Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
205 результатів
Результати пошуку
Документ Республіка Польща як демократична держава(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Право. - 2018. - Вип. 25. - С. 58-62, 2018) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XРозглянуто проблеми ідентифікації Республіки Польща як сучасної демократичної європейської держави. Визначено основні характеристики демократичних процесів у Республіці Польща на сучасному етапі її державного розвитку. Зазначено, що особливості польської демократії обумовили історичні традиції польскої демократії, ментальність польського народу, членство в ЄС та інших міжнародних організаціях. Визначено, що криза мультикультурального середовища Європейського Союзу, посилена ментальними особливостями польського народу,а також безпекові виклики на фоні популістських заяв окремих політичних сил, посилили роль правих сил у польському політикумі. Це мало наслідком прихід до влади партії «Право і Справедливість», яка почала проводити часткове згортання ліберальної політики, характерної для ЄС. Такий стан речей був сприйнятий світовою спільнотою як сигнал про можливу кризу демократії у Республіці Польща та підштовхнув ЄС до ініціації санкційних процедур, що лише посилило ступінь напруги у середині польського суспільства та радикалізацію поглядів польської політичної еліти.Документ Парламентаризм і виборче право в теоретичній спадщині митрополита А. Шептицького(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2015. – Вип. 17, т. 1. – С. 60-63, 2015) Прокоп, Н. М.; Prokop, N. M.Проаналізовано громадську, політичну й державницьку діяльність митрополита А. Шептицького та його погляди на основні конституційно закріплені демократичні інституції – парламент і виборче право.Документ Роль і місце регіональних органів внутрішніх справ у забезпеченні використання громадянами України політичних прав і свобод(Прикарпатський юридичний вісник. - 2015. - Вип. 3 (9). - С. 209-213, 2015) Прокопенко, О. Ю.; Prokopenko, O. Y.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5826-7830Визначено роль і місце регіональних органів внутрішніх справ у забезпеченні використання громадянами України політичних прав і свобод. До проблем, що потребують негайного вирішення, віднесено неналежне нормативно-правове регулювання зазначеної сфери суспільного життя, недотримання й невиконання компетентними органами приписів законодавства.Публікація Поняття та ознаки принципів діяльності комітетів і тимчасових комісій Верховної Ради України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2016. – Вип. 38, т. 1. – С. 46-50, 2016) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; Олександр ЗозуляВиконано аналіз теоретико-правових положень щодо розуміння сутності принципів організації та діяльності комітетів і тимчасових комісії Верховної Ради України, вихзначено їх ознаки, поняття та функції. Обгрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення принципів як стрижневого елемента конституційно-правового статусу парламентських комітетів і тимчасових комісій в Україні.Документ Правові гарантії забезпечення недоторканності житла у ФРН(Вісник Запорізького національного університету. Сер.: Юрид. науки. – 2016. – № 4. – С. 42-50, 2016) Наумова, Н. М.; Naumova, N. M.Зазначено, що у вітчизняному правовому просторі відчувається брак знань, глибоких уявлень про відповідні напрацювання та досягнення європейських, у т. ч. німецьких, учених, зокрема щодо питання забезпечення недоторканності житла. Підкреслено, що більшість положень статті 13 Конституції ФРН, де визначено право людини на недоторканність житла, за змістом являють собою норми кримінально-процесуального права, значення й важливість яких зумовило їх включення до Конституції ФРН, оскільки вони стосуються випадків правомірного обмеження права людини на недоторканність житла й, по суті, розвивають і конкретизують зміст цього права. Розглянуто особливості гарантування права на недоторканність житла в цій країні, обґрунтовано значення набутого в цій країні досвіду з указаного питання для вдосконалення нормативно-правових засад гарантування цього права людини у вітчизняному правовому полі.Документ Основні напрями вдосконалення законодавства щодо забезпечення політичних прав громадян України(Вісник Запорізького національного університету. Сер.: Юрид. науки. – 2014. – № 4, ч. 1. – С. 78-85, 2014) Гончарова, І. А.; Honcharova, I. A.Наголошено, що політичні права людини й громадянина властиві здебільшого громадянам України. Вони являють собою забезпечену законом і публічною владою можливість людини брати участь у громадсько-політичному житті держави та здійсненні державної влади, а також є неодмінною умовою функціонування всіх інших видів прав, оскільки утворюють органічну основу системи демократії та визначають природу держави як засіб контролю за владою. Підкреслено, що удосконалення законодавства про адміністративні проступки потребує вдосконалення системи державного управління, приведення норм адміністративного права у відповідність до положень Конституції України, забезпечення реалізації прав і свобод громадян у сфері державного управління, їх охорони й захисту адміністративно-правовими засобами.Документ Сутність та зміст змагальності сторін як основної конституційної засади судочинства(Вісник Запорізького національного університету. Сер.: Юрид. науки. – 2014. – № 3. – С. 27-34, 2014) Міліціанов, Р. В.; Militsianov, R. V.Проаналізовано сутність та зміст конституційної засади судочинства змагальності сторін як правової категорії. Надано характеристику внутрішнього наповнення засади змагальності сторін. Визначено структуру, елементи та ознаки, які характеризують конституційну засаду змагальності сторін як цілісне поняття. Запропоновано практичні рекомендації щодо внесення змін до чинного законодавства України з метою розширення змагальних процедур.Документ Конституційні засади права на правову допомогу в Україні(Юридична наука. - 2019. - № 9 (99). - С. 159-167, 2019) Мартовицька, О. В.; Martovytska, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4483-861XВідзначено, що право на правову допомогу не тільки надається й реалізується на підставі й у відповідності до закріплених конституційних засад, а саме по собі виступає в якості одного з правових засобів, які використовуються для захисту прав і свобод людини. Аргументовано, що право на правову допомогу водночас є конституційним принципом, зокрема кримінального судочинства, який знаходить своє відображення в галузевому процесуальному законодавстві.Документ До питання поняття джерел конституційного права(Правоохоронна функція держави: теоретико-методологічні та історико-правові проблеми : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 листоп. 2016 р). – Харків, 2016. – С. 382-385, 2016) Шевчук, О. Ю.; Shevchuk, O. Yu.Джерело права — одне із ключових понять в правовій науці. Відсутність цільового розуміння поняття джерело конституційного права та нечіткість критеріїв, за допомогою яких можна віднести певні джерела права до конституційно-правових зумовлює необхідність вивчити та дослідити підходи до розуміння цих понять та удосконалити їх.Документ Правові основи муніципальної реформи в Україні(Правоохоронна функція держави: теоретико-методологічні та історико-правові проблеми : тези доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 25 листоп. 2016 р). – Харків, 2016. – С. 366-370, 2016) Шаповал, Н. В.; Shapoval, N. V.Курс на побудову правової демократичної держави Україна, що характеризується верховенством права, поділом державної влади на законодавчу, виконавчу й судову, пріоритетом прав і свобод людини і громадянина, а також на формування громадянського суспільства, супроводжується об’єктивними процесами становлення та розвитку інституту місцевого самоврядування в Україні.