Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Публікація Legal status of state gambling authorities in european countries: prospects for Ukraine(Revista Do Curso De Direito Do UNIFOR. – Vol. 15, № 1. – P. 171–193, 2024) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; Profatilo, K. V.; Профатіло, К. В.; Олександр Зозуля; Зозуля ІгорУ статті проаналізовано різноманіття підходів до організації діяльності державних регуляторів у сфері азартних ігор та лотерей у країнах Європи, їх спільні риси та відмінності, переваги та недоліки. Враховуючи унікальність підходів до організації державного регулювання у сфері азартних ігор та лотерей, схожість окремих умов і принципів, а також перспективи використання в Україні, особливу увагу приділено відповідному досвіду Бельгії, Нідерландів. , Німеччина, Велика Британія, Франція, Швейцарія та інші. Встановлено, що європейський досвід організації діяльності державного регулятора у сфері азартних ігор та лотерей виявляє значні відмінності у підходах до державного регулювання у сфері грального бізнесу щодо правових засад, підпорядкованості, підзвітності, порядку формування та склад державного регулятора, обсяг його повноважень тощо. Незважаючи на такі відмінності, державне регулювання у сфері грального бізнесу зазвичай покладено на окремий колегіальний державний орган, наділений широкими регуляторними, ліцензійними, контрольними та іншими повноваженнями. Зроблено висновки щодо доцільності застосування відповідного європейського досвіду в контексті вдосконалення правового регулювання діяльності Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей в Україні.Публікація Ensuring Human Rights in Ukraine during Introduction of Martial Law: Constitutional and Administrative Aspect(Syariah: Jurnal Hukum dan Pemikiran. – 2024. – Vol. 24, № 1. – P. 52-72, 2024) Nadzhafli, E. M.; Наджафлі, Е. М.; Kisiliuk, E.; Dubenko, O.; Burlakov, S.; Yarmaki, V.The purpose of the article is to reveal provision of human rights in Ukraine under the conditions of martial law. Human rights and freedoms are the highest value, but their characteristic feature, as a fundamentally important feature of a progressive society consists in historical instability, variability and subordination to socio-economic processes in the state, which contradicts the established principles of humanism, but remains typical in war conditions. Within the scope of the scientific study, it was determined that human rights have a characteristic of evolution together with society and the state, and therefore, taking into account the complexity of the events taking place on the territory of modern Ukraine, study of the available range of problems has a particularly important scientific and practical role. Study of the available range of problems was carried out using the methods of comparison, abstraction, analysis and generalization. In the course of the study, the essential characteristics of the social category were determined, in particular, the theoretical and methodological foundations of ensuring observance of human rights in conditions of martial law (the regulatory and legal basis). Summarizing the events taking place in Ukraine as a result of the treacherous armed aggression of the Russian Federation, it was concluded that under conditions of war human rights are the highest value.Публікація Constitutional law and judicial guarantees: their structure and interpretation at the national and international leve(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 77. – P. 256-269, 2023) Shelever, N.; Filipska, N. O.; Філіпська, Н. О.; Varunts, L. D.; Варунц, Л. Д.; Pylyp, V.; Voron, D.; Nataliia FilipskaСтаттю присвячено дослідженню сутності конституційного права разом із судовими гарантіями, їх тлумаченню та нормативному закріпленню в міжнародно-правових актах і національних нормативних актах, а також з’ясуванню місця права на справедливий суд у галузі прав людини. Завдяки використанню системи загальнонаукових і спеціальнонаукових понять і методів встановлено, що концептуалізація права на справедливий суд надана Європейською конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод і, крім того, є відображено в прецедентній практиці Європейського суду з прав людини. У цьому контексті визначено характерні ознаки права на судові гарантії, виокремлено його процесуальну та функціональну складові, охарактеризовано процесуальну та матеріальну справедливість. Усе дозволяє зробити висновок, що характерними ознаками конституційного права на справедливий суд у правовій державі є: усвідомлена здатність особи реалізувати зазначене право; наявність особливої суб'єкт-об'єктної структури; відповідні дії в спеціально створених державних судових установах для відновлення порушених прав.