Вісник Кримінологічної Асоціації України, 2020, № 1 (22)

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/7996

Вісник Кримінологічної Асоціації України: зб. наук. пр. / Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кримінолог. асоц. України; голов. ред. О.М. Бандурка. - Харків: ХНУВС, 2020. - № 1 (22). - 252 с. - ISSN 2304-4756.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та природа кримінологічного законодавства: мережевий підхід
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 234-245, 2020) Шабельніков, С. К.; Shabelnikov, S. K.
    Досліджено природу кримінологічного законодавства. Під ним запропоновано розуміти міжгалузеву мережу нормативно-правових актів та їх положень, що регулюють суспільні відносини у сфері протидії злочинності шляхом визначення стратегії, окремих напрямків, рівнів, шляхів і способів, а також суб'єктів впливу на детермінаційний комплекс злочинності і фонових для неї явищ.
  • Ескіз
    Документ
    Феномен злочинності в оборонно-промисловому комплексі України
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 224-233, 2020) Кожушко, С. О.; Kozhushko, S. O.
    У статті досліджена природа злочинності в сфері оборонно-промислового комплексу України. Встановлено, описаний її міжгалузевий характер, пояснено ознаки стійкості, інстітуціоналізірованності. Визначено функціональна структура цієї злочинності, в якій виділені системно-корупційні, ситуаційно-корупційні, службово-нігілістичні і неспецифічно-галузеві кримінальні практики. Акцентовано увагу на особливу небезпеку злочинної розвідувально-підривної діяльності, спрямованої через обструкцію оборонно-промислового комплексу на послаблення обороноздатності країни.
  • Ескіз
    Документ
    Кримінологічний аналіз стану погроз та насильства щодо суддів в Україні
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 215-223, 2020) Мар'єнко, Л. М.; Marienko, L. M.
    Описано сучасний стан загроз і насильства по відношенню до суддів в Україні на підставі базових кримінологічних показників рівня, динаміки, структури та ключових ознак особистості злочинця. Виявлено, що абсолютна більшість з тих, хто скоїв злочини, передбачені статтею 377 КК України, - працездатні, безробітні, які не перебувають у шлюбі, раніше судимі чоловіки. Як правило, цей злочин скоюється у вигляді усних погроз позбавлення життя або розправи до постановлення судового рішення і безпосередньо в приміщенні суду. Більшість потерпілих - жінки-судді, які здійснюють правосуддя в кримінальному процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Окремі питання кримінально-правового захисту прав і свобод неповнолітніх
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 192-196, 2020) Шевелев, К. Є.; Shevelev, K. Ye.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3501-5021; Авдєєв, О. О.; Avdeiev, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4203-8165
    Стаття присвячена окремим практичним аспектам кваліфікації кримінальних злочинів проти прав неповнолітніх. Наведено скорочений аналіз основних дефініцій і нормативно-правових актів, що визначають ознаки складів злочинів даної категорії (а саме, ст. ст. 166, 167 Кримінального кодексу України). Зроблено висновки про ефективність кримінально-правового захисту порушених прав неповнолітніх шляхом притягнення винних осіб до відповідальності.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми призначення покарання щодо неповнолітніх
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 176-182, 2020) Казначеєва, Д. В.; Kaznacheieva, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7596-294X
    Аналіз кримінального законодавства свідчить, що перелік покарань, що застосовуються до неповнолітніх, у порівнянні з особами, які досягли повноліття, істотно обмежений. Акцентовано увагу на негативну тенденцію, згідно з якою позбавлення волі на певний строк призначається судами в кілька разів більше, ніж інші види покарань. Вікові особливості неповнолітніх і специфіка злочинів, які вони здійснюють, свідчать про необхідність реформування системи покарань щодо неповнолітніх та посилення виховних і превентивних заходів.
  • Ескіз
    Документ
    Особа злочинця у кримінологічній теорії України
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 152-159, 2020) Денисов, С. Ф.; Denysov, S. F.
    Проаналізовано сучасні підходи до визначення поняття особистості злочинця. Виявлено характерні ознаки розуміння поняття особистості в педагогіці, психології та соціології, а також зі суміжними з кримінології кримінальним, кримінально-виконавчим і кримінально- процесуальним правом. На основі кримінологічних досліджень запропоновано узагальнене визначення «особистість злочинця». Визначено структуру особистості злочинця. Зазначено, що ознаки, що характеризують особу злочинця, перебувають у взаємозв'язку і взаємозалежності.
