Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Документ
    Особливості демократичних виборів у формуванні законодавчих органів
    (Науковий вісник публічного та приватного права. - 2017. - Вип. 6, т. 4. - С. 22-29, 2017) Ільницький, М. С.; Ilnytskyi, M. S.
    Досліджено питання якою має бути виборча система на відповідних виборах: мажоритарною, пропорційною чи змішаною. В умовах нестабільного виборчого законодавства, наявності підвищеного інтересу до виборів як процесу формування представницьких органів влади, надзвичайно зросла увага до його якості, удосконалення, а тому питання законодавчого забезпечення виборчого процесу і нині є надзвичайно актуальним та потребує детального вивчення юристами-науковцями та практиками.
  • Ескіз
    Документ
    До питання про якість законів у контексті відповідальності парламенту
    (Jurnalul juridic national: teorie şi practică = Национальный юридический журнал: теория и практика. - 2019. - № 4, ч. 1 (August ). - С. 25-31, 2019) Бакумов, О. С.; Bakumov, O. S.
    У статті розглянуто актуальні питання посилення відповідальності Верховної Ради України у сфері законотворення. Доведено, що це питання є одним з ключових питань парламентської реформи. Проаналізовано основні недоліки у законодавчій діяльності парламенту України: надмірний законодавчий активізм; відсутність планування, передбачуваності та правового моніторингу законодавства; не досить послідовна координація законодавчих зусиль між парламентом і Урядом, відсутність фінансового обґрунтування законів. Запропоновано напрями зміцнення позитивної відповідальності парламенту у законодавчій сфері: розгляд законопроєктів парламентом лише за умови обов’язкового, а не факультативного проведення їх попередньої експертизи Кабінетом Міністрів України; підвищення статусу експертних висновків науково-експертного та юридичного підрозділів апарату Верховної Ради України; надання комітетам Верховної Ради України права самостійно об’єднувати близькі за предметом регулювання законопроєкти перед другим читанням; визначення вичерпного переліку випадків, за яких обговорення законопроєктів може здійснюватися за скороченою процедурою.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості польського бікамералізму
    (Правова наука і державотворення в Україні в контексті інтеграційних процесів: матеріали ХІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 19-20 трав. 2023 р.). – Суми, 2023. – С. 38-40, 2023) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; Урман, Н. О.; Urman, N. O.
    Бікамералізм польського парламенту підкреслює основні конституційні цінності даної держави та має визначальний вплив на її політичну систему. І доктриною та судовою практикою він визнається основоположною засадою Конституції і є базисом для інших конституційних норм, які точніше визначають спосіб функціонування та здійснення влади в цій державі.
  • Ескіз
    Документ
    Rights and duties of members of the parliamentary committees in Ukraine
    (Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 86-91, 2019) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання прав і обов’язків членів парламентських комітетів в Україні. Визначено основні засади, сутність та значення повноважень даних народних депутатів України. Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення статусу членів комітетів Верховної Ради України, що має передбачати розширення, конкретизацію та узгодження прав і обов’язків членів комітету, закріплення порядку їх реалізації та відповідальності за невиконання.
  • Ескіз
    Документ
    Відповідальність Парламенту України в системі юридичної відповідальності держави: конституційно-правовий аналіз
    (Право України. - 2019. - № 7. - С. 198-217, 2019) Бакумов, О. С.; Bakumov, O. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4003-1974
    Визначено у конституційно-правовому ракурсі особливості відповідальності Парламенту в системі юридичної відповідальності держави. Надано конституційно-правовий аналіз юридичної відповідальності Парламенту України, зокрема: загальнотеоретичні та конституційно-правові засади такої відповідальності; зв’язок між відповідальністю Парламенту та відповідальністю держави; своєрідність конституційно-правового закріплення інституту юридичної відповідальності Верховної Ради України та практики його реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Повноваження Президента Республіки Польща у взаємовідносинах із парламентом
    (Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2021. - № 4. - С. 13-17, 2021) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478X
    З’ясовано наявні у польській конституційній практиці підходи щодо окреслення повноважень Президента Республіки Польща у взаємовідносинах із Сеймом і Сенатом як палатами Парламенту. Виявлено залежність повноважень Президента Республіки Польща від його місця та ролі в механізмі здійснення влади, виділено окремі блоки повноважень Президента Республіки Польща щодо Сейму та Сенату, з’ясовано особливості впливу ідеї легалізму на наявні трактування обсягу повноважень Глави Польської держави у його взаємовідносинах із Парламентом.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості зміни персонального складу комітетів Верховної Ради України
    (Науковий вісник Міжнародного гуманітарного унівеситету. Сер.: Юриспруденція. - 2019. - № 37. - С.34-38, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    У статті виконано аналіз теоретичних положень і конституційно-правового регулювання особливостей зміни персонального складу комітетів Верховної Ради України. Визначено її основні засади, підстави, порядок і наслідки. Також обґрунтовано пріоритетні напрями вдо-сконалення конституційно-правового статусу парламентських комітетів.
  • Ескіз
    Документ
    Процедурний аспект прийняття та затвердження Державного бюджету України
    (Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 13-18, 2014) Перерва, Ю. М.; Pererva, Yu. M.
    Досліджено процедури прийняття та затвердження Державного бюджету України. Зокрема, визначено стадії процедури та розглянуто їх особливості. Встановлено, що процедура розгляду бюджету у парламенті відрізняється від звичайної процедури розгляду законопроектів. Це стосується чіткої регламентації термінів розгляду та прийняття законопроекту про бюджет. Визначено, що встановлено обмежене коло суб’єктів законодавчої ініціативи та змісту цієї ініціативи. Підкреслено специфічну роль комітетів (комісій) парламенту у процесі попереднього опрацювання законопроекту про бюджет та підготовки його до читань, а також звернуто увагу на особливий характер дебатів у самому парламенті та обмежене коло пропозицій, які виносяться на голосування. Вказано на необхідність прийняття закону про бюджет протягом однієї сесії парламенту.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах
    (Visegrad journal on human rights. – 2019. - № 1 (Vol. 1). - P. 42-47, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    У статті виконано порівняльно-правовий аналіз конституційно-правових засад формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах, визначено їх основні спільні та відмінні риси, встановлено особливості організації та складу, а також обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення інституту парламентських комітетів, зокрема, й конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України.
  • Ескіз
    Документ
    Участь комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань
    (Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Юридичні науки. – 2019. – Вип. 1. – С. 17-21, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз конституційно-правових засад участі комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань, визначено їх сутність та особливості, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.