Публікація: Зарубіжний досвід запобігання та протидії корупції в країнах Азії та перспективи його використання в Україні
dc.contributor.author | Шатрава, С. О. | |
dc.contributor.author | Shatrava , S. O. | |
dc.contributor.author | Чишко, К. О. | |
dc.contributor.author | Chyshko, K. O. | |
dc.contributor.author | Сергій Шатрава | |
dc.contributor.author | Чишко Катерина Олександрівна | |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T11:02:05Z | |
dc.date.available | 2023-10-18T11:02:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано досвід запобігання та протидії корупції в країнах Сходу (Китаї, Японії та Сінгапурі). Внаслідок чого зроблено висновок, що антикорупційна державна політика Китаю будується, переважно на репресивних заходах. У Японії утвердились наступні пріоритети в сфері запобігання та протидії корупції: 1) розроблення та активне провадження інструментів запобігання корупції економічного характеру, наприклад обов’язок щодо систематичного звітування політичним керівництвом перед громадськістю, проведення фінансових реформ, у частині фінансування політичних організацій і державних підприємств; 2) формування інституту публічної служби сучасного зразка з гідними умовами праці, стабільно високим грошовим забезпеченням, і розгалуженою системою стимулів; 3) запровадження цивільного контролю за діяльністю державних інституцій, де провідним суб’єктом є громадськість. В основу запобігання та протидії корупції в Сінгапурі покладено ідею про усунення чи мінімізацію причин і умов, які фактично штовхають особу на здійснення корупційних діянь. Із цією метою в країні впроваджено низку дієвих антикорупційних засад і механізмів, серед яких: 1) застосування заходів до обох сторін (як до тих, хто дає хабарі, так і до тих, хто їх приймає); 2) неминуче застосування механізму юридичної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, яке в обов’язковому порядку повинно супроводжуватись громадським осудом, у противному випадку, воно не матиме абсолютного суспільного ефекту; 3) принципове розмежування професійних обов’язків публічних службовців і їх приватних інтересів, із чого випливає, що особа, яка перебуває на публічній службі не повинна вирішувати особисті проблеми чи проблеми своїх родичів використовуючи ресурси, до яких вона має доступ у зв’язку з зайняттям посади публічного службовця; 4) утвердження верховенства закону – досягається за рахунок прийняття судами обвинувальних вироків за матеріалами слідчих органів, внаслідок чого суспільство впевнюється у юридичній законності та ефективності діяльності перших; 5) встановлення зрозумілих і прозорих методів професійної діяльності та реалізації управлінського процесу, зокрема організацію роботи підпорядкованих структурних підрозділів із метою нівелювання умов впливу на адміністративні рішення прийняті в результаті надання неправомірної вигоди, зменшиться кількість фактів корупційних дій тощо. Акцентовано увагу на тому, що чинна антикорупційна система в Україні лише за останні роки ввібрала низку ключових антикорупційних механізмів запобігання та протидії корупції, які відповідають міжнародним стандартам. В свою чергу, основою формування останніх слугує зарубіжний позитивний досвід подолання корупції на національному рівні. | |
dc.description.abstract | The article analyzes the experience of preventing and countering corruption in the countries of the East (China, Japan and Singapore). As a result, it was concluded that China's anti-corruption state policy is based mainly on repressive measures. | |
dc.identifier.citation | Шатрава, С. О. Зарубіжний досвід запобігання та протидії корупції в країнах Азії та перспективи його використання в Україні / Шатрава С. О., Чишко К. О. // Держава та регіони. Серія: Право. - 2023. - № 1. - С. 348-353. - DOI: https://doi.org/10.32782/1813-338X-2023.1.57. | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32840/1813-338X-2023.1.57 | |
dc.identifier.orcid | http://orcid.org/0000-0002-7072-961X | |
dc.identifier.orcid | http://orcid.org/0000-0001-8810-7950 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/18610 | |
dc.language.iso | uk | |
dc.publisher | Держава та регіони. Серія: Право. - 2023. - № 1. - С. 348-353 | |
dc.subject | корупція | |
dc.subject | запобігання та протидія корупції | |
dc.subject | державна антикорупційна політика | |
dc.subject | антикорупційні органи | |
dc.subject | державна служба | |
dc.subject | корупційне правопорушення | |
dc.subject | правопорушення, пов’язане з корупцією | |
dc.subject | corruption | |
dc.subject | зарубіжний досвід | |
dc.subject | Китай | |
dc.subject | Японія | |
dc.subject | Сінгапур | |
dc.subject | preventing and countering corruption | |
dc.subject | state anti-corruption policy | |
dc.subject | institutions for preventing and countering corruption | |
dc.subject | international tools for preventing and countering corruption | |
dc.subject | corruption offense | |
dc.subject | offense related to corruption | |
dc.subject | public service | |
dc.subject | коррупция | |
dc.subject | зарубежный опыт | |
dc.title | Зарубіжний досвід запобігання та протидії корупції в країнах Азії та перспективи його використання в Україні | |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | a6b1625f-d27c-4e44-a069-f96336f56794 | |
relation.isAuthorOfPublication | 58d8f7d7-8490-48e8-85fa-6dc48b7635ea | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | a6b1625f-d27c-4e44-a069-f96336f56794 |
Файли
Контейнер файлів
1 - 1 з 1
- Назва:
- Features_Shatrava_Chyshko_2023.pdf
- Розмір:
- 231.67 KB
- Формат:
- Adobe Portable Document Format
Ліцензійна угода
1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
- Назва:
- license.txt
- Розмір:
- 1.71 KB
- Формат:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Опис: