Публікація:
Поняття та особливості безпечного освітнього середовища як об’єкту адміністративно-правового забезпечення

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Стратегії сталого розвитку суспільства в умовах сучасних глобальних викликів (м. Кам’янське, 10 квіт. 2025 р.) / ГО «Молодіжна Організація Починаючих Лідерів. - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 120-125

Дослідницькі проєкти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Безпечне освітнє середовище є одним із ключових елементів у структурі сучасної системи освіти, яке виконує не лише навчальну, а й соціально-захисну функцію, забезпечуючи учасникам освітнього процесу умови для гармонійного розвитку, навчання, самореалізації та формування правосвідомості. Його адміністративно-правове забезпечення полягає у формуванні та реалізації механізмів державного управління, правового регулювання та інституційної взаємодії, які покликані захищати інтереси дітей, учнівської молоді та працівників освіти від проявів насильства, дискримінації, булінгу, небезпеки техногенного або природного характеру, а також інших загроз фізичному, психологічному чи емоційному здоров’ю. Поняття безпечного освітнього середовища охоплює не лише фізичну безпеку, але й емоційну, цифрову та інформаційну складову, що робить це явище багатовимірним та актуальним у контексті нових викликів і загроз, які постають перед освітнім простором у XXI столітті. Особливістю адміністративно-правового забезпечення є необхідність створення скоординованої системи заходів, що охоплюють нормативне регулювання, превентивну діяльність, моніторинг, реагування та притягнення до відповідальності за порушення. У межах публічного адміністрування важливу роль відіграють органи державної влади, органи місцевого самоврядування, адміністрації закладів освіти, а також інші суб’єкти освітньої та правозахисної діяльності. Формування безпечного освітнього середовища потребує комплексного підходу, який включає в себе правову грамотність учасників освітнього процесу, міжвідомчу взаємодію, використання сучасних технологій, а також дотримання принципів верховенства права, недискримінації, інклюзії та поваги до людської гідності.
A safe educational environment represents a fundamental component of the modern education system, serving not only as a space for learning but also as a protective domain that fosters harmonious development, self-realization, and the cultivation of legal consciousness among participants in the educational process. Its administrative and legal support encompasses the development and implementation of mechanisms for state governance, legal regulation, and institutional cooperation designed to protect the interests of children, youth, and educational personnel from violence, discrimination, bullying, technological or natural hazards, and other threats to physical, emotional, or psychological well-being. The concept of a safe educational environment integrates various dimensions of safety-physical, emotional, digital, and informational-making it a multifaceted phenomenon that is increasingly relevant in the face of modern challenges confronting educational institutions in the 21st century. A notable feature of its administrative and legal support is the need to establish a coherent system of measures including regulatory frameworks, preventive efforts, continuous monitoring, effective responses, and accountability mechanisms. Within the framework of public administration, a central role is played by state authorities, local governments, educational institution administrations, and other actors involved in educational and human rights protection activities. Building a safe educational environment requires a comprehensive approach involving legal awareness among education stakeholders, interagency cooperation, integration of innovative technologies, and adherence to the principles of rule of law, non-discrimination, inclusivity, and respect for human dignity.

Опис

Бібліографічний опис

Зінченко, Д. А. Поняття та особливості безпечного освітнього середовища як об’єкту адміністративно-правового забезпечення / Д. А. Зінченко // Стратегії сталого розвитку суспільства в умовах сучасних глобальних викликів (м. Кам’янське, 10 квіт. 2025 р.) / ГО «Молодіжна Організація Починаючих Лідерів. - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 120-125.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в