Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/210

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Opportunities and some results of measuring cultural capital in sociological research practice
    (AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - 2022. - P. 159-166, 2022) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0656-0370; Nazarkin, P.; Biriukova, M.; Stadnik, O.; Boriushkina, O.; Rozova, O.
    Розглянуто проблему вимірювання культурного капіталу в сучасній соціологічній практиці. Слідом за Дж. К. Александером автори акцентують увагу на значенні культурних структур у житті індивідів і груп, що актуалізує необхідність їх більш детального вивчення. Визначено ідентифікацію індикаторів для вимірювання культурного капіталу та представлено результати емпіричного дослідження, яке є спробою верифікації цих індикаторів. За результатами досліджень П. Ді Маджіо, К. Дж. Крука, Н. Д. Де Граафа виділено такі показники культурного капіталу, як частота відвідування театрів і кінотеатрів, концертів класичної та сучасної музики, музеїв, виставок тощо; наявність домашньої бібліотеки; частота читання книг, інтернет-статей, новин тощо. Ці показники водночас є ресурсами накопичення певних видів культурного капіталу, таких як «статус» та «знання-інформація» (авторська типологія). Наведено результати вимірювання культурного капіталу українських студентів за наведеними показниками. Наголошено, що трансляція статусного культурного капіталу та знаннєво-інформаційного культурного капіталу є потужним фактором впливу на процеси особистісного розвитку та академічної успішності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Suicidal Behaviors Among Ukrainian College Students: the Role of Substance Use, Religion, and Depression
    (International Journal of Mental Health and Addiction, 2020) Burlaka, V. V.; Бурлака, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5202-9134; Hong, Jun Sung; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5733-6432; ResearcherID: I-5924-2016; Scopus Author ID: 56857350300; Krupelnytska, L.; Paschenko, S.; Darvishov, N.; Churakova, Iu.
    Рання зрілість - це критичний період життя, пов'язаний з підвищеним ризиком самогубства. У цьому дослідженні використовувалася вибірка студентів з десяти українських державних університетів (N = 1005). Учасники були від 17 до 24 років (M = 19,19, SD = 1,99). Поширеність суїцидальних думок протягом усього життя становила 26,13%, а 5,45% учасників повідомили про спробу самогубства протягом усього життя. Спроба самогубства протягом усього життя була пов'язана з клінічним рівнем депресії, підвищеним вживанням марихуани і нерелігійною приналежністю. Ці результати свідчать про те, що психічне здоров'я, вживання алкоголю і канабісу може підвищити ризик самогубства, в той час як релігійна приналежність може стати важливим захисним механізмом для української молоді, схильною до ризику суїцидальної поведінки.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз стану здоров’я молоді на прикладі Кременчуцького регіону
    (Теорія і практика фізичного виховання: наук.-метод. журн. – 2012. – № 2. – С. 295-300, 2012) Гуменний, В. С.; Humennyi, V. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8669-7205
    Вивчено стан здоров’я школярів і студентів міста Кременчука за даними міського статистичного центру та на основі досліджень викладачів вищого навчального закладу. Досліджено структуру і динаміку захворювань школярів, а також рівень фізичного здоров’я школярів та студентів. Встановлено, що більшість студентів мають низький рівень фізичного здоров’я.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптація до навчання та професійна маргінальність студентів ВНЗ
    (Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2012. - Вип. 56. - С. 193-201, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті розглянуто питання соціальної адаптації студентів до навчання у ВНЗ та розвитку феномену професійної маргінальності. Проаналізовано їх взаємозв’язок. Визначено поняття первинної та вторинної професійної маргінальності студентів. Обґрунтовано думку про необхідність розвитку адаптивних можливостей випускників. Охарактеризовано роль ВНЗ у формуванні установки на професію й усвідомленні студентами шляху власного професійного просування.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна маргінальність студентів
    (Вісник Львівського університету: Серія соціологічна. – 2012. – Вип. 6. – С. 81–87, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті розглянуто передумови виникнення феномену професійної маргінальності студентства. Визначено його сутнісні характеристики, запропоновано типологію студентів за рівнем прояву професійної маргінальності. Зроблено висновок про вплив реформування системи вищої освіти в Україні на поширення феномену професійної маргінальності у студентському середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Чинники професійної маргінальності студентства
    (Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна : № 999 : Сер.: Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи. –2012. – Вип. 30. – С.210-215, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті розглядаються чинники, що впливають на рівень прояву професійної маргінальності студентства. Пропонується структура факторів та аналізується їх вплив на виникнення й розвиток досліджуваного феномену. Доводиться думка про переважно амбівалентний вплив різних факторів на прояв професійної маргінальності у студентському середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Реформування вищої школи в Україні та професійна маргінальність студентської молоді
    (Молодіжна політика: проблеми та перспективи: зб. наук. пр. – Дрогобич – Перемишль : Посвіт, 2013. – Вип. 4. – С.59-65, 2013) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті аналізуються тенденції реформування системи вищої освіти в Україні, визначаються позитивні та негативні аспекти даного процесу. Авторка акцентує увагу на проблемі виходу молодого фахівця на ринок праці. Досліджується питання професійної маргінальності студентства. Робиться висновок про внутрішню неоднорідність студентської молоді та пропонуються певні способи зменшення негативних наслідків професійної маргінальності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Порівняльна характеристика професійних орієнтацій трьох історичних генерацій студентів
    (Збірник наукових праць «Велес» : ІІ Міжнар. конф. «Весняні наукові читання» (м. Київ, 28 квіт. 2016 р.). – Київ: Центр наукових публікацій, 2016 . – Ч. 2. – С. 148-153, 2016) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    Стаття присвячена аналізу факторів професійного самовизначення студентської молоді. Шляхом застосування методу історичного аналізу порівняно професійні орієнтації, ставлення до навчання та вимоги до професії студентів трьох історичних генерацій: радянської молоді, студентства епохи перебудови та сучасних майбутніх фахівців. Визначаються суспільні чинники які впливають на досліджувані показники.
  • Ескіз
    Документ
    Студентство як субпрофесійна група
    (Сучасні суспільні проблеми у вимірі соціології управління: Серія : Соціологія. – Донецьк, 2011. – Т. ХІІ. Вип. 211. – С. 114-120, 2011) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті розкривається поняття субпрофесійність. Аналізується студентство як субпрофесійна група. Описано три моделі просування студентів у напрямку до професійної групи. Сформульовано напрямки роботи ВНЗ щодо попередження негативних тенденцій у студентському середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Феномен професійної маргінальності студентства: особливості соціологічного вимірювання
    (Право і безпека. - 2009. - № 1. - С. 259-264, 2009) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098
    У статті досліджується феномен професійної маргінальності сучасного студентства, визначається його сутність та показники. Автор репрезентує методику соціологічного виміру досліджуваного явища та наводить результати пілотажного дослідження.