Документ The concept of ‘militant democracy’ in the context of russia’s armed aggression against Ukraine(Access to Justice in Eastern Europe. – 2023. – № 4 (21). – P. 10-27, 2023) Bakumov, O. S.; Бакумов, О. С.Робота містить пропозиції щодо конституційного та законодавчого удосконалення регулювання засобів войовничої демократії в Україні, які ґрунтуються на світовому досвіді та використанні вже існуючих практик, які успішно апробовані та досягли результатів. Падіння диктатури супроводжується періодом демократичного транзиту, що вимагає вживання спеціальних заходів для захисту молодої та поки що нестабільної демократії. На практиці ця модель почала використовуватися після Другої світової війни у зв’язку з поширенням доктрини «демократії, здатної захистити себе», відомої також як войовнича демократія (англ.) або Wehrhafte (Streitbare) Demokrarie (нім.). Флагманом тут стала німецька наука конституційного права, яка сформувала інструментарій для створення нової правової системи з урахуванням помилок Веймарської республіки. Цей досвід є особливо актуальним для України, оскільки з 2014 року вона зіткнулася із зовнішньою збройною агресією з боку реваншистських сил, які перебрали владу у спадкоємиці радянської імперії Росії, в якій встановився тоталітарний режим і стала повноцінною державою-агресором.Публікація Ensuring human rights and freedoms does not mean equality for everyone: legal exceptions and restrictions(Lex Humana. – 2024. – Vol. 16, № 1. – P. 127-138, 2024) Komziuk, A. T.; Комзюк, А. Т.; Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; Kobzieva, T. A.; Кобзєва, Т. А.; Siadrysta, I. I.; Сядриста, І. І.; Kovalov, I. M.; Ковальов, І. М.; Сядриста (Гришина) Ірина Ігорівна; Olena Salmanova; Anatolii KomziukПісля Другої світової війни міжнародне співтовариство почало приділяти дедалі більше уваги захисту прав і свобод людини, про що свідчить прийняття низки основоположних міжнародних документів. Сьогодні захист прав і свобод людини стає пріоритетом не лише окремої демократичної держави, а й усього світу. Ряд Декларацій і Конвенцій декларують єдність міжнародного співтовариства у розвитку правової системи забезпечення прав і свобод людини. На сьогоднішній день демократичні держави ратифікували більшість із цих документів, тим самим зобов’язавшись привести національне законодавство у відповідність до європейських правових стандартів у сфері прав і свобод людини. Водночас з кожного правила є певні винятки, як і у сфері прав і свобод людини, оскільки правова рівність не може бути однаковою для кожної людини, звичайно, за винятком таких основних прав, як права на життя і здоров'я, оскільки про їх обмеження не може бути й мови. У зв’язку з цим у статті робиться спроба відповісти на запитання, суть якого полягає в тому, що забезпечення прав і свобод людини не означає рівності для всіх.Документ A cost-benefit analysis of preconditions and predicted effects from e-voting implementation in Ukraine(Trames-Journal of the Humanities and Social Sciences. – 2018. – Vol. 22(72/67), Issue 3. – Р. 257–271, 2018) Sadykova, Y. M.; Садикова, Я. М.; Садыкова, Я. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2841-8324; ResearcherID: D-1543-2018; Starynskyi, M. V.; Horobets, N. O.; Горобець, Н. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2731-9682; Zhornokui, Yu. M.; Жорнокуй, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9669-6062Питання впровадження інформаційних технологій у виборчий процес залишається предметом обговорення і в Україні. Немає чіткої позиції щодо запровадження електронного голосування як елемента електронної демократії. Аналіз існуючої практики впровадження систем електронного голосування та визначення можливих наслідків може бути засобом прийняття рішень. Для цього було обрано параметричний підхід. Такий аналіз здійснюється на підставі даних Естонії, яка вже запровадила систему електронного голосування з відповідною екстраполяцією отриманих даних щодо України. Прогнозовані наслідки впровадження електронного голосування в Україні можуть бути визначені у збільшенні нормативного електорального навантаження на виборчі дільниці, а фактична виборча навантаження зменшується, а рівень довіри та доступу до виборів зростає. Зміни активної участі населення в політичних процесах через впровадження електронного голосування наразі неможливо оцінити.