Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Police reform in Ukraine. A reconnaissance of perceptions(Constructing and organising crime in Europe / Petrus C. van Duyne, Alexey Serdyuk, Georgios A. Antonopoulos, Jackie H. Harvey, Klaus von Lampe (Eds.); Kharkiv National University of Internal Affairs, Northumbria University, Teesside University, Utrecht University. – Chicago-Kharkiv : Eleven International Publishing, Kharkiv National University of Internal Affairs, 2019. - P. 336-377, 2019) Sviatokum, I. O.; Святокум, І. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494; ResearcherID: I-7047-2016; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5733-6432; ResearcherID: I-5924-2016; Scopus Author ID: 56857350300; Duyne, van Petrus C.Після проголошення незалежності в 1991 році Україна успадкувала стару радянську поліцейську систему, не вносячи істотних змін. По суті, структура залишилася на місці, і перший національний закон «Про міліцію», прийнятий в 1990 році, хоча технічно Україна була ще радянською республікою, нічого не змінив у тому, як працював старий, а потім і новий правоохоронний орган. Міліція продовжувала функціонувати як явно воєнізована, сильно централізована система при Міністерстві внутрішніх справ. Останні і перші були організаційно розділені, що означало, що міністерство одночасно служило центральним органом управління міліції, причому міністр був де-факто главою міліції (де-юре, відповідної посади навіть не існувало). Радянська спадщина також проявилося в способах вимірювання ефективності міліції. Оцінка ефективності грунтувалася головним чином на статистиці злочинності, вимірюючи такі показники, як кількість зареєстрованих злочинів, рівень розкриття, рівень засудження і т. Д. (Марковська та Сердюк, 2013). Показники поточного періоду порівнювалися з відповідними показниками за попередній період, тому необхідно або зберегти показники на колишньому рівні, або постійно «покращувати» їх, але в межах правдоподібного діапазону. Ця система створила сильні стимули для офіцерів маніпулювати цифрами для досягнення необхідних цілей і, таким чином, була спрямована на те, щоб представити громадськості упереджені цифри, що маніпулюють процес оцінки (Марковська та Сердюк, 2013). Першим важливим документом, що виражає серйозні наміри українського уряду з реформування міліції, є Постанова Кабінету Міністрів України про основи розвитку системи МВС в 1996 році. Документ не торкався вищезгаданих питань, але замість цього зосередив увагу на розвитку міліції в існуючих рамках. Пізніше питання реформування Міністерства внутрішніх справ та міліції періодично порушувалося (в 1996-1998 роках, в 2003 році, в 2005 році, в 2010 році і т. д.) І знову опускався. Хоча в деяких випадках деякі зміни дійсно були здійснені, міліція все ще в значній мірі зберігала свій централізований характер, засновану на планах оцінку ефективності та інші особливості, успадковані від радянського періоду. Ми не будемо намагатися детально аналізувати кожен з цих випадків; замість цього, в цьому розділі ми зосередимо нашу увагу на двох випадках реформ, а саме на спробу скасувати дорожню поліцію (ДАІ) в 2005 році і реформу кримінально-процесуального законодавства в 2012 році.Документ Досвід оцінки діяльності органів поліції в Канаді та перспективи його використання в Україні(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. V Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 18 листоп. 2016 р.). – Харків, 2016.– С. 217-219, 2016) Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494Визначено, що реформування органів Національної поліції потребує удосконалення вже достатньо застарілої системи оцінки її ефективності. У зв’язку з цим актуальності набуває дослідження кращих світових практик у даній сфері. Розглянуто одну з найбільш розвинених систем оцінки ефективності діяльності поліції, яка сформована у Канаді та перспективи її використання в українських реаліях.Документ Нормативно-правове забезпечення діяльності поліцейських комісій: стан і перспективи розвитку(Право і безпека. – 2019. – № 1 (72). – С. 47-52, 2019) Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494; ResearcherID: I-7047-2016Розглянуто сучасний стан нормативно-правового забезпечення діяльності поліцейських комісій. Зосереджено увагу на проблемах, пов’язаних із їх формуванням, зокрема на відсутності єдиного підходу до формування поліцейських комісій міжрегіональних територіальних органів поліції. Наголошено на необхідності перегляду наявного стану, за якого обов’язковим є конкурс лише в разі призначення на посаду в Національній поліції вперше. Запропоновано врегулювати повноваження поліцейських комісій щодо визначення пріоритетів поліцейської діяльності відповідних територіальних органів поліції.Документ Оцінювання працівниками Національної поліції України стану застосування заходів примусу у службовій діяльності(Підготовка поліцейських в умовах реформування системи МВС України : зб. наук. пр. – Харків: ХНУВС, 2018. – С. 110-115, 2018) Сердюк, О. О.; Serdiuk, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5733-6432; ResearcherID: I-5924-2016; Scopus Author ID: 56857350300; Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494; ResearcherID: I-7047-2016; Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Викладено проміжні результати дослідження, що проводиться з метою виявлення ставлення працівників Національної поліції до процесу її реформування, проблем, що перешкоджають його проведенню. Розглянуто результати опитування за питаннями, пов’язаними із застосуванням працівниками Національної поліції заходів примусу.Документ Проблеми застосування поліцейського піклування Національною поліцією України(Правова доктрина: міжнародний досвід та практична реалізація в Україні: міжнар. наук.-практ. конф. (м. Маріуполь, 22 трав. 2019 р.). - Маріуполь: МДУ, 2019. - С. 484-487, 2019) Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494У тезах висвітлено окремі аспекти нормативного регулювання інституту поліцейського піклування. Розглянуто матеріальні та процесуальні вимоги щодо застосування поліцейського піклування. Вказано окремі питання, які потребують подальшої нормативної розробки цього нового для вітчизняного права інституту.Документ Реалізація Національною поліцією рекомендацій міжнародних організацій щодо дотримання прав і свобод людини під час перебування в місцях несвободи(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 415-417., 2019) Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494; ResearcherID: I-7047-2016Автор статті зазначив, що незважаючи на наявні проблеми, в Україні ведеться робота із покращення стану забезпечення прав і свобод осіб, які перебувають у місцях несвободи, що утримуються Національною поліцією. Доцільним є внесення відповідних змін до Закону України «Про Національну поліцію» та Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою більш чіткого закріплення прав особи, визначених як основні гарантії належного поводження у місцях несвободи (право особи повідомити про факт свого затримання третю сторону за власним вибором; право доступу до адвоката; право вимагати медичного обстеження лікарем за власним вибором).Документ Реалізація рекомендацій національних та європейських правозахисних організацій у частині запровадження міжнародного досвіду поліцейської діяльності у сфері дотримання прав і свобод людини під час перебування в місцях несвободи: науково-методичні рекомендації(Харків : ХНУВС, 2019. – 64 с., 2019) ХНУВС; Kharkiv National University of Internal Affairs; Святокум, І. О.; Sviatokum, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4374-5494; ResearcherID: I-7047-2016; ВеликобританіяУ рекомендаціях розглянуто основні міжнародні документи у сфері дотримання прав і свобод людини під час перебування в місцях несвободи, а також порядок їх відображення в українському законодавстві. Окрема увага звернута на систему «custody records», яка наразі впроваджується та реалізується у Великобританії, модель якої була взята за основу при підготовці даної системи.