KhNUIAIR ISSN 2524-0501
Вітаємо в інституційному репозитарії Харківського національного університету внутрішніх справ, який містить книги (монографії, підручники, навчальні посібники), наукові статті, звіти, автореферати дисертацій, дисертації, матеріали конференцій та періодичні видання ХНУВС у вільному доступі.
Кількість документів у репозитарії: 20692
Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
Нові надходження
Тип елементу:Документ, Міжнародний досвід контролю за банківською діяльністю та шляхи його адаптації в Україні(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35), частина 2. - С. 330-342, 2025) Саруханян, А. С.; Sarukhanian, A. S.У статті проаналізовано міжнародний досвід банківського нагляду на прикладі моделей США та Великої Британії, що поєднують централізовану координацію, децентралізовану експертизу, ризик-орієнтований підхід, стрес-тестування та технологічну підтримку контролю. Розподілена система США сприяє накопиченню спеціалізованих знань і конкуренції в експертизі, але створює виклики координації. Зазначається, що після кризи 2008 року посилено обмін інформацією, впроваджено корпоративні стрес- тести й створено Раду з фінансової стабільності. У Великій Британії пруденційний нагляд поєднує оцінку системних ризиків з індивідуальною експертизою, застосовує професійне судження, диференціює вимоги за масштабом банків і підтримує постійний діалог з їх керівництвом. На основі цих практик удосконалено модель банківського нагляду в Україні, що інтегрує оцінку фінансової стабільності, автоматизований аналіз даних, механізми раннього попередження та прозорі процедури реагування. Центральним координатором є Національний банк України, який визначає стандарти нагляду, проводить стрес-тестування, делегує частину функцій Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Державного фінансового моніторингу України, Міністерства фінансів України та іншим структурам, поєднуючи централізоване управління з децентралізованою експертизою. Система базується на спільних аналітичних платформах, стандартизованій звітності та двосторонньому обміні інформацією між регуляторами й банками. Нижній рівень складають банки, що здійснюють внутрішній контроль, управління ризиками та звітність, а також зовнішні аудитори й омбудсмен для незалежної оцінки. Запропонована модель забезпечує оперативне виявлення ризиків, підвищує захист вкладників, прозорість ринку й довіру до банківської системи, демонструючи, що адаптація міжнародних практик із врахуванням українських реалій сприяє створенню ефективної, гнучкої та технологічно орієнтованої системи нагляду.Тип елементу:Публікація, Адміністративно-правові засади міжвідомчої взаємодії Національної поліції України з іншими суб’єктами протидії домашньому насильству в умовах сьогодення(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35), частина 2. - С. 314-329, 2025) Салманова, О. Ю.; Salmanova, O. Yu.; Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; Olena Salmanova; Казанчук Ірина ДмитрівнаСтаттю присвячено аналізу сучасного стану адміністративно- правового регулювання міжвідомчої взаємодії суб’єктів протидії домашньому насильству. Проаналізовано положення закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», яким запроваджено нову модель системи взаємодії уповноважених суб’єктів у вказаній сфері. Зазначено, що ефективна протидія домашньому насильству неможлива без системної співпраці державних органів та громадських інституцій, оскільки ця проблема має багатогранний характер, а, отже, її вирішення потребує одночасного застосування правоохоронних, соціальних, медичних, освітніх та правових інструментів. У статті надано авторське визначення поняття міжвідомчої взаємодії суб’єктів у сфері протидії домашньому насильству, згідно з яким воно визнано різновидом соціально-правової співпраці (взаємодії на засадах партнерства) органів виконавчої влади (насамперед, Національної поліції), відомств, інших державних установ, органів місцевого законом повноважень здійснюють організаційні (спеціалізовані і професійні) заходи, цілеспрямовані дії на засадах партнерства з метою реалізації державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству. Окрему увагу приділено аналізу нормативно-правових актів, які регулюють специфіку повноважень підрозділів Національної поліції у сфері протидії домашньому насильству. Зроблено висновок про те, що уповноважені підрозділи Національної поліції є ключовими суб'єктами оперативного реагування на випадки домашнього насильства, а також саме на них покладено функцію превенції в зазначеній сфері. З урахуванням новітніх викликів і змін у діючому законодавстві України визначено основні напрямки удосконалення адміністративно-правових засад міжвідомчої взаємодії Національної поліції України з іншими державними і громадськими інституціями у сфері протидії домашньому насильству в умовах сьогодення. Зокрема, зазначено, що важливішою умовою підвищення ефективності системи протидії домашньому насильству є належна цифровізація процесів міжвідомчої взаємодії.Тип елементу:Документ, До обґрунтування важливості забезпечення економічної безпеки як складової національної безпеки(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35), частина 2. - С. 305-313, 2025) Розумяк, Р. В.; Rozumiak, R. V.