Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    The concept, content and system of principles of civil protection at the regional level
    (Legal, Economic Science and Praxis. - 2023. - № 8. - P. 42-45, 2023) Ostapiuk, A. Yu.; Остап'юк, А. Ю.
    Підкреслено, що принципи забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні – це сукупність основних принципів, основних ідей, які визначають порядок правового регулювання, а також організації та практичної реалізації заходів цивільного захисту на території певної області. Зазначено, що законність, як фундаментальна ідея цивільного захисту на регіональному рівні, виражається в: по-перше, суворій безумовній відповідності процесу цивільного захисту в межах конкретного регіону на основі положень законодавчих, підзаконних та місцевих нормативних актів; по-друге, діяльність суб’єктів цивільного захисту виключно в межах прав та обов’язків, покладених на них нормами чинного законодавства; по-третє, відповідальність цих суб'єктів за порушення та прорахунки при здійсненні відповідних заходів Стверджено, що принципи забезпечення цивільного захисту на територіальному рівні, крім законності, повинні включати також наступні: принцип системності та наступності; принцип рівності та однаковості забезпечення цивільного захисту в межах територія області; принцип партнерства суб'єктів забезпечення публічної безпеки і порядку; принцип еволюції; принцип науковості.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні
    (Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2023. - № 4(26). - С. 42-48, 2023) Остап'юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.
    Стаття присвячена дослідженню принципів забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні, які визначено як сукупність вихідних основ, базових ідей, які визначають порядок правового регулювання, а також організації та практичної реалізації заходів цивільного захисту на території певного регіону. Відмічено, що законність – це основоположна ідея забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні. Аргументовано, що окрім законності, до принципів забезпечення цивільного захисту на територіальному рівні також доцільно віднести наступні принципи: системності та безперервності; рівності та одноманітності забезпечення цивільного захисту в межах території регіону; партнерства суб’єктів забезпечення публічної безпеки та порядку; еволюційності; науковості.
  • Ескіз
    Документ
    Система суб’єктів забезпечення реалізації прав громадян у сфері підприємницької діяльності в Україні
    (Наше право. - 2024. - № 1. - С. 339-345, 2024) Леонов, О. О.; Leonov, O. O.
    Виокремлено коло суб’єктів, які відповідають за забезпечення реалізації прав громадян у сфері підприємницької діяльності в Україні, а також надано характеристику їх адміністративно-правовому статусу. Запропоновано авторський підхід щодо класифікації відповідних суб’єктів.
  • Ескіз
    Документ
    Сутність процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України
    (Держава та регіони. Серія: Право. – 2023. – № 4 (82). – С. 268-275, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.
    Доведено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України різняться залежно від того: 1) хто ініціює розгляд справи; 2) яка мета є бажаною до досягнення при його прийнятті; 3) правовими наслідками прийнятого рішення; 4) ступенем та способом втручання в правові відносини. Втім основний критерій для їхньої диференціації – джерело ініціативи, адже визначає не лише характер, мету та особливості її проведення, а і юридичну значимість цього процесу з формальної та юридичної сторін. Зокрема при заявному типі означених процедур, як правило, задовольняється потреба у здійснені правоохоронного обслуговування, яке з-поміж необхідності забезпечення приватного інтересу базується на потребі реалізації встановленого режиму функціонування конкретних правовідносин, що формують сферу суспільних відносин посиленої охорони. Водночас втручальний тип процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України об’єктивує необхідність активної участі поліцейських у процесах забезпечення громадського порядку і безпеки у спосіб запобігання потенційним порушенням, виявлення та припинення протиправних дій задля попередження їхнього виникнення у майбутньому. Уточнено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України як правило мають втручальний характер, адже стосуються ситуацій, коли поліція проявляє свої функціональні обов’язки на підставі спеціальних повноважень (наприклад, під час проведення патрулювання здійснюється перевірка документів особи, опитування особи, поверхнева перевірка і огляд чи зупинення транспортного засобу в результаті якого може бути складено постанову про адміністративне правопорушення як різновид адміністративного акту) або з метою виконання законодавчих приписів у рамках інших процедурних етапів реалізації своєї діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості процедур укладання адміністративних договорів у сфері превентивної діяльності Національної поліції України
    (Право та державне управління. - 2023. - № 4. - С. 322-329, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.
