Публікація:
Approaches to education reform for children with special needs worldwide

dc.contributor.authorReznik, O. M.
dc.contributor.authorVolik, V. V.
dc.contributor.authorBezpalova, O. I.
dc.contributor.authorБезпалова, О. І.
dc.date.accessioned2019-12-20T11:26:43Z
dc.date.available2019-12-20T11:26:43Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню реформи освіти для дітей з особливими потребами в усьому світі. У ньому зазначено, що одним із головних трендів світового освітнього процесу є впровадження інклюзивної освіти. У статті окреслено коло осіб з особливими освітніми потребами, де люди з інвалідністю займають особливе місце. Враховуючи основний принцип системи освіти у Великій Британії, було визначено, що основним напрямком розвитку освіти в цій країні є залучення дітей з особливими потребами до загальноосвітньої школи. У роботі розглянуто низхідний підхід до інклюзії у Великій Британії, визначено основні соціально-педагогічні причини, які стримують його впровадження. Проаналізовано рівень законодавчої підтримки інклюзивної освіти у Фінляндії, Норвегії, Данії та Франції, а також описано стан інклюзивної освіти на муніципальному рівні.
dc.description.abstractThe paper deals with the study of education reform for children with special needs worldwide. It states that one of the main trends in the global educational process is the implementation of inclusive education. The paper outlines the scope of persons with special educational needs where persons with disabilities occupy a special place. Taking into account the main principle of the education system in the United Kingdom, it was determined that the main area of the development of education in this country was the inclusion of children with special needs in a general education school. The paper considers the top-down approach to inclusion in the UK, identifies the main social pedagogical reasons that constrain its implementation. It analyzes the level of legislative support for inclusive education in Finland, Norway, Denmark and France, and describes the state of inclusive education at the municipal level.uk_UA
dc.description.abstractВ статье рассматривается исследование реформы образования для детей с особыми потребностями во всем мире. В нем говорится, что одной из основных тенденций мирового образовательного процесса является внедрение инклюзивного образования. В статье обозначен круг лиц с особыми образовательными потребностями, среди которых особое место занимают лица с ограниченными возможностями. Принимая во внимание основной принцип системы образования в Соединенном Королевстве, определено, что основным направлением развития образования в этой стране является включение детей с особыми потребностями в общеобразовательную школу. В статье рассматривается нисходящий подход к инклюзии в Великобритании, определяются основные социально-педагогические причины, сдерживающие его реализацию. Анализируется уровень законодательной поддержки инклюзивного образования в Финляндии, Норвегии, Дании и Франции, а также описывается состояние инклюзивного образования на муниципальном уровне.
dc.identifier.citationReznik, O. Approaches to education reform for children with special needs worldwide / Oleg M. Reznik, Vyacheslav V. Volik, Olha I. Bezpalova // Asia life sciences : The Asian international journal of life science. - 2019. - Suppl. 21(2). - 447-453.
dc.identifier.citationOleg M. Reznik, Vyacheslav V. Volik, Olha I. Bezpalova. Approaches to education reform for children with special needs worldwide. Asia life sciences. The Asian international journal of life science. Supplement 21(2). 28 December 2019. P. 447-453.
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-2886-695X
dc.identifier.urihttp://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6320
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherAsia life sciences : The Asian international journal of life science. - 2019. - Suppl. 21(2). - 447-453uk_UA
dc.subjectinclusive educationuk_UA
dc.subjecteducational process
dc.subjectperson with disabilities
dc.subjectspecialized education
dc.subjectінклюзивна освіта
dc.subjectнавчальний процес
dc.subjectособи з обмеженими можливостями
dc.subjectспеціалізована освіта
dc.subjectинклюзивное образование
dc.subjectобразовательный процесс
dc.subjectчеловек с ограниченными возможностями
dc.subjectспециальное образование
dc.titleApproaches to education reform for children with special needs worldwideuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dspace.entity.typePublication

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
Approaches to education reform for children with special needs worldwide_O Reznik_V Volik_O Bezpalova_2019.pdf
Розмір:
479.85 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format
Опис:
Stattia

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: