Публікація:
Забезпечення сталості приватної власності на землю як основа фінансово-економічної безпеки держави

dc.contributor.authorКирєєва, І. В.
dc.contributor.authorKyrieieva, I. V.
dc.contributor.authorКоробцова, Д. В.
dc.contributor.authorKorobtsova, D. V.
dc.contributor.authorКирєєва Ірина Валеріївна
dc.date.accessioned2024-09-16T11:15:52Z
dc.date.available2024-09-16T11:15:52Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractУ статті підкреслюється, що одним з найважливіших факторів фінансово-економічної безпеки є забезпечення сталості економічного розвитку на основі ефективного використання земельних ресурсів, як основного національного багатства України, що в свою чергу безпосередньо залежить від впевненості приватних землевласників та відповідно землекористувачів. Зазначено, що земельні ділянки, що перебувають у приватній власності є основою для задоволення багатьох різноманітних потреб населення: житлових, соціально-побутових, сільськогосподарських, лісогосподарських, підприємницьких тощо. Набуття, реалізація та припинення права приватної власності на землю є безпосередніми засадами його існування і відбувається відповідно до вимог закону, як рівня нормативно-правового акту, що має відповідати Конституції та бути основою для підзаконних нормативно-правових актів. Фінансово-економічна безпека держави визначена як такий стан фінансових інтересів держави при якому здійснюється забезпеченість належного функціонування її фінансової та економічної системи, її окремих складників через створення високого ступеню захищеності від внутрішніх та зовнішніх негативних чинників. Акцентовано увагу на тому, що сталість приватної власності на землю обумовлюється у тому числі й чітким правовим регулюванням підстав та порядку її набуття, встановлення обмежень, що відображають суспільну зацікавленість у забезпеченні реалізації конституційного принципу землі як основного національного багатства, що перебуває під особливою охороною держави. Також найважливішим фактором сталості права приватної власності є недопущення протиправного позбавлення власника належної йому земельної ділянки. Припинення права приватної власності на землю є можливим лише за підстав та в порядку які чітко визначені нормами закону. Встановлено, що наразі окремі правові підстави припинення права приватної власності не відповідає вимогам чіткого формулювання, що не допускає неоднозначне тлумачення. Зроблено висновок про доцільність уточнення підстави припинення права власності на землю, яка передбачена п. є. ст. 140 Земельного кодексу України «примусове вилучення земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності». Пропонується змінити таке формулювання з метою усунення неоднозначного трактування названої вище підстави як такої, що може суперечити вимогам Конституції України стосовно забезпечення прав власників земельних ділянок при примусовому викупі земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб.
dc.description.abstractThe article emphasizes that one of the most important factors of financial and economic security is ensuring the sustainability of economic development based on the effective use of land resources, as the main national wealth of Ukraine, which in turn directly depends on the confidence of private landowners and, accordingly, land users. It is noted that privately owned plots of land are the basis for meeting many different needs of the population: residential, social and household, agricultural, forestry, entrepreneurial, etc. The acquisition, implementation and termination of the right of private ownership of land are the direct basis of its existence and takes place in accordance with the requirements of the law, as a level of regulatory legal act, which must comply with the Constitution and be the basis for subordinate regulatory legal acts. The financial and economic security of the state is defined as such a state of the state’s financial interests in which the proper functioning of its financial and economic system and its individual components is ensured through the creation of a high degree of protection against internal and external negative factors. Attention is focused on the fact that the stability of private ownership of land is conditioned, among other things, by a clear legal regulation of the grounds and procedure for its acquisition, the establishment of restrictions that reflect the public interest in ensuring the implementation of the constitutional principle of land as the main national wealth, which is under the special protection of the state. Also, the most important factor in the stability of private property rights is the prevention of illegal deprivation of the owner of the land plot belonging to him. Termination of the right to private ownership of land is possible only on the grounds and in the manner clearly defined by the law. It has been established that, at present, certain legal grounds for the termination of the right to private property do not meet the requirements of a clear wording that does not allow for ambiguous interpretation. A conclusion was made on the expediency of clarifying the grounds for terminating the ownership of land, which is provided for in paragraph 1. Art. 140 of the Land Code of Ukraine «forcible removal of land plots for reasons of public necessity.» It is proposed to change this wording in order to eliminate the ambiguous interpretation of the above-mentioned grounds as such, which may contradict the requirements of the Constitution of Ukraine regarding the provision of the rights of the owners of land plots during the forced purchase of land plots for reasons of public necessity and for public needs.
dc.description.abstractУстановлена роль частной собственности на землю в сфере обеспечения финансово-экономической безопасности государства на основе анализа норм действующего земельного законодательства о четкости изложения отдельных оснований прекращения права частной собственности на землю, как основы ее постоянства.
dc.identifier.citationКирєєва, І. Забезпечення сталості приватної власності на землю як основа фінансово-економічної безпеки держави / Ірина Кирєєва, Дар’я Коробцова // Публічне право. - 2024. - № 1 (53). - С. 65-72. - DOI: https://doi.org/10.32782/2306-9082/2024-53-73.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2306-9082/2024-53-73
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5447-4314
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2571-8433
dc.identifier.urihttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/22136
dc.language.isouk
dc.publisherПублічне право. - 2024. - № 1 (53). - С. 65-72
dc.subjectземельні відносини
dc.subjectфінансово-економічна безпека
dc.subjectстале використання земель
dc.subjectприватна земельна власність
dc.subjectприпинення власності на землю
dc.subjectland relations
dc.subjectfinancial and economic security
dc.subjectsustainable land use
dc.subjectprivate land ownership
dc.subjecttermination of land ownership
dc.subjectземельные отношения
dc.subjectфинансово-экономическая безопасность
dc.subjectустойчивое использование земель
dc.subjectчастная земельная собственность
dc.subjectпрекращение собственности на землю
dc.titleЗабезпечення сталості приватної власності на землю як основа фінансово-економічної безпеки держави
dc.title.alternativeEnsuring the sustainability of private ownership of land as the basis of the financial and economic security of the state
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8154def4-695f-4b83-a90c-d8f1188c8674
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8154def4-695f-4b83-a90c-d8f1188c8674

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
Zabezpechennia stalosti_Kyrieieva_Korobtsova_2024.pdf
Розмір:
240.38 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: