Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/210
Переглянути
96 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ East and Central European students’ financial self-sufficiency during their university years(Corvinus journal of sociology and social policy. – 2022. – Vol. 13, № 2. – P. 53-78, 2022) Hvozdetska, B.; Varha, N.; Kocsis, Zs.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Bartosh, O.Identifying the problems of youth requires taking into account the transformational processes that affect individuals’ development, the formation of a certain social environment, and changing youth market orientation priorities. The current orientations of youth – inflated expectations, aspirations for a quality education, employment, higher-status achievement, improved financial status, etc. – contradict the reality that in fact involves limited access to social status and professional realization, thereby creating barriers to fulfilment. The novelty of this research is that we evaluate the literature and empirical data and examine the self-sufficiency of university students in post-socialist countries as a factor in their adulthood and an indicator of life readiness according to the principles of a democratic society and rules of the market economy. The study aims to determine the role of economic factors in the process of obtaining a higher education for students in Central and Eastern Europe (Hungary, Slovakia, Romania, Serbia, and Ukraine) through an analysis of students’ financial self-sufficiency during their university years. The presented research results demonstrate students’ financial selfsufficiency during their university studies and the proportion of students’ average monthly expenses in relation to income. The comparative analysis confirms that the respondents’ financial situation in the five countries under study is almost identical.Публікація Принципи резильєнтності системи освіти в умовах соціального потрясіння (на прикладі українських шкіл в умовах російсько-української війни)(Грані. - 2024. - № 1. - С. 139-150, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Алієва, А.; Aliieva, A.; Борюшкіна, О.; Boriushkina, O.; Ірина НечітайлоПовномасштабне вторгнення росії в Україну, розпочате 24 лютого 2022 р., призвело до суттєвих змін у функціонуванні всіх соціальних інститутів, спричинило кризові стани у кожному з них. Викликана війною криза не оминула й систему освіти. Зауважено, що функціонування української системи освіти вимагає поглибленого розуміння ключових рушійних механізмів і процесів, базових принципів резильєнтності. Встановлено, що метою статті є визначення принципів резильєнтності освітньої системи в умовах глобальних соціальних потрясінь (на прикладі шкіл м. Харкова в умовах російсько-української війни). Результати. Освітню резильєнтність охарактеризовано як здатність освітніх систем та учасників освітнього процесу протистояти потрясінням і стресам, адаптуватися до них і відновлюватися після них. Виявлено індикатори освітньої резильєнтності. Презентовано результати дослідження, проведеного авторами (листопад 2022 – січень 2023; фокусовані групові інтерв’ю з батьками українських школярів з регіонів України, які є найбільш постраждалими від війни (Харківська, Донецька, Луганська області); глибинні інтерв’ю з представниками педагогічного складу харківських шкіл). Висновки. Сформульовані принципи освітньої резильєнтності, з’ясовано, що резильєнтні заклади освіти: швидко приймають рішення; мають сильних авторитетних керівників; мають педагогічний склад, стосунки в якому будуються на взаємній повазі, довірі, допомозі; здатні організувати комунікаційні процеси попри обставини і труднощі; здатні передбачити можливі труднощі; мають налагоджену систему взаємодії «вчителі-учні-батьки»; мають налагоджену систему внутрішньої підтримки учасників освітнього процесу; будують реалістичні плани та вірять у власну здатність їх реалізувати; вірять у майбутнє та бачать його у позитивному ключі; мають стійку систему цінностей.Документ The Role of Morality in Corruption, Theft, and Violence in a Ukrainian Context(European Journal on Criminal Policy and Research. – 2024. – 03 August, 2024-08-03) Trivedi‑Bateman, N.; Markovska, A.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Bogdanov, R.Багато зусиль у боротьбі зі злочинністю виявляються дорогими і безуспішними у зниженні злочинності, і необхідні нові свіжі підходи. Мораль тривалий час ігнорувалась у нашому розумінні профілактики злочинності. У цій статті використовується теоретичний та емпіричний підхід для вивчення взаємозв'язку між індивідуальною мораллю, пов'язаними з нею моральними емоціями та злочинністю на вибірці з 11 671 респондента в Україні. На сьогодні лише небагато досліджень вивчали мораль з використанням великих вибірок в українському контексті.