KhNUIAIR ISSN 2524-0501
Вітаємо в інституційному репозитарії Харківського національного університету внутрішніх справ, який містить книги (монографії, підручники, навчальні посібники), наукові статті, звіти, автореферати дисертацій, дисертації, матеріали конференцій та періодичні видання ХНУВС у вільному доступі.
Кількість документів у репозитарії: 20478
Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
Нові надходження
Тип елементу:Публікація, Зарубіжний досвід запобігання і протидії домашньому насильству у країнах Європейського Союзу та можливості його використання в Україні(Право і безпека. – 2025. – № 2 (97). – С. 124-134, 2025) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Костянтин БугайчукПроведено комплексний аналіз організаційно-правових засад запобігання та протидії домашньому насильству в Республіці Польща, Чеській Республіці, а також у Латвійській та Литовській республіках. Проаналізовано законодавче й адміністративно-правове регулювання діяльності уповноважених суб’єктів зазначених держав – членів ЄС у сфері протидії домашньому насильству. Визначено основні повноваження органів і підрозділів поліції Латвії, Литви, Чехії та Польщі в загальній системі профілактики та запобігання домашньому насильству: проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи, припинення протиправних дій, здійснення оцінки ризиків учинення домашнього насильства, винесення заборонних приписів, перенаправлення постраждалих до спеціалізованих установ допомоги. Наголошено на ключовій ролі органів і підрозділів поліції країн ЄС у формуванні та реалізації державної політики у сфері запобігання і протидії домашньому насильству. Доведено, що законодавство про кримінальну й адміністративну відповідальність за вчинення домашнього насильства в досліджуваних країнах відрізняється від українського, оскільки в ньому подекуди відсутні норми, які прямо встановлюють відповідальність за вчинення домашнього насильства. Наголошено, що в цих країнах створено дієву систему надання соціальної, психологічної та правової допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства. Зокрема, це виявляється у функціонуванні розгалужених мереж спеціалізованих кризових центрів, консультаційних пунктів, які допомагають постраждалим скласти план особистої безпеки, перенаправляють їх до профільних фахівців, вирішують питання щодо надання «екстреного» житла для тимчасового проживання, особливо жінкам із неповнолітніми дітьми. Сформульовано низку концептуальних положень щодо вдосконалення правових та організаційних засад запобігання і протидії домашньому насильству в Україні з урахуванням кращих правоохоронних практик досліджуваних країн, зокрема: встановлення адміністративної відповідальності за відмову від проходження корекційної програми для кривдників; збільшення строку адміністративного затримання особи, яка вчинила домашнє насильство, до 24 годин; закріплення на рівні підзаконних актів обов’язку кривдника здійснювати оплату (або її частину) проходження відповідної корекційної програми; розроблення інституційного закону про захист осіб, що постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.Тип елементу:Користувач, Тип елементу:Користувач, Тип елементу:Користувач, Тип елементу:Публікація, Адміністративно-правовий статус почесних консулів: права, обов’язки та відповідальність(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 397-408, 2025) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Сергій Шатрава; Оксана БрусаковаВ науковій статті наголошується, що враховуючи складні економічні та соціально-політичні процеси, що відбуваються в світі в період сьогодення, і особливо зважаючи на ситуацію в Україні, ефективність дипломатичної діяльність набирає все більшого значення, особливо, для країни, що бореться за своє існування. Доведено, що на почесного консула покладено широкий перелік обов’язків та повноважень, що означає, що робота даного інституту дипломатів робить значний внесок в забезпечення державних інтересів країни, що представляється. Саме цей факт підтверджує важливість функціонування даного інституту, і необхідність практичної реалізації всього доступного потенціалу його діяльності Україною. Вивчення діяльності даної категорії уповноважених осіб відповідає інтересам продиктованим реаліями в яких знаходиться світ, особливо враховуючи факт того, що Україна не повністю використовує потенціал почесних консулів. Таке положення речей має місце в силу певних економічних, соціальних та політичних причин. Водночас питання розширення діяльності осіб даної категорії в інтересах України є актуальним та таким, дослідження якого відповідає національним інтересам нашої держави.