Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    До питання забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності України
    (Проблеми цивільного права та процесу : тези доп. учасників наук.-практ. конф., присвяч. 98-й річниці від дня народження О. А. Пушкіна (м. Вінниця, 19 трав. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2022. – С. 80-82., 2023) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620
    Звернуто увагу на одне з найбільш актуальних питань, які стосуються України, – питання забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності.
  • Ескіз
    Публікація
    Компетенція Президента Республіки Польща щодо охорони її суверенітету, незалежності і територіальної цілісності
    (Аналітично-порівняльне правознавство. - 2022. - № 3. - С. 326-330, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; Коломієць, Ю. М.; Kolomiets, Yu. M.; Юрій Коломієць; Марчук Микола Іванович
    Проаналізовано роль та повноваження Президента Республіки Польща з охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності. Визначено місце і роль повноважень, що складають дану функцію в системі компетенцій Президента Польщі. Встановлено критерії, що обумовлюють його конкретні повноваження у сфері охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності та впливають на дієвість їх реалізації в умовах мирного та воєнного часу. До традиційних повноважень Президента Республіки Польща як глави держави, пов’язаних із охороною суверенітету, незалежності та державної цілісності віднесено його повноваження, пов’язані із представництвом держави та міжнародними зносинами, а також керівництво Збройними Силами й повноваження у сфері оборони та внутрішньої безпеки. Зауважено, що у Республіці Польща результативність реалізації даних напрямів досягається за допомогою злагодженої роботи всіх органів державної влади, яку очолює глава держави. Підкреслено, що з огляду на те, що сфера охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності Польської держави є предметом відання як глави держави, так і Уряду, то виникає необхідність чіткого розподілу повноважень указаних суб’єктів. Наголошено, що реалізація Президентом Республіки Польща функції щодо охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності польської держави як в умовах збройного конфлікту, так і в мирний час безпосередньо нав’язують до дієвості системи органів державного управління, що представляють вертикаль безпосереднього примусу: армії, поліції та служб безпеки та одночасного використання інших конституційно-правових механізмів стримувань і противаг.
  • Ескіз
    Публікація
    Територіальна цілісність як об’єкт національної безпеки України
    (Актуальні проблеми права: теорія і практика: зб. наук. пр. – Сєвєродонецьк, 2016. – № 31. – С. 299-314, 2016) Надутий, А. В.; Nadutyi, A. V.; Надутий Андрій Валерійович
    На сучасному етапі державотворення форми та засоби забезпечення територіальної цілісності конкретної держави тісно пов’язані зі складовими елементами регіональної, міжнародної, глобальної безпеки. Широкий погляд на безпеку охоплює не тільки військові, а й економічні та політичні заходи, питання демократизації та стабільності окремих держав і груп держав, формування добросусідських міжнародних відносин; колективну спроможність протистояти новим загрозам безпеці. Форми та методи забезпечення територіальної цілісності держави слід розділити на дві групи: міжнародно-правові та національні або внутрішньодержавні. В свою чергу всі вони поділяються та силові та несилові. Також слід відзначити, що форми та методи забезпечення територіальної цілісності реалізуються через конкретні форми та методи діяльності суб’єктів забезпечення територіальної цілісності. Форми та методи представляють собою цілісну систему. Серед методів забезпечення територіальної цілісності держави можна виокремити наступні: координації, загального керівництва, планування, контролю, роботи з кадрами та ін. Метод координації відіграє по-суті визначальну роль в механізмі реалізації форм та методів забезпечення територіальної цілісності держави.
  • Ескіз
    Публікація
    Принципи територіального устрою України як підґрунтя територіальної цілісності держави
    (Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2016. – Вип. 40, т. 1. – С. 51-55, 2016) Надутий, А. В.; Nadutyi, A. V.; Надутий Андрій Валерійович
    У статті досліджено систему принципів територіального устрою як підґрунтя територіальної цілісності України. Автором доводиться, що система принципів територіальної устрою має своє продовження в системі економічних принципів України. Зокрема, система економічних принципів України визначає важливі напрями реалізації принципів поєднання централізації та децентралізації в здійсненні державної влади та збалансованості й соціальноекономічного розвитку регіонів. Загалом виділяються такі групи принципів, на яких ґрунтується територіальна цілісність: міжнародні, конституційні, інституційні та принципи реформування адміністративно-територіального устрою в Україні.
  • Ескіз
    Публікація
    Місце Верховної Ради України в системі суб’єктів забезпечення територіальної цілісності
    (Jurnalul juridic national: teorie şi practică = Национальный юридический журнал: теория и практика. – 2016. – № 6, ч. 2 . – С. 21-24, 2016) Надутий, А. В.; Nadutyi, A. V.; Надутий Андрій Валерійович
    У статті досліджується місце Верховної Ради України в системі органів забезпечення територіальної цілісності. Автор робить висновок, що роль Верховної Ради України в системі органів забезпечення територіальної цілісності є фундаментальною (визначальною), що зумовлено, по-перше, її місцем в системі органів публічної влади, по-друге, повноваженнями у сфері забезпечення територіальної цілісності. Як єдиний орган законодавчої влади Верховна Рада України визначає основи забезпечення територіальної цілісності. У статті робиться висновок, що найширші контрольні повноваження та можливості у сфері забезпечення територіальної цілісності має саме парламент та його спеціалізовані допоміжні інституції. Низка повноважень у сфері забезпечення територіальної цілісності здійснюється парламентом сумісно з Президентом України як головнокомандувачем збройних сил та гарантом територіальної цілісності України. Наприклад, Верховна Рада України як самостійно, так і за участю глави держави формує низку суб’єктів забезпечення територіальної цілісності України.