    Розкрито особливості процедур укладання адміністративних договорів у сфері превентивної діяльності Національної поліції України та визначено їх значення для забезпечення громадського порядку та безпеки.
  • Ескіз
    Публікація
    Науково-технологічний розвиток як безпековий пріоритет України в умовах збройної агресії
    (Міжнародна та національна безпека: теоретичні і прикладні аспекти : матеріали VІІІ Міжнар. наук.- практ. конф. (м. Дніпро, 15 берез. 2024 р.) : у 2-х ч. – Дніпро : ДДУВС, 2024. – Ч. І. – С. 38-40, 2024) Куркова, К. М.; Kurkova, K. M.; Ксенія Куркова
    Якщо розглядати науково-технологічний розвиток як конвергенцію науки, техніки й технологій, стає очевидним, що одним із головних чинників, що призвели до виникнення такого оновленого феномена, як «науково-технологічна революція», на зміну попереднім науково-технічним революціям, були дві світові війни в першій половині XX ст., які показали, що від розвитку науки і технологій залежить не тільки загальний добробут суспільства, соціальний, економічний, культурний цивілізаційний розвиток, але й суспільний прогрес загалом.
  • Ескіз
    Документ
    Implementation of state policy in the field of economic security of the state: administrative and legal aspect
    (Journal of law and political sciences. – 2022. – Vol. 33, issue 2.– P. 370-382., 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Yefremov, A. O.; Єфремов, А. О.; Riazantseva, I. M.; Рязанцева, І. М.
    Метою дослідження визначено зміст поняття «адміністративно-правове регулювання» та його складові. Основний зміст. Основною метою адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави є забезпечення реалізації та захисту економічних прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Методологія. Огляд матеріалів і методик на основі аналізу документальних матеріалів для регулювання економічної безпеки держави. Висновки. За своєю сутністю адміністративно-правове регулювання економічної безпеки слід розглядати у двох аспектах: 1) як сукупність адміністративно-правових норм, що регулюють управлінські суспільні відносини у сфері економічної безпеки; 2) як системний організуючий вплив спеціально уповноважених державних органів на економічні і соціальні відносини за допомогою адміністративно-правових норм та інших правових засобів, насамперед адміністративного характеру, з метою їх охорони, поліпшення та створення належних умов для подальшого розвитку в контекст забезпечення національної безпеки України.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо розуміння сутності безпеки на автомобільному транспорті загального користування
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 70-71, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Зазначено, що сутність безпеки на автомобільному транспорті загального користування як об’єкта нагляду (контролю) можна розкрити крізь такі особливості: особлива мета та перелік завдань, які стоять перед забезпеченням безпеки на автомобільному транспорті загального користування; нерозривний зв’язок з новітніми соціально-економічними, урбанізаційними реаліями та підходами до розуміння транспорту; спрямованість на модернізацію громадського транспорту, розвиток вуличної мережі з урахуванням забезпечення її пріоритетів; адаптація міського простору до пересування вразливих учасників дорожнього руху.
  • Ескіз
    Документ
    Вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Наше право. - 2022. - № 1. - С. 230-235, 2022) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Розглянуто перспективні напрямки вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування. Встановлено сутність категорій "вдосконалення" та "нормотворча діяльність", розглянуто позиції науковців щодо вдосконалення вітчизняного адміністративного законодавства. Встановлено напрямки вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Право.ua. - 2023. - № 4. - С. 238-243, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Визначено сутність принципів державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування. Виокремлено нетипові групи принципів, що постають у дослідженнях закордонних науковців та дозволяють сформувати більш глибоке уявлення про сутність принципів у сфері безпеки на автомобільному транспорті загального користування. Встановлено такі принципи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування: принцип верховенства права; принцип екологічної прогресивності; принцип рівності в ході здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування; принцип цифровізації; принцип дотримання прав осіб з обмеженими можливостями, зокрема ветеранів та ветеранок, які отримали каліцтво в ході участі в бойових діях.