Публікація:
Психолого-педагогічна експертиза неповнолітніх правопорушників в кримінальних провадженнях

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 242-253

Дослідницькі проєкти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглянуто психологічні та педагогічні аспекти експертизи неповнолітніх правопорушників у кримінальних провадженнях. Проаналізовано законодавчі та методологічні засади проведення експертиз у провадженнях за участю осіб, які не досягли повноліття, з урахуванням вікових, когнітивних, соціальних та емоційних особливостей підлітків. Автори акцентують увагу на значенні міждисциплінарного підходу в роботі фахівців (психологів, педагогів, судових експертів) з метою об’єктивного оцінювання рівня розвитку, особистісних характеристик, мотиваційних чинників та умов соціалізації неповнолітніх. Визначено основні критерії оцінки поведінки та психоемоційного стану неповнолітніх у процесі кримінального провадження. Обґрунтовано важливість індивідуального підходу до кожного випадку з урахуванням психолого-педагогічних висновків для ухвалення правосудного рішення.
The article examines the psychological and pedagogical aspects of assessing juvenile offenders within the framework of criminal proceedings. It analyzes the legislative and methodological foundations for conducting expert evaluations in cases involving individuals under the age of majority, taking into account the agerelated, cognitive, social, and emotional characteristics of adolescents. The author emphasizes the importance of an interdisciplinary approach in the work of professionals-psychologists, educators, and forensic experts—in order to objectively assess developmental levels, personality traits, motivational factors, and conditions of socialization of minors. The article outlines the main criteria for evaluating the behavior and psycho-emotional state of juveniles during the criminal process. The importance of an individualized approach in each case, based on psychological and pedagogical conclusions, is substantiated as essential for the delivery of fair judicial decisions.

Опис

Бібліографічний опис

Ляска, О. П. Психолого-педагогічна експертиза неповнолітніх правопорушників в кримінальних провадженнях / Оксана Петрівна Ляска, Павло Дмитрович Червоний, Анастасія Василівна Стріляна // Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 242-253. - DOI: https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ЕКСПЕРТИЗА НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАВОПОРУШНИКІВ В КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ . (2025). Вісник Кримінологічної асоціації України, 35(2), 242-253. https://doi.org/10.32631/vca.2025.2.18.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в