KhNUIAIR ISSN 2524-0501
Вітаємо в інституційному репозитарії Харківського національного університету внутрішніх справ, який містить книги (монографії, підручники, навчальні посібники), наукові статті, звіти, автореферати дисертацій, дисертації, матеріали конференцій та періодичні видання ХНУВС у вільному доступі.
Кількість документів у репозитарії: 20477
Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
Нові надходження
Тип елементу:Публікація, Адміністративно-правовий статус почесних консулів: права, обов’язки та відповідальність(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 397-408, 2025) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Лещенко, Д. О.; Leshchenko, D. O.; Сергій Шатрава; Оксана БрусаковаВ науковій статті наголошується, що враховуючи складні економічні та соціально-політичні процеси, що відбуваються в світі в період сьогодення, і особливо зважаючи на ситуацію в Україні, ефективність дипломатичної діяльність набирає все більшого значення, особливо, для країни, що бореться за своє існування. Доведено, що на почесного консула покладено широкий перелік обов’язків та повноважень, що означає, що робота даного інституту дипломатів робить значний внесок в забезпечення державних інтересів країни, що представляється. Саме цей факт підтверджує важливість функціонування даного інституту, і необхідність практичної реалізації всього доступного потенціалу його діяльності Україною. Вивчення діяльності даної категорії уповноважених осіб відповідає інтересам продиктованим реаліями в яких знаходиться світ, особливо враховуючи факт того, що Україна не повністю використовує потенціал почесних консулів. Таке положення речей має місце в силу певних економічних, соціальних та політичних причин. Водночас питання розширення діяльності осіб даної категорії в інтересах України є актуальним та таким, дослідження якого відповідає національним інтересам нашої держави.Тип елементу:Документ, Антикорупційна політика в Державній митній службі України(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 385-396, 2025) Селюков, В. С.; Seliukov, V. S.; Омельченко-Селюкова, А. В.; Omelchenko-Seliukova, A. V.Євроінтеграційні процеси, що вже довгий час тривають в Україні. Однією із головних вимог на шляху до Європейського Союзу є формування ефективної та дієвої системи антикорупційних заходів нормативного, організаційного та інституційного характеру. Не оминає це питання і сфери митих відносин. В додаток до цього, митна справа дуже часто виступає візитівкою країни, адже систематично взаємодіє у питаннях переміщення товарів через кордон із аналогічними службами інших держав. В статті наголошується, що стан антикорупційної діяльності в системі митних органів потребує удосконалення. Причиною тому є велика кількість робочих процесів, реалізація яких визначена як ризикована з точки зори антикорупційної діяльності. Навіть трактування основних повноважень Державної митної служби України, які містять термін «контроль», свідчать про те, що діяльність даного органу має схильність до високого рівня корупційних вчинків. Також варто наголосити, що цей рівень додатково, так би мовити, стимулюється наявністю можливостей розсуду під час прийняття окремих рішень посадовими особами. Акцентовано увагу, що в рамках подальшого удосконалення антикорупційних механізмів в Державній митній службі України варто спрямувати діяльність у наступних напрямках: підвищення прозорості більшої кількості митних процедур; зменшення залежності прийнятих рішень або дій від людського чинника; запровадження автоматизованого, а краще із використанням штучного інтелекту, аналізу ризиковий дій та прогнозування ризикових операцій; впровадження аналітичних підходів до визначення типових порушень та ефективне усунення причин, що призвели до їх вчинення; зменшення кількості дискреційних повноважень посадових осіб митних органів, про що неодноразово наголошено самою службою в реєстрі корупційних ризиків.Тип елементу:Документ, Профілактичні заходи в системі запобігання кримінальним правопорушенням(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 367-375, 2025) Лук'яненко, С. В.; Lukianenko, S. V.; Назаров, О. М.; Nazarov, O. M.У статті стисло викладено: основні профілактичні заходи щодо запобігання правопорушенням, що втілюються правоохоронними органами, об’єкти профілактики та суб’єкти профілактичних заходів; думки законодавців та погляди юристів минулого. Розглянуто зміст основних рівнів запобігання злочинності, заходи індивідуального запобігання кримінальним правопорушенням, види індивідуально-профілактичних заходів, групи суб’єктів кримінально-превентивної діяльності. Проаналізовано стан кримінологічної профілактики на загальнодержавному рівні. Висловлено пропозиції для розроблення нормативно-правових актів, направлених на організацію та здійснення державної політики щодо запобігання й протидії злочинності.Тип елементу:Публікація, Кримінальне право у доктринально-навчальній оптиці: запитальна картографія засновків, орієнтацій та перспектив(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 346-366, 2025) Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; Поляков, І. С.; Poliakov, I. S.; Іван КріцакСтаття присвячена визначенню змісту особливого типу правового мислення – кримінально-правового – з позицій доктрини та навчальної дисципліни. Фокусується увага на підходах до кращого навчання та викладанню першої теми «Кримінальне право як галузь права, наука і навчальна дисципліна». Розкриваються, що мають важливе значення для кращого розуміння та застосування норм кримінального права на практиці та загалом розвитку широкого світогляду. Нами максимально ретельно проаналізована перша тема у близько двадцяти навчальних посібниках, підручниках з кримінального права. У такий спосіб у науковій статті можна побачити виклад матеріалу та загальну позицію багатьох шкіл кримінального права України.Тип елементу:Публікація, Завдання державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері пожежної безпеки(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2025. - № 2 (35). - С. 337-345, 2025) Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Мельник, В.В.; Melnyk, V.V.; Anatolii KomziukУ статті наголошено на тому, що ключовою метою державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері пожежної безпеки є створення такого стану пожежної безпеки, за якого ризики виникнення пожеж будуть мінімізовані та/або ліквідовані повністю, що, в свою чергу, є важливою гарантією забезпечення та захисту життя та здоров’я людей. Встановлено, що ключовими завданнями нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері пожежної безпеки є: встановити факти порушення норм чинного законодавства, пов’язаних із пожежною безпекою, на основі чого застосувати відповідні санкції до порушників; з’ясувати чинники, що призводять до зростання ризиків у сфері пожежної безпеки; забезпечити неухильне дотримання режиму законності у сфері пожежної безпеки; захистити навколишнє середовище, а також права, свободи і законні інтереси людини і громадянина; створити умови для безпечного функціонування суб’єктів господарювання, а також ведення домашнього господарства; реалізувати державну політику у сфері охорони життя та здоров’я людей.