Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
48 результатів
Результати пошуку
Публікація Правова природа принципів адміністративної діяльності Національної поліції щодо захисту прав суб’єктів підприємництва в Україні(Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 19-20 трав. 2023 р.). – Суми, 2023. – С. 110-112, 2023) Попова, С. М.; Popova, S. M.; Тельний, М. А.; Telnyi, M. A.; Попова СвітланаОхарактеризовано правову природу принципів адміністративної діяльності Національної поліції щодо захисту прав суб’єктів підприємництва в Україні.Документ Мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю Національної поліції України(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 3. - С. 566-568, 2023) Логвиненко, Б. О.; Lohvynenko, B. O.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695XНадано характеристику мас-медіа (засобів масової інформації) як інструменту громадського контролю за діяльністю Національної поліції України. Зазначено, що окрім інформування громадськості про діяльність поліції, мас-медіа виступають своєрідним провідником для реалізації такого контролю. Наголошено, що принципи взаємодії Національної поліції України із засобами масової інформації не закріплені у національному законодавстві. Підкреслено, що у відносинах з поліцією діяльність мас-медіа розглядається переважно у призмі взаємодії або реалізації партнерських проєктів. У сучасних умовах потенціал мас-медіа є важливим для ефективної поліцейської діяльності, що пов’язано з реалізацією підходу «Community policing» в діяльності Національної поліції України. Акцентовано увагу на зростаючій ролі мережі Інтернет та соціальних медіа для здійснення заходів громадського контролю за поліцейською діяльністю, зокрема щодо дотримання прав людини. Встановлено, що мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю поліції реалізується через: 1) проведення журналістських розслідувань, спрямованих на викриття недоліків у організації роботи поліції; 2) поширення новин, зокрема, щодо діяльності поліції, про стан дотримання прав людини, про стан і перспективи розслідування резонансних кримінальних справ; 3) через реалізацію права на доступ до публічної інформації, що дозволяє мас-медіа формувати звітні і оглядові матеріали про ефективність функціонування поліції. Зауважено, що удосконаленню громадського контролю за діяльністю поліції сприятиме закріплення у Законі України «Про Національну поліцію» основних засад взаємодії поліції та мас-медіа.Документ Особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 89. - С. 82-87, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084Досліджено особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Здійснено аналіз законодавчих положень, які визначають особливості використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Проаналізовано судову практику щодо оскарження рішень поліцейських про притягнення особи до адміністративної відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, що було зафіксовано вимірювачами швидкості автотранспортних засобів. З’ясовано, що чинне національне законодавство не регламентує підстав і порядку використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху, що працюють не в автоматичному режимі. Запропоновано внесення змін до чинного національного законодавства задля вдосконалення нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху.Документ Адміністративно-правове забезпечення відбору кандидатів на службу в Національну поліцію : автореферат дисертації(Дніпро : Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2016) Гарбузюк, К. Г.; Harbuziuk, K. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6714-5074; Юнін, О. С. - науковий керівникДисертацію присвячено розгляду адміністративно-правового забезпечення відбору кандидатів, які вперше приймаються на службу в Національну поліцію. Проаналізовано історію та сучасний стан їх відбору, наведено історико-правові передумови формування інституту відбору до поліції, а також позитивні та негативні риси сучасного відбору кандидатів, які вперше приймаються на службу в Національну поліцію. Визначено та охарактеризовано поняття «відбір осіб, які вперше приймаються на службу в поліцію», «нормативно-правове забезпечення відбору до Національної поліції» та «адміністративно-правове забезпечення відбору кандидатів, які вперше приймаються на службу до поліції». У дисертації запропоновано розглядати обслуговування відбору до поліції як один з видів поліцейських послуг, а також розрізняти дефініції «відбір» та «добір». Досліджено як змістовні характеристики правовідносин з відбору до Національної поліції феномени його гарантування, обслуговування, охорони та захисту. Здійснено порівняльно-правовий аналіз національного інституту відбору до поліції. Класифіковано міжнародні стандарти відбору до поліції. Сформульовано основні напрями вдосконалення та подальшого узгодження зі світовими стандартами норм вітчизняного законодавства щодо відбору до поліції. Узагальнено закордонний досвід відбору до поліції, на підставі чого визначено можливі шляхи його удосконалення.Документ Особливості порядку розгляду звернень громадян в органах Національної поліції України: адміністративно-правові аспекти(Věda a perspektivy. - 2022. - №12(19). - P. 159-173, 2022) Будь, О. А.; Bud, O. A.