Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Сучасний погляд на проблеми адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 11. - С. 424-428, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано та встановлено прогалину, що міститься в загальній системі правового регулювання безпекового сектору України та визначено недосконалість правового регулювання при встановлені визначення, завдань та мети поняття сектору безпеки. Розглянуто наукові доробки щодо наукового тлумачення поняття адміністративно-правового регулювання сектору безпеки України та надано авторське бачення визначення регулятивних процедур в сфері забезпечення безпеки на території України. Відзначено нагальність належного забезпечення різних складових безпеки в Україні. Визначено проблеми та завдання, які постають перед державною при забезпеченні ядерної, енергетичної, військово-технічної, інтелектуальної безпеки, встановлено, що ефективним способом вирішення проблеми інформаційної безпеки буде прийняття спеціалізованого закону, який би комплексно врегулював дану сферу суспільних відносин.Документ Нормативно-правова характеристика законодавчої системи забезпечення діяльності сектора безпеки та управління(Юридичний вісник. - 2023. - № 4. - С. 85-93, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk , N. Yu.Зазначено, що законодавче регулювання сектору безпеки в Україні є постійним процесом, що відбувається у контексті змін у геополітичному середовищі та загрозах національній безпеці країни. Продовження розвитку законодавчої бази та підвищення рівня професіоналізму органів сектору безпеки є важливими завданнями для забезпечення національної безпеки та стабільності в Україні. Україна, як країна, що знаходиться в умовах геополітичної нестабільності та агресії з боку сусіднього держави, має важливу місію забезпечення своєї національної безпеки. Законодавче регулювання сектору безпеки України є ключовим інструментом в цій місії, тому його постійне вдосконалення та розвиток є важливим завданням для держави. Окрім законодавчого регулювання, важливим аспектом забезпечення національної безпеки є і забезпечення належної підготовки та оснащення сил та засобів сектору безпеки. Україна активно співпрацює зі своїми партнерами-державами у рамках міжнародної співпраці та програм підтримки, зокрема з Європейським Союзом, НАТО, США та іншими державами. Загалом, забезпечення національної безпеки є важливою завданням для будь-якої держави, а в Україні це завдання має особливу важливість у зв'язку з проведенням бойових дій. Регулювання діяльності сектору безпеки на законодавчому рівні є одним з важливих інструментів у забезпеченні національної безпеки України та захисту прав та свобод громадян. Важливими завданнями законодавчого регулювання сектору безпеки є також забезпечення дотримання прав людини та громадянина, забезпечення прозорості та відкритості діяльності органів сектору безпеки, а також врегулювання взаємодії між органами сектору безпеки та іншими вітчизняними та міжнародними організаціями з питань безпеки.Документ Сучасні методи нормативно-правового регулювання сектору безпеки держави(Knowledge, Education, Law, Management. – 2023. – № 1 (53). – P. 345-349, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано сучасні методи нормативно-правового регулювання, які стають об’єктивно необхідними у зв’язку з розвитком правової доктрини, новими викликами та загрозами державній безпеці України, а також правам і основоположним свободам її громадян. Запропоновано наукове визначення сучасних методів нормативно-правового регулювання сектору безпеки, оскільки наразі наукова доктрина адміністративного права не містить визначення цього поняття. Підкреслено, що поняття «безпека» є дуже широким та полягає у відсутності будь-яких загроз державі, її населенню, а також правопорядку. Наміри України вступити до Європейського Союзу також відіграють важливе значення, оскільки у процесі проведення реформування українського законодавства до стандартів ЄС необхідно враховувати сучасні методи нормативно-правового регулювання. Саме такий підхід буде запорукою ефективного нормативно-правового регулювання сектору безпеки держави, а також забезпечення прав і свобод людини як найвищої соціальної цінності.Документ Адміністративний нагляд та громадський контроль у секторі безпеки держави(Історико-правовий часопис. – 2023. – № 1 (20). – С. 63-71, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Статтю присвячено дослідженню сутності функціонування адміністративного нагляду та громадського контролю у секторі безпеки нашої держави. Було розглянуто, в чому полягає проблема розтлумачення досліджуваних понять у законодавстві та науці. Було окреслено, що поняття «сектору безпеки» не має нормативного закріплення, а розглядається тільки як «сектор безпеки і оборони» відповідно до Закону України «Про національну безпеку України». Розкрито питання співвідношення термінів «контроль» та «нагляд», підсумувавши, що нагляд розглядається у більш вузькому значенні аніж контроль, однак вони тісно взаємопов’язані. Також було запропоновано авторську дефініцію понять «адміністративний нагляд» та «громадський контроль» у секторі безпеки держави. Автором досліджено, що в рамках євроінтеграції було проведено реформу Міністерства внутрішніх справ України, Огляд громадської безпеки та цивільного захисту, а також створено Платформу громадянського суспільства Україна-ЄС в рамках Угоди про партнерство. З’ясовано, яким чином на практиці реалізується громадський контроль у досліджуваній сфері з огляду на норми, закріплені в Законах України «Про доступ до публічної інформації» та «Про національну безпеку України». Основними формами здійснення громадського контролю станом на зараз є: інформування, здійснення досліджень, активна участь в дискусіях, можливість робити запити на доступ до інформації, яку не відносять до державної таємниці, а також проведення громадських експертиз. Було проаналізовано, що серед основних форм здійснення адміністративного нагляду можна виділити: видання нових правил та індивідуальних адміністративних актів, підвищення рівня прозорості, проведення експертиз та перевірок, запровадження жорсткої системи управління та розробка засобів боротьби зі зловживанням владою. Також у рамках дослідження було виділено декілька важливих міжнародно-правових документів, імплементація яких є важливою для подальшого поглиблення взаємозв’язків громадськості та органів публічної влади.