Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Публікація Адміністративно-правові засади взаємодії Служби безпеки України з іншими суб’єктами сектору безпеки і оборони щодо забезпечення прав людини(Наше право. - 2024. - № 1. - С. 58-63, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Артеменко, І. А.; Artemenko, I. A.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Ігор Артеменко; Джафарова Олена В'ячеславівнаРозглянуто діяльність Служби безпеки України з питань взаємодії з багатьма суб’єктами сектору безпеки й оборони, що становить фундамент внутрішньої і зовнішньої безпеки в країні. Наголошено, шляхом співпраці з ДБР, НПУ, МВС, ЗСУ, Міністерством оборони України та іншими органами державної влади, ця спецслужба забезпечує захист прав і свобод людини і громадянина, яка спрямована на недопущення терактів всередині країни, виявлення зрадників та агентів впливу в органах державної влади, розслідування воєнних злочинів росії, а також злочинів, що посягають на національну безпеку, на запобігання диверсійній діяльності шляхом проведення превентивних заходів у напрямку захисту міграційного законодавства і виявлення його порушників. Надано рекомендації, спрямовані на усунення недоліків або прогалин.Публікація Превентивні заходи в діяльності Служби безпеки України щодо забезпечення прав і свобод людини(Право.ua. - 2024. - № 1. - С. 49-53, 2024) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівнаРозглянуто адміністративно-правове забезпечення прав і свобод людини та громадянина при здійсненні превентивних заходів у контексті діяльності Служби безпеки України через призму сучасних викликів та динамічних змін у суспільстві та політиці. Наголошено, що завдяки проведенню превентивних заходів працівникам Служби безпеки України вдається запобігти багатьом неправомірним посяганням на життя, здоров’я та права людини і громадянина, а також на національну безпеку всередині країни. Для підвищення ефективності таких заходів Служба безпеки України потребує впорядкування законодавчої бази у сфері проведення контррозвідувальної діяльності. Превентивні заходи, що використовуються працівниками Служби безпеки України, мусять знайти своє відображення у вигляді змін та доповнень до Закону України «Про Службу безпеки України» та інших нормативно правових актів, та мають бути обмежені вичерпним їх переліком та порядком застосування. Доведено необхідність окреслити підстави та процесуальні особливості їх застосування, з метою недопущення можливості для зловживань. Звернуто увагу на необхідність здійснення заходів щодо перетворення Служби безпеки України на спецслужбу Європейського зразка полягає в позбавленні її підслідності злочинів, що не мають відношення до захисту національної безпеки, а також декларування антитерористичної, розвідувальної та контррозвідувальної діяльності як пріоритетних напрямків діяльності для Служби безпеки України.Публікація Адміністративно-правове забезпечення прав та свобод людини і громадянина Службою безпеки України: питання сьогодення(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - 2023. - Вип. 15. - С. 42-46, 2023) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava , S. O.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko , D. O.; Джафарова Олена В'ячеславівна; Сергій ШатраваРозглянуто важливий аспект діяльності Служби безпеки України щодо гарантування прав та свобод громадян, детально проаналізовано організаційну структуру та функції Служби безпеки України у цьому контексті, висвітлено конкретні аспекти адміністративного та правового регулювання її діяльності. Особлива увага приділяється адміністративно-правовому забезпеченню захисту прав і свобод громадян працівниками Служби безпеки України, що базується на законодавчих нормах та процедурах, спрямованих на забезпечення взаємодії служби з громадянами та дотримання принципів правової держави. Основні елементи адміністративно-правового забезпечення включають: 1) наявність уповноваженого з прав людини в Україні, до якого можуть звернутися за захистом своїх прав і свобод громадяни із скаргами на можливі порушення працівників Служби безпеки України; 2) освітні та навчальні програми, метою яких є забезпечення персоналу спецслужби знаннями та розумінням норм прав людини, процедур взаємодії з громадянами для їх сумлінного дотримання в ході службової діяльності; 3) засоби масової інформації, що виконують інформування громадськості про діяльність спецслужби та дотримання нею засад захисту прав і свобод людини; 4) механізми нагляду та парламентського контролю, що дозволяють висвітлювати питання діяльності Служби безпеки України на рівні законодавчої влади; 5) співпраця та обмін досвідом з міжнародними організаціями, взаємодія з іншими країнами та міжнародними структурами для обміну здобутими результатами та узгодження найкращих практик у сфері прав людини. Ці елементи складають комплексний адміністративно-правовий механізм, який має забезпечити дотримання прав і свобод громадян при взаємодії з Служби безпеки України. Важливо, щоб цей механізм діяв на основі високих стандартів правової держави та породжував баланс між потребами безпеки і правами людини.Документ Український парламент у системі сектору безпеки й оборони(Європейські перспективи. - 2018. - № 1. - С. 39-44, 2018) Пономарьов, С. П.; Ponomarov, S. P.