Досліджено правові засади організації розгляду звернень громадян в органах Національної поліції, окреслено шляхи їх удосконалення. Визначено нормативно-правові акти, якими регулюється порядок розгляду поліцією звернень громадян, охарактеризовано стадії провадження за зверненнями громадян в поліції.Документ Адміністративне оскарження як форма захисту прав громадян у діяльності Національної поліції України(Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2022 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2022. – С. 80-82, 2022) Будь, О. А.; Bud, O. A.Відзначено, що усі звернення громадян виступають дієвим засобом взаємодії Національної поліції України із громадянами, що має суттєвий вплив на ефективність роботи поліцейських. При цьому завдяки реалізації процедурі розгляду скарг від громадян на дії поліцейських забезпечується: дотримання поліцейськими конституційних прав і свобод громадян під час їх професійної діяльності; реалізація права громадян на внесення до органів поліції пропозицій щодо виявлення недоліків у роботі кожного поліцейського; зміцнення законності поліцейської діяльності.Документ Актуальні проблеми розмежування адміністративного затримання та доставлення порушника в діяльності поліції(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки, відзначення Дня Європи та 70-річчя заснування Ради Європи (м. Харків, 16 трав. 2019 р.). - Харків, 2019. - С. 43-46, 2019) Гармаш, В. В.; Garmash, V. V.Розглянуто питання реалізації адміністративного затримання та доставлення порушника. Визначено проблеми щодо розмежування даних заходів, визначення моменту початку відліку строку адміністративного затримання та ін. Зазначено, що наявність прогалин правового регулювання застосування останніх прямо пов’язано з можливістю порушення прав і свобод громадян, що в свою чергу не може сприяти підвищенню довіри населення до Національної поліції.Документ Принципи громадського контролю за діяльністю Національної поліції(Європейські перспективи. - 2018. - № 4. – С. 93-99, 2018) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.Проаналізовано низку дефініцій поняття «принципи права». Підкреслено, що принципи здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції становлять певний симбіоз людських уявлень про ідеали роботи поліції та нормативно закріплених засад її діяльності, оскільки, з одного боку громадськість очікує втілення загальноприйнятих стандартів роботи поліції (чесність, принциповість, справедливість, недопущення порушень законодавства тощо), а з іншого – такі уявлення, інколи, йдуть у розріз із нормативними приписами. Здійснено класифікацію принципів здійснення громадського контролю за діяльністю Національної поліції.Документ Окремі аспекти застосування поліцією заходів адміністративного попередження в умовах протиепідеміологічного сьогодення(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки (м. Харків, 15 трав. 2020 р.). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 44-47, 2020) Будь, О. А.; Bud, O. A.Зазначено, що під час введення в державі надзвичайної ситуації, пов’язаної із епідемією захворювання, активізувалась робота підрозділів Національної поліції, яка спрямована, насамперед, на забезпечення дотримання вимог чинного законодавства та попередження подальшого поширення вірусної інфекції. Встановлено перелік превентивних поліцейських заходів. Проте в будь-якому випадку, поліція маючи широкий та вільний підхід до вибору форм, методів і способів протидії адміністративним правопорушенням ставить за мету не покарання, а попередження правопорушень та недопущення їх шкідливих наслідків.Документ Контроль спеціалізованих громадських суб'єктів за діяльністю Національної поліції(Європейські перспективи. - 2020. - № 3. – С. 199-204, 2020) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.Визначено правовий статус спеціалізованих громадських суб’єктів на території України. Охарактеризовано правовий статус спеціалізованих суб’єктів, які реалізують громадський контроль за роботою Національної поліції. Проаналізовано контрольні функції та повноваження. Визначено ключові форми та методи здійснення спеціалізованими громадськими суб’єктами контролю за діяльністю поліції. Наголошено, що контроль спеціалізованих громадських суб’єктів за діяльністю національної поліції можна вважати найбільш широким за формами та методами реалізації видом громадського контролю за діяльністю Національної поліції. Його практично-організаційні основи концентруються на рівні роботи комітетів Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування. Відмічено, що контроль за діяльністю з боку Верховної Ради України має стратегічно орієнтований характер. Він здійснюється з метою виявлення порушень прав і свобод людини в роботі поліції, а також інших порушень законності; притягнення до відповідальності винних у вчиненні таких порушень осіб; формування нових підходів до удосконалення діяльності Національної поліції. Доведено, що контроль з боку органів місцевого самоврядування, передусім, направлено на забезпечення ефективності роботи органів поліції на користь відповідної територіальної громади. З цією метою в межах подібного контролю активно застосовується формат взаємного інформування та взаємодії, а в окремих випадках більш реактивні дії, зокрема, резолюція недовіри керівнику поліції.