Документ Adverse Childhood Experiences and Posttraumatic Stress Disorder among Ukrainian College Students: Mediating Role of Intimate Partner Violence and Lifetime Trauma Experience(www.researchsquare.com, 2024) Burlaka, V. V.; Бурлака, В. В.; Shyrokonis, Yu.; Burlaka, Ju.; Bogdanov, R.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Javanbakht, A.Це дослідження оцінювало поширеність посттравматичного стресового розладу та його зв’язок з несприятливим досвідом дитинства, інтелектуальними фізичними наслідками та життєвими травмами в контексті російської війни проти України.Публікація Аналіз впливу міграції на економіку та валовий внутрішній продукт країн ЄС(Успіхи і досягнення у науці. - 2024. - № 4(4). - С. 676-687, 2024) Гой, Н. В.; Hoi, N. V.; Пилипенко, Н. М.; Pylypenko, N. M.; Лук'янихіна, О. А.; Lukianykhina, O. A.; Олена Лук'янихінаДосліджено вплив міграції на економіку та валовий внутрішній продукт країн ЄС. Проаналізовано, як міграційні процеси позначаються на економічних показниках країн Європейського Союзу. Відмічено, що міграція має значний вплив на економіку та ВВП країн ЄС. З одного боку, мігранти вносять суттєвий вклад у розширення внутрішнього споживання, стимулюючи економічне зростання через витрати коштів в країнах проживання. Окрім того, їх присутність допомагає розв’язувати проблеми з нестачею робочої сили, забезпечуючи доступну робочу силу або кваліфікованих працівників у різних галузях. З іншого боку, високі витрати на інтеграцію та соціальне забезпечення мігрантів можуть створювати додаткове навантаження на державний бюджет приймаючих країн. Також відмічено, що фінансові перекази мігрантів залишаються ключовим фактором, який впливає на економіку країн-донорів, і можуть становити значну частину їх ВВП.Документ Гендерна комунікація: виклики і перспективи(Вісник науки та освіти. - 2024. - № 5(23). - С. 445-458, 2024) Пономаренко, Т. О.; Ponomarenko, T. O.; Василенко, В. А.; Vasylenko, V. A.Досліджено особливості гендерної комунікації у сучасному постіндустріальному суспільстві з позицій взаємодії між статями та формування тенденції вживання гендерно маркованої лексики. Акцентовано увагу на тому, що побудова гендерної комунікації вимагає усвідомленості, відкритості та готовності адаптуватися до різних комунікативних стилів. Вона включає визнання гендерних відмінностей, подолання стереотипів, створення інклюзивного середовища та постійний розвиток своїх комунікативних навичок. Це сприяє не лише ефективнішому спілкуванню, але й створенню гармонійних та рівноправних взаємодій у різних контекстах, формуванню гендерно чутливого середовища – освітнього, професійного тощо.Публікація Нормалізація життя як функція закладів освіти в умовах війни (на прикладі українських шкіл)(Габітус. - 2024. - Вип. 58. - С. 53-57, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина НечітайлоРозглянуто концептуалізація такої неспецифічної функції закладів освіти (а разом із тим й інституту освіти у цілому), як нормалізація життя, що проявила і проявляє себе в умовах війни. Підкреслено, що війна є тією катастрофічною подією, яка має глобальні масштаби і наслідки та переводить усіх без винятку громадян суспільства, яке від неї потерпає, у стан уразливості. Їхнє життя потребує нормалізації для того, щоб витримувати навантаження тяжких воєнних умов, умовностей, обмежень тощо. Така функція освіти, як нормалізація життя в умовах війни, передбачає певне підтягування наявних умов життя учасників освітнього процесу до довоєнного рівня, зокрема в аспектах налагодження ритму життя, розпорядку дня, забезпечення соціальної виключності, комунікації, потреби у спілкуванні з іншими людьми, що відрізняються за віком, статтю та іншими особистісними і соціальними характеристиками.Документ Прояви політичної девіації як технологія роботи з електоратом(European political and law discourse. – 2019. – Vol. 6, Issue 6. – P. 113-117, 2019) Бобро, Н. В.; Bobro, N. V.У статті автор розглядає особливості політичної поведінки людей під час виборчих кампаній. Вибори – це особливий вид діяльності, в якій електорат може проявити свою девіантну поведінку. Водночас політична еліта, використовуючи об’єктивні та суб’єктивні фактори, може маніпулювати поведінкою електорату. Автор висвітлює форми політичної девіації. Особливе місце займають різні види пропаганