Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Сутність процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України(Держава та регіони. Серія: Право. – 2023. – № 4 (82). – С. 268-275, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.Доведено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України різняться залежно від того: 1) хто ініціює розгляд справи; 2) яка мета є бажаною до досягнення при його прийнятті; 3) правовими наслідками прийнятого рішення; 4) ступенем та способом втручання в правові відносини. Втім основний критерій для їхньої диференціації – джерело ініціативи, адже визначає не лише характер, мету та особливості її проведення, а і юридичну значимість цього процесу з формальної та юридичної сторін. Зокрема при заявному типі означених процедур, як правило, задовольняється потреба у здійснені правоохоронного обслуговування, яке з-поміж необхідності забезпечення приватного інтересу базується на потребі реалізації встановленого режиму функціонування конкретних правовідносин, що формують сферу суспільних відносин посиленої охорони. Водночас втручальний тип процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України об’єктивує необхідність активної участі поліцейських у процесах забезпечення громадського порядку і безпеки у спосіб запобігання потенційним порушенням, виявлення та припинення протиправних дій задля попередження їхнього виникнення у майбутньому. Уточнено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України як правило мають втручальний характер, адже стосуються ситуацій, коли поліція проявляє свої функціональні обов’язки на підставі спеціальних повноважень (наприклад, під час проведення патрулювання здійснюється перевірка документів особи, опитування особи, поверхнева перевірка і огляд чи зупинення транспортного засобу в результаті якого може бути складено постанову про адміністративне правопорушення як різновид адміністративного акту) або з метою виконання законодавчих приписів у рамках інших процедурних етапів реалізації своєї діяльності.Публікація Реалізація принципу законності адвокатом у справах щодо оскарження індивідуальних та нормативно-правових актів(Наукові інновації та передові технології. - 2023. - № 11(25). - С. 237-245, 2023) Георгієвський, Ю. В.; Heorhiievskyi, Yu. V.; Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; Христинченко, Н. П.; Khrystynchenko , N. P.; Марина ДжафароваСтаття присвячена реалізації принципу законності адвокатом у справах щодо оскарження індивідуальних та нормативно-правових актів. У роботі проаналізовано принцип законності, підходи до його визначення, реалізації і застосування у справах щодо оскарження індивідуальних та нормативно-правових актів. Певна увага приділена принципам адміністративного судочинства, які яскраво реалізуються у справах щодо оскарження індивідуальних та нормативно-правових актів. Зокрема, звернено увагу, на принцип законності, який безпосередньо у нормах не зазначений, але закріплений у статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Зазначено, що певні категорії справ щодо оскарження нормативно-правових актів можуть відбуватися за правилами загального позовного провадження, а певні категорії справ щодо оскарження індивідуальних актів за правилами спрощеного позовного провадження. Слід констатувати до способів реалізації принципу законності, під час оскарження індивідуальних та нормативно-правових актів, віднесено звернення, контроль та нагляд. Кожен із зазначених способів відіграє певну роль у реалізації принципу законності під час оскарження зазначених вище актів.