Виділено наступні ключові особливості забезпечення економічної безпеки як складової національної безпеки: 1) системність, оскільки економічна безпека є частиною єдиної системи національної безпеки та взаємопов’язана з політичною, воєнною, екологічною, енергетичною, інформаційною тощо; 2) має комплексний характер, оскільки охоплює всі сектори української економіки; 3) забезпечення, перш за все, носить превентивний характер, оскільки спрямована не лише на подолання загроз, а й на їх раннє виявлення та попередження; 4) збалансованість інтересів, адже забезпечення економічної безпеки враховує потреби держави, бізнесу та громадян для досягнення стійкого розвитку; 5) передбачає підтримку конкурентоспроможності національного виробництва та інноваційного потенціалу; 6) наявність визначеної системи показників і критеріїв оцінки (ВВП, боргове навантаження, інфляція, безробіття, енергозалежність тощо). Констатовано, важливість забезпечення економічної безпеки як складової національної безпеки є беззаперечною, адже від економічної стійкості та спроможності держави залежить не просто матеріально- фінансове благополуччя населення, але й існування українських суспільства та держави як таких, і в умовах війни це є помітним особливо яскраво, коли обороноздатність країни та можливість населення зберігати у такій складній ситуації прийнятний рівень життя у величезній мірі залежить саме від стану національної економіки та її здатності ефективно протистояти відповідним загрозам і зберігати відповідні якісні та кількісні показники.Тип елементу:Документ, Сутність та особливості Генерального штаба Збройних Сил України як суб’єкта військового управління з планування оборони держави(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35), частина 2. - С. 287-296, 2025) Онацький, В. І.; Onatskyi, V. I.У статті доведено, що адміністративне планування, яке лежить в основі осмислення сутності та особливостей Генерального штаба ЗСУ як суб’єкта військового управління з планування оборони держави, являє собою особливий різновид діяльності органів публічної влади, підприємств, установ та організацій, спрямований на визначення в процесі управління стратегічних, тактичних та оперативних можливостей впливу на окрему категорію суспільних відносин, формування комплексного бачення її поточного стану, перспектив розвитку, наявних і потенційно можливих проблем як об’єкту адміністративно-правового впливу, а також коригування на основі такого бачення взаємодії з іншими зацікавленими суб’єктами, цільовими групами, клієнтами та громадськістю в широкому її розумінні. Звернено увагу на таку особливість Генерального штаба ЗСУ як суб’єкта військового управління з планування оборони держави, як багатоплановість його регулюючого впливу в межах системи публічного управління в державі. Багатоплановість регулюючого впливу Генерального штаба ЗСУ в межах системи публічного управління в державі полягає в спрямуванні ним цілої низки суспільних відносин, які пов’язані як воєнною організацією держави, так і з публічним управлінням на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. Зазначено, що ще однією особливістю Генерального штабу ЗСУ як суб’єкта військового управління з планування оборони держави є функціонування у межах єдиного сектору безпеки та оборони. Як суб’єкт військового управління з планування оборони держави Генеральний штаб ЗСУ відіграє важливу спрямовуючу функцію у процесі забезпечення національної безпеки, координації діяльності сил оборони, розробки стратегічних документів, що пов’язані з національною безпекою, воєнною безпекою та кібербезпекою.Тип елементу:Публікація, Особливості забезпечення якості надання послуг сервісними центрами МВС України(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35), частина 2. - С. 276-286, 2025) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард МузичукУ статті проаналізовано особливості забезпечення якості надання адміністративних послуг сервісними центрами Міністерства внутрішніх справ України, що є ключовими інституціями державної системи обслуговування громадян у сфері безпеки дорожнього руху, реєстрації транспортних засобів, видачі та обміну посвідчень водія, а також надання інших адміністративних послуг. Визначено, що ефективність роботи сервісних центрів залежить від інтеграції нормативно-правових, організаційних, технологічних, кадрових та соціально-етичних складових. У статті проведено аналіз сучасного стану нормативно-правового регулювання, організаційно-управлінських структур, цифрової інфраструктури та кадрового потенціалу центрів, а також оцінено рівень інклюзивності та доступності послуг для різних категорій населення. Приділено увагу проблемам забезпечення рівномірної якості послуг у різних регіонах України, мінімізації корупційних ризиків та впровадженню інноваційних технологічних рішень. Підкреслено, що забезпечення високої якості адміністративних послуг є багатовимірним процесом, який поєднує ефективне нормативне регулювання, сучасні технології, професійний та етичний кадровий склад, доступність для громадян та гнучкість у реагуванні на виклики зовнішнього середовища. Розроблено науково обґрунтовані рекомендації спрямовані на підвищення стандартів обслуговування, удосконалення організаційних і технологічних механізмів, забезпечення інклюзивності та стабільності функціонування сервісних центрів, що сприятиме зміцненню довіри суспільства до державних інституцій та формуванню сучасної моделі публічних сервісів в Україні.