Розглянуті повноваження Українського парламенту у сфері забезпечення безпеки і оборони держави. Охарактеризовані функції та методи діяльності парламенту – Верховної Ради України в сфері забезпечення національної безпеки і оборони. Досліджені повноваження Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, показана його структура та перелік питань, віднесених до його компетенції, наголошено на необхідності завершення реформування сектора безпеки і оборони. Сектор безпеки і оборони визначено як сукупність державних органів та організацій, які покликані гарантувати безпеку особи, суспільства і держави.Документ Загальна характеристика адміністративно-правового статусу суб’єктів сектора безпеки і оборони(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - 2018. - Вип. 5. - С. 67-71, 2018) Пономарьов, С. П.; Ponomarov, S. P.В статті надано розуміння системи суб’єктів сектора безпеки і оборони та надано їх класифікацію. Визначено поняття та розкрито основні елементи адміністративно-правового статусу суб’єкта сектора безпеки і оборони. Доведено, що систему суб’єктів сектора безпеки і оборони об’єднує мета і ціль функціонування – забезпечення національної безпеки.Документ Адміністративно-правове забезпечення діяльності сектору безпеки і оборони України : автореферат дисертації(Дніпро, 2018) Пономарьов, С. П.; Ponomarov, S. P.; Бандурка, О. М. - науковий консультантУ дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми щодо визначення сутності й особливостей адміністративно-правового забезпечення сектору безпеки і оборони України, з’ясування кола публічно-правових відносин, які виникають у процесі цього регулювання; на цій основі вироблено відповідну концепцію, а також пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення зазначених засад. У дослідженні викладено сучасне розуміння адміністративно-правових засад функціонування сектору безпеки і оборони України. Доведено, що відносини, пов’язані з державним регулюванням сектору безпеки і оборони, є предметом адміністративного права, оскільки виникають між суб’єктами публічної влади, регламентуються адміністративно-правими нормами і мають управлінський, правоохоронний та публічно-сервісний характер. З’ясовано, що адміністративно-правові основи функціонування сектору безпеки і оборони реалізуються як форма державної політики та реальних дій держави, спрямованих на забезпечення національної безпеки, визначення політичних, соціальних, правових та фінансово-економічних основ діяльності суб`єктів сектору безпеки і оборони. Особливу увагу приділено розкриттю організації діяльності загальних та спеціальних суб’єктів забезпечення сектору безпеки і оборони України. Запропоновано конкретні пропозиції правового та організаційного характеру, спрямовані на перспективи реформування сектору безпеки і оборони України.Публікація Актуальні тенденції медичної та домедичної підготовки персоналу сектору безпеки і оборони України в умовах воєнного стану(Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. [конф. (м. Харків, 26 трав. 2023 р.)]. – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 55-56, 2023) Ротань, К. О.; Rotan, K. O.; Пустовий, Ю. Ю.; Pustovyi, Yu. Yu.; Юрій ПустовийПідкреслено, що в умовах воєнного стану медична та домедична підготовка персоналу сектору безпеки і оборони України є критично важливим елементом забезпечення ефективності заходів безпеки і оборони. Тенденції в цій галузі включають використання передових технологій та методів, таких як телемедицина, та підвищення кваліфікації медичного персоналу з питань надання невідкладної медичної допомоги та ведення медичної документації. До цього також відносяться попередження та боротьба зі заразними захворюваннями, розробка програм профілактики та навчання персоналу рятувальних операцій.Документ Функціональні складові адміністрування сектору безпеки України(Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Юридичні науки. - 2023. - № 3(61). - С. 34-41, 2023) Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.Визначено поняття сектору безпеки, його суб’єктів та функціональних складових. Встановлено, що «управління сектору безпеки» - це діяльність уповноважених органів, що спрямована на досягнення конкретних завдань за допомогою управлінських методів, форм, способів і функцій, а також громадськості, які реалізують державну політики у сфері забезпечення національної безпеки. З’ясовано функціональні складові адміністрування сектору безпеки. Акцентовано увагу на потребі вдосконалення участі суспільства у сфері розвитку публічного адміністрування в секторі безпеки України, а саме: створення умов, як організаційних, так і правових для участі громадськості у формуванні й реалізації державної політики з питань національної безпеки, створення умов для здійснення громадського контролю за діяльністю складників сектору безпеки й оборони. Вказано на необхідність прийняття нормативного – правового акту, якай би регламентував налагодження взаємодії між функціональними складовими сектору безпеки і оборони у межах реалізації завдань із забезпечення оборони держави. На сектор безпеки і оборони України покладаються завдання, зв’язані з реалізацією оборонної функції держави. Функціональними складовими сектору безпеки і оборони України є: сили безпеки, сили оборони, оборонно-промисловий комплекс, громадяни та громадські об’єднання, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки.