Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Кабінет Міністрів України в системі юридичної відповідальності держави(Право.ua. - 2022. - № 4. - С. 200-206, 2022) Бакумов, О. С.; Bakumov, O. S.У статті досліджено особливості відповідальності Кабінету Міністрів України в системі юридичної відповідальності держави. Наголошується, що уряд закономірно виступає одним із ключових суб’єктів у системі юридичної відповідальності держави. Доводиться, що в юридичній відповідальності Кабінету Міністрів України як структурному елементі юридичної відповідальності держави присутні винятково юридичні елементи. При цьому розширення сфер компетенційної прерогативи Уряду має врівноважуватися зміцненням засад його юридичної відповідальності в системі юридичної відповідальності держави. Обстоюється позиція, згідно з якою її настання не тягне за собою припинення повноважень останнього, а лише інші несприятливі правові наслідки, зокрема такі, як: визнання нечинними і скасування актів Кабінету Міністрів України; покладення на Уряд зобов’язання вжити в межах компетенції заходів із поновлення порушених прав і свобод людини та громадянина тощо. Такі наслідки визнаються засобами дисциплінування, забезпечення належної роботи Уряду, мають характер правозабезпечувальних заходів щодо належного здійснення Кабінетом Міністрів України покладених на нього функцій. Робиться висновок, що нормативна складова відповідальності Кабінету Міністрів України в системі відповідальності держави не може вважтися інституційно та нормативно завершеною. В її системі досі відсутні наріжні, фундаментальні елементи, зокрема: чітко не означені підстави її настання, процедури її застосування та санкційний «блок». Такий стан об’єктивно вказує на загальну недовершеність вітчизняної моделі юридичної відповідальності Кабінету Міністрів України в системі відповідальності Української держави.Документ Проблема правосуб’єктності суб’єкта Кабінету Міністрів України(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 21 черв. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 147-150, 2024) Скляр, О. С.; Skliar, O. S.Доведено, що правоздатність, дієздатність та деліктоздатність, всіх «утворених» Кабінетом Міністрів України знаходяться поза конституційним правовим полем, а тому не являються суб`єктом публічно-владних повноважень, так як, не мають жодних правових підстав, які б дали силу правомірності будь-яким вимогам, а посадові та службові особи даного суб`єкта можуть бути звинувачені у спробі набути права та обов`язки державної посадової особи у не передбачений законом спосіб. Тому потрібно на державному рівні, особливо в умовах дії воєнного стану, негайно виправляти прогалини у Законодавстві України.Документ Невиконання програми діяльності Кабінету Міністрів України як підстава юридичної відповідальності уряду(Харківський національний університет внутрішніх справ: 20 років у статусі національного : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 2 берез. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 26-28, 2021) Бакумов, О. С.; ; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4003-1974Зазначено, що законодавство про Кабінет Міністрів України потребує ґрунтовного доопрацювання з метою забезпечення присутності принципу юридичної відповідальності в усіх без винятку важливих сторонах організації та діяльності цього вищого органу в системі органів виконавчої влади України. It is noted that the legislation on the Cabinet of Ministers of Ukraine needs to be thoroughly finalized in order to ensure the presence of the principle of legal responsibility in all important aspects of the organization and activities of this supreme body in the executive branch of Ukraine. Указано, что законодательство о Кабинете Министров Украины требует основательной доработки с целью обеспечения присутствия принципа юридической ответственности во всех без исключения важных сторонах организации и деятельности этого высшего органа в системе органов исполнительной власти Украины.Документ Програма діяльності Кабінету Міністрів України: правова природа та проблеми реалізації(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2012. – № 4 (59). Ч. 2. – С. 140-145, 2012) Пономаренко, М. В.; Ponomarenko, M. V.Досліджено правову природу Програми діяльності Кабінету Міністрів України, проведено узагальнений аналіз проблеми реалізації даного документа в Україні та запропоновано шляхи їх вирішення. Надано ряд пропозицій до чинного законодавства з питання врегулювання прогалин щодо Програми діяльності Кабінету Міністрів України.