. Ці елементи складають комплексний адміністративно-правовий механізм, який має забезпечити дотримання прав і свобод громадян при взаємодії з Служби безпеки України. Важливо, щоб цей механізм діяв на основі високих стандартів правової держави та породжував баланс між потребами безпеки і правами людини.
  • Ескіз
    Публікація
    Ensuring national security in the conditions of martial law and state of emergency: theoretical and legal analysis of foreign experience
    (DIXI. – 2023. – Vol. 25, № 2. – P. 1-14, 2023) Gusarov, S. M.; Гусаров, С. М.; Vasylenko, V. M.; Василенко, В. М.; Nosach, A. V.; Носач, А. В.; Korobtsova, D. V.; Коробцова, Д. В.; Сергій Гусаров; Viktor Vasylenko; Коробцова Дар'я
    У цій статті розглядаються та ґрунтовно аналізуються ключові елементи сучасного стану процесів національної безпеки в Україні. Також розглянуто шляхи можливого покращення стану забезпечення національної безпеки України в сучасних умовах активної дії режиму воєнного стану. Зазначається, що різні країни світу на власний розсуд схильні трактувати сутність та важливі елементи національної безпеки, які існують у сучасному світі. Крім того, країни мають різні можливості вжити реальних дій щодо реформування ситуації з національною безпекою. У статті акцентовано увагу на тому, що справді якісний та динамічний розвиток сфери належного забезпечення національної безпеки відбувається в державі лише тоді, коли вона знаходиться під загрозою (її державному суверенітету, територіальній цілісності чи іншим важливим інтересам). Приклад Ізраїлю, США та деяких інших країн не єдиний, де лише після виникнення тієї чи іншої небезпеки починають працювати на практиці механізми та інструменти її подолання. Також було наголошено на важливості досягнення Україною повноправного членства у військово-політичному альянсі НАТО. Адже цей військово-політичний альянс, який об’єднує близько трьох десятків суверенних держав, більшість з яких є справжніми ліберальними демократіями з реальним верховенством права та прозорою й ефективною державною системою, визнаний найкращим прикладом такого оборонного союзу в Україні. історії людства і є добрим об'єднанням близьких Україні за духом держав. Вказується, що після відбиття російського вторгнення Україна має зосередити всі зусилля на вступі до НАТО.
  • Ескіз
    Публікація
    Кібербезпека як складова національної безпеки України: реалії війни
    (Державно-правові засади формування безпекового середовища в Україні: сучасні виклики : Всеукр. наук. конф. (м. Одеса, 15 груд. 2023 р.). – Одеса, ОДУВС, 2023. – С. 49-52, 2023) Лучик, С. Д.; Luchyk, S. D.; Папуця, Р. О.; Paputsia, R. O.; Світлана Лучик
    У сучасному світі, зростання кількості кіберзлочинів стає актуальним явищем, особливо під час війни, коли кібератаки стають додатковим інструментом ведення війни. Діяльність кіберзлочинців може призвести до серйозних наслідків для безпеки нації та інфраструктури країни.