Документ Деякі питання публічного адміністрування суб’єктів сектору безпеки України(Прикарпатський юридичний вісник. - 2022. - Вип. 6 (47). - С. 115-119, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Визначено поняття сектору безпеки та його суб’єктів. Установлено ознаки та види публічного адміністрування сектору безпеки України. Акцентовано увагу на необхідності розробки у сфері публічного адміністрування сектору безпеки України нового законодавчого регулювання стосовно розвитку воєнної, державної, економічної, громадської‚ інформаційної, екологічної, кібербезпеки‚ енергетичної безпеки, яке б визначило шляхи й інструменти її реалізації‚ було спрямовано на протидію наявним і прогнозованим загрозам національній безпеці та національним інтересам України. Вказано на значення сектору безпеки України як однієї із складових держави. Виділено провідну роль суб’єктів публічно-правової діяльності у забезпеченні національної безпеки.Документ Принципи адміністративно-правового регулювання сектору безпеки держави(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 6. - С. 182-186, 2022) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Підкреслено, що поняття безпеки є комплексним та багатоаспектним, і полягає фактично в попередженні або усуненні різного роду загроз як зовнішнього, так і внутрішнього характеру. Запропоновано під принципами адміністративно-правового регулювання розуміти основоположні та керівні засади добросовісного виконання дій суб’єктами, які входять до сектору безпеки та оборони покладених на них завдань, спрямованих на захист інтересів держави від реальних та потенційних загроз. Надано авторське визначення принципів адміністративно-правового регулювання, зокрема, забезпечення інтересів держави, участі громадян у формуванні та забезпеченні державної безпеки, а також урахування європейських стандартів при формуванні адміністративно-правового регулю-вання сектору безпеки. Наголошено, що доцільним для забезпечення безпеки держави та відвернення потенційних вторгнень у майбутньому доцільним є також виокремлення принципу пріоритетності у розвитку потужного оборонно-промислового комплексу за рахунок замкнутого циклу виробництва за прикладом Ізраїлю.Документ Удосконалення сектора безпеки і оборони у сфері обороноздатності України(Наше право. - 2018. - № 1. - С. 60-64, 2018) Пономарьов, С. П.; Ponomarov, S. P.Розглянуто питання правового регулювання сектора безпеки і оборони, зокрема, у сфері обороноздатності України. Підкреслено, що вирішуючи проблеми забезпечення національної безпеки, Україна має, насамперед, розраховувати на власні сили, одночасно посилюючи співробітництво з західноєвропейськими партнерами – членами НАТО та Сполученими Штатами Америки. Діяльність держави щодо сталого розвитку обороноздатності та напрямків діяльності, що забезпечують національну безпеку, має носити постійний і комплексний характер, враховуючи, що національній безпеці становлять не тільки військові загрози, а й невійськові загрози, такі як громадянські загрози, тероризм, організована злочинність, нелегальна міграція, тіньова економіка, незаконне поширення вогнепальної зброї і боєприпасів. Запропоновано зосередитись на зебезпеченні здатності суб`єктів сектора безпеки і сучасної оборони до виконання властивих їм функцій у сучасних умовах, удосконаленні систем публічного адміністрування у сфері оборони, завершення реформування військового будівництва.Документ Зміст адміністративно-правового регулювання діяльності суб’єктів публічного адміністрування у секторі безпеки України(Право та державне управління. - 2021. - № 4. - С. 39-44, 2021) Шаповал, Р. В.; Shapoval, R. V.; Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Проаналізовано публічне адміністрування сектору безпеки України, а саме наведена нормативно-правова база, що регулює роботу публічної адміністрації в межах діяльності сектору безпеки та охорони України, а також відповідний перелік суб’єктів, які є відповідальними за таку роботу. Розкрито питання адміністративно-правового регулювання, зокрема запропоновано його авторську дефініцію. Виділено зміст адміністративно-правового регулювання діяльності суб’єктів публічного адміністрування у секторі безпеки України. The public administration of the security sector of Ukraine is analyzed, namely the normative-legal base regulating the work of public administration within activities of the security and protection sector of Ukraine, as well as the relevant list of entities responsible for such work. The issue of administrative and legal issues is revealed regulation, in particular its author's definition is offered. The content of administrative and legal regulation of the activities of public administration entities in the security sector of Ukraine is highlighted. Проанализировано публичное администрирование сектора безопасности Украины, а именно приведена нормативно-правовая база, регулирующая работу публичной администрации в пределах деятельности сектора безопасности и охраны Украины, а также соответствующий перечень субъектов, ответственных за такую работу. Раскрыты вопросы административно-правового регулирование, в частности предложена его авторская дефиниция. Выделено содержание административно-правового регулирования деятельности субъектов публичного администрирования в секторе безопасности Украины.