Наукові публікації (Scientific publications). УДК 347
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/146
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Межі приватноправового регулювання відносин освітньої сфери(Проблеми цивільного права та процесу : тези доп. учасників наук.-практ. конф., присвяч. світлій пам’яті О. А. Пушкіна (м. Харків, 25 трав. 2018 р.). – Харків : ХНУВС, 2018. – С. 224-226, 2018) Чалий, Ю. І.; Chaliy, Y. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3641-0760Визначено межі приватноправового регулювання відносин освітньої сфери.Документ Захист давнісного володіння земельною ділянкою: окремі проблемні аспекти(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 4 (95). – С. 90-97, 2021) Чалий, Ю. І.; Chaliy, Y. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3641-0760У статті критично оцінено спроможність чинного законодавства України та правозастосовної практики надати дієвий захист інтересів безтитульних добросовісних володільців земельних ділянок. Наголошено на необхідності автономного формулювання в ЦК України положень про захист безтитульного володіння та володіння майном, що спирається на право. Звернено увагу на потребу наукового обґрунтування законодавчого розширення способів захисту давнісного володіння земельними ділянками, зокрема тих, які будуть реагувати на порушення, не пов’язані з позбавленням володіння.Документ Справедливість як метод цивілістики(Форум Права. – 2019. – № 4 (57). – С. 66-74, 2019) Чалий, Ю. І.; Chaliy, Y. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3641-0760Розглядається поняття справедливості як правового явища, яке знаходить своє відображення в нормативних вимогах цивільного (приватного) права і дослідницьких інструментах (методах) цивілістики. Вказується на неспроможність догматичного та порівняльного методів правових досліджень розпізнавати "належне" право, що викликає потребу віднайдення нових інструментів проведення цивілістичних розвідок. Показано, що справедливість є атрибутивною властивістю приватного права, що знайшла своє відображення у всіх його інститутах, починаючи від правосуб'єктних вимог, закінчуючи нормами про захист порушених суб'єктивних прав і інтересів. Справедливість же повинна цілеспрямовано застосовуватися як критерій правової достовірності не тільки приписів законодавства, судових рішень, але й дослідницьких висновків, тобто використовуватися як метод виявлення істинного права.Документ Захист прав замовників освітніх послуг(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2017. – № 4 (79). - С.301-307, 2017) Чалий, Ю. І.; Chaliy, Y. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3641-0760Розглянуто проблему допустимості застосування в освітніх відносинах цивільно-правового захисту. Оспорено тезу про невідповідність цивільно-правового режиму потребам упорядкування відносин «навчальний заклад – особа, яка навчається». Наголошено на зобов’язально-правовому характері відносин, що виникають на підставі договору між навчальним закладом та особами, які навчаються. Зроблено подальший висновок про принципову можливість і необхідність застосування цивільно-правого режиму як для позитивного регулювання відносин «навчальний заклад – замовник освітніх послуг (особа, яка навчається)», так і для захисту прав (інтересів) учасників подібного юридичного зв’язку.