  • Ескіз
    Документ
    Протидія наркозлочинності: час змінити парадигму
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 131-139, 2020) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2952-8258; Гладкова, Є. О.; Gladkova, Ye. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4621-1738
    Між наркокартелями і звичайними компаніями багато спільного - від труднощів в управлінні персоналом до ризиків, пов'язаних з діяльністю інтернет-магазинів. Але особливо важливим є те, що часто всі спроби придушити наркоторгівлю просто не працюють. Чому ж тоді влада з легкістю відмовляється від неефективних заходів з управління легальним бізнесом, але настільки інертна у протидії наркозлочинності?
  • Ескіз
    Документ
    Класифікація заходів протидії расовій чи національній дискримінації
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 123-130, 2020) Олішевський, О. В.; Olishevskyi, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1102-0675
    Шляхом аналізу Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» узагальнено заходи запобігання та протидії дискримінації відповідними суб'єктами. На основі цього і результатів попередніх дослідників визначені конкретні заходи протидії дискримінації за ознаками раси або національності. Останні класифіковані з виділенням примусових заходів, переконання і створення умов протидії расової або національної дискримінації. Through the analysis of the Law of Ukraine “On the Principles of Preventing and Combating Discrimination in Ukraine”, the author has generalized the measures to prevent and combat discrimination by the relevant entities. On this basis and based on the results of previous research, the author has defined specific measures to combat discrimination according to the features of race or nationality. The latter are classified into measures of coercion, persuasion and the creation of conditions for combating racial or national discrimination. Путем анализа Закона Украины «О принципах предотвращения и противодействия дискриминации в Украине» обобщенно меры предотвращения и противодействия дискриминации соответствующими субъектами. На основе этого и результатов предыдущих исследователей определены конкретные меры противодействия дискриминации по признакам расы или национальности. Последние классифицированы с выделением мер принуждения, убеждения и создания условий противодействия расовой или национальной дискриминации.
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальна профілактика злочинів проти державного суверенітету і територіальної цілісності України
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 116-122, 2020) Носач, А. В.; Nosach, A. V.
    Визначено основні профілактичні заходи, які слід застосовувати на індивідуальному рівні щодо осіб, які виявили намір вчинити злочин проти державного суверенітету чи інші суспільно небезпечні діяння, які безпосередньо створюють загрозу територіальній цілісності України. Особливу увагу приділено заходам, спрямованим на виявлення осіб, які під впливом певних причин і умов можуть стати жертвами розглянутих злочинів. The publication is focused on identifying the main preventive measures that should be applied on an individual level in relation to persons who have expressed an intention to commit a crime against state sovereignty or other socially dangerous acts that directly pose threats to the territorial integrity of Ukraine. Special attention is paid to the measures aimed at identifying persons who are under the influence of certain causes and conditions may become victims of the studied crimes. Определены основные профилактические меры, которые следует применять на индивидуальном уровне в отношении лиц, изъявивших намерение совершить преступление против государственного суверенитета или иные общественно опасные деяния, непосредственно создающие угрозу территориальной целостности Украины. Особое внимание уделено мерам, направленным на выявление лиц, которые под воздействием определенных причин и условий могут стать жертвами рассматриваемых преступлений.
  • Ескіз
    Документ
    Внутрішні загрози економічній безпеці держави як суттєвий дестабілізуючий фактор
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2020. – № 1 (22). – С. 100-106, 2020) Сазонов, В. В.; Sazonov, V. V.
    Проаналізовано основні внутрішні загрози економічній безпеці країни. Досліджено причини їх виникнення та сутність. Запропоновано комплексне бачення кримінологічної моделі загроз економічної безпеки. Зроблено висновок про необхідність правильного визначення спрямованості внутрішніх загроз економічній безпеці країни як основи для підвищення ефективності діяльності по їх нейтралізації. The article is focused on the analysis of the main internal threats to the country’s economic security. The causes of their origin and essence have been studied. A comprehensive vision of the criminological model of threats to economic security has been suggested. It has been concluded that it is necessary to correctly determine the direction of internal threats to the country’s economic security as the basis for increasing the effectiveness of the activities to neutralize them. Проанализированы основные внутренние угрозы экономической безопасности страны. Исследованы причины их возникновения и сущность. Предложено комплексное видение криминологической модели угроз экономической безопасности. Сделан вывод о необходимости правильного определения направленности внутренних угроз экономической безопасности страны как основы для повышения эффективности деятельности по их нейтрализации.