Право і безпека, 2009, № 3
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/6951
Переглянути
19 результатів
Результати пошуку
Документ Використання методів імітаційного моделювання в діяльності органів внутрішніх справ(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 166-169, 2009) Лановий, О. Ф.; Lanovyi, O. F.Розглянуто питання щодо застосування методів імітаційного моделювання для побудови та дослідження складних динамічних систем з визначеною ієрархією. Визначено, що застосування ієрархічного керування елементами моделі дозволяє підвищити швидкість та якість досягнення кінцевої мети керування системою, підтримки прийняття управлінських рішень за рахунок зменшення кількості проміжних результатів. Рассмотрен вопрос о применении методов имитационного моделирования для построения и исследовании сложных динамических систем с определенной иерархией. Указано, что использование средств иерархичного управления элементами модели позволит повысить скорость и улучшить качество получения конечных результатов управления системой, поддержки принятия управленческих решений за счет сокращения количества промежуточных результатов. The problems of implementing methods of simulate modelling for construction and research of difficult dynamic systems with certain hierarchy are considered in the article. The means of simulate modeling use on the basis of hierarchy will allow to raise the speed and quality reception for the end-results for maintenance support of administrative decisions making.Документ Історично-правовий аспект розвитку візуального спостереження(Право і Безпека. - 2009. - № 3. - С. 57-60, 2009) Шендрик, В. В.; Shendrik, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8967-7223Визначено історичний аспект становлення та розвитку візуального спостереження, як метода оперативно-розшукової діяльності. Рассмотрен исторический аспект становления и развития визуального наблюдения, как метода оперативно- розыскной деятельности. Historical aspect of visual surveillance formation and development as the method of operative and search activity is considered.Документ Контрольна діяльність місцевих державних адміністрацій у галузі забезпечення законності та правопорядку(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 49-53, 2009) Стороженко, С. М.; Storozhenko, S. M.Досліджено сутність контрольної діяльності місцевих державних адміністрацій у галузі забезпечення законності і правопорядку на місцевому рівні. На підставі аналізу наукових точок зору та відповідних нормативно-правових актів розроблено авторське бачення контрольної діяльності останніх та шляхи її удосконалення. Исследована сущность контрольной деятельности местных государственных администраций в сфере обеспечения законности и правопорядка на местном уровне. На основе анализа научных точек зрения и соответствующих нормативно-правовых актов разработано авторское видение контрольной деятельности последних и пути её усовершенствования. The essence of local state administrations’ control activity in the sphere of legality and law order guaranteeing on local level is researched. The author’s view of control activity and ways of its improvement is eleborated on the basis of scientific viewpoints and proper normative and legal acts’ analysis...Документ Судовий прецедент та його значення в процесі заповнення прогалин у законодавстві(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 45-49, 2009) Погрібний, І. М.; Pohribnyi, I. M.; Матат, Ю. І.; Matat, Yu. I.Досліджено юридичну природу судового прецеденту, його роль у процесі правозастосування. Розглянуто питання щодо можливості заповнення прогалин як однієї з недосконалостей права за допомогою прецеденту. Зроблено висновки стосовно необхідності виокремлення прецеденту правозастосування, що є відмінним за своєю юридичною природою та значенням. Исследуется юридическая природа судебного прецедента, а также его роль в процессе правоприменения. Рассмотрен вопрос относительно возможности заполнения пробелов в законодательстве с помощью прецедента. Сделаны выводы относительно необходимости выделения прецедента правоприменения, который имеет ряд отличных признаков по своей юридической природе и значению. Legal nature of judicial precedent and also its role in law enforcement process are researched in this article. The problem regarding the possibility of gaps filling in legislation with the help of a precedent is considered. Some conclusions about necessity of law-enforcement precedent separation which has a number of distinguishing features by its legal nature and value are made.Документ Интеллектуальная элита Украины в условиях современных цивилизационных изменений: базовые характеристики(2009) Михайлева, Е. Г.; Mykhaileva, E. H.Висвітлено базові характеристики інтелектуальної еліти України. Виділено ряд тенденцій у розвитку вітчизняної інтелектуальної еліти: кристалізація її як групи, що стикається із проблемами її виокремлення із груп-донорів; домінування в сприйнятті інтелектуальної еліти суб’єктивних характеристик; прихильність до постмодерністських цінностей і використання ресурсів постіндустріального суспільства в процесі структурування; несуперечливість ідентифікації тощо. Освещены базовые характеристики интеллектуальной элиты Украины. Выделен ряд тенденций в развитии отечественной интеллектуальной элиты: кристаллизация ее как группы, сочетающаяся с проблемами ее выделения из групп-доноров; доминирование в восприятии интеллектуальной элиты субъективных характеристик; приверженность постмодернистским ценностям и использование ресурсов постиндустриального общества в процессе структурирования; непротиворечивость идентификации и др. Basic characters of intellectual elite of Ukraine are described. A number of following trends in the development of domestic intellectual elite is marked out. These trends are: crystallization of this elite as a group that is combined with the problems of its recruitment from the group-donors; domination of subjective characters in the process of intellectual elite’s perception; adherence to postmodern values and usage of post-industrial society’s resources in the process of structuring; consistency of identification and others.Документ Традиції в органах внутрішніх справ з огляду на їх багаторівневу функціональністьСвєженцева, Ю. О.Визначено, що соціальні функції/дисфункції традицій в органах внутрішніх справ можуть неоднаково проявлятися на різних рівнях соціальної системи: мікрорівні (на рівні практичних підрозділів та служб), мезорівні (соціальної підсистеми, ОВС), макрорівні (суспільства в цілому). Цей факт покладено в основу типологічного аналізу традицій в ОВС у контексті ефективного функціонування та розвитку правоохоронної системи України. Особливу увагу приділено дисфункціональним автентичним традиціям, що мають загрозливий характер для системи ОВС та українського суспільства. Определено, что социальные функции/ дисфункции традиций в органах внутренних дел могут неодинаково проявляться на разных уровнях социальной системы: микроуровне (на уровне практических подразделений и служб), мезоуровне (социальной подсистемы, ОВД), макроуровне (общества в целом). Этот факт положен в основу типологического анализа традиций в ОВД в контексте эффективного функционирования и развития правоохранительной системы Украины. Особое внимание было уделено дисфункциональным аутентичным традициям, которые носят угрожающий характер для системы ОВС и украинского общества. It is determined that social functions/dysfunctions of traditions in internal affairs bodies may differently become apparent on different levels of social system: micro level (the level of practical units and services), intermediate level (social subsystem, internal affairs bodies in the whole) and macro level (society in the whole). This fact was the basic for typological analysis of traditions in internal affairs bodies in the context of effective functioning and development of Ukrainian law enforcement system. Special attention was paid to dysfunctional authentic traditions which threaten to internal affairs bodies’ system and Ukrainian society.Документ Теорія рівноваги і самоорганізації систем О. О. Богданова та М. І. Бухаріна(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 117-120, 2009) Дубровський, І. М.; Dubrovskyi, I. M.Розглянуто розроблену на початку XX ст. О. О. Богдановим та М. І. Бухаріним і маловідому сьогодні теорію рухливої рівноваги, в якій уперше сформульовані основні положення системного підходу і теорії самоорганізації систем. Вказано, що виступаючи теоретичною основою сучасної концепції стійкого розвитку, вона є важливим інформаційним джерелом для її подальшого поглиблення і вдосконалення. Рассмотрена разработанная в начале XX в. А. А. Богдановым и Н. И. Бухариным и малоизвестная сегодня теория подвижного равновесия, в которой впервые сформулированы основные положения системного подхода и теории самоорганизации систем. Указано. что выступая теоретической основой нынешней концепции устойчивого развития, она служит важным информационным источником для ее дальнейшего углубления и совершенствования. Nowadays little-known «Theory of dynamic equilibrium», elaborated in the beginning of XX century by A. A. Bogdanov and N. I. Buharyn, is considered in the article. They formulated the basic tenets of the theory of self-organizing systems for the first time. The theory of dynamic equilibrium like a foundation of modern Concepts of Sustainable Development is an important information source for its further deepening and improvement.Документ Завдання відомчої соціології в системі МВС України(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 113-117, 2009) Рущенко, І. П.; Rushchenko, I. P.Розглянуто чотири актуальні напрямки, на яких доцільно зосереджуватися соціологам, що працюють у системі МВС України: 1) вивчення громадської думки щодо діяльності органів внутрішніх справ; 2) дослідження реальної ситуації у сфері дотримання законності та забезпеченні прав людини; 3) аналіз ситуації з правопорядком, проведення віктимологічних досліджень; 4) розробка соціальних технологій як у сфері взаємодії представників міліції з різними категоріями населення, так і щодо роботи з персоналом в ОВС. Рассмотрены четыре актуальные направления, на которых целесообразно сосредотачивать свои усилия социологам, которые работают в системе МВД Украины: 1) изучение общественного мнения о деятельности органов внутренних дел; 2) изучение реальной ситуации в сфере соблюдения законности и обеспечения прав человека; 3) анализ ситуации с правопорядком, проведение виктимологических исследований; 4) разработка социальных технологий как в сфере взаимодействия представителей милиции с различными категориями населения, так и в отношении персонала ОВД. Four important directions, urgent for sociologists who work in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine are observed. They are: 1) examination of public opinion about internal affairs bodies of Ukraine activity; 2) investigation of real situation in the sphere of maintaining law and guaranteeing human rights; 3) analysis of criminal situation, victimologic researches; 4) development of social technologies as in the sphere of community policing, as regarding internal affairs bodies’ personnel.Документ Правові принципи інформаційного суверенітету(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 34-38, 2009) Супрун, В. М.; Suprun, V. M.Досліджено зміст принципів права у теорії права. Встановлено та обґрунтовано правові принципи інформаційного суверенітету: законність; суверенна рівність держав; невтручання у внутрішні справи держави в інформаційній сфері; принцип адекватної поінформованості держав; принцип формування системи інформаційного суверенітету як складової частини загальної системи національної безпеки країни; принцип відкритості інформації про діяльність суб’єктів забезпечення інформаційного суверенітету, яка не становить державної таємниці. Исследовано содержание принципов права в теории права. Установлено и обосновано правовые принципы информационного суверенитета: законность; суверенное равенство государств; невмешательство во внутренние дела государства в информационной сфере; принцип адекватной информированности государств; принцип формирования системы информационного суверенитета как составляющей общей системы национальной безопасности страны; открытости информации о деятельности субъектов обеспечения информационного суверенитета, которая не является государственной тайной. The content of legal principles in the theory of law is researched. Such legal principles of informative sovereignty as: legality; sovereign equality of countries; non-interference in internal affairs of a country in informative sphere; principle of the adequate information awareness of countries; principle of forming informative sovereignty system, as a component of national safety system of any country; the transparency of information about activity of informative sovereignty securing subjects, which is not a state secret are esablished and proved.Документ Щодо правового врегулювання кадрових питань у діяльності державної судової адміністрації України(Право і безпека. - 2009. - № 3. - С. 29-33, 2009) Красноборов, О. В.; Krasnoborov, O. V.Проаналізовано нормативні акти діяльності Державної судової адміністрації України в частині призначення на посади Голови Державної судової адміністрації України, його заступників та начальників територіальних управлінь. Запропоновано шляхи заповнення правових прогалин у даному напрямку діяльності. Проанализированы нормативные акты деятельности Государственной судебной администрации Украины в части назначения на должности Главы Государственной судебной администрации Украины, его заместителей и начальников территориальных управлений. Предложены пути заполнения правовых пробелов в данном направлении деятельности. Normative acts of activity of State court administration of Ukraine in part of assigning for positions of Head of State court administration of Ukraine, its deputies and chiefs of territorial managements are analyzed. The ways of decision of legal blanks in this direction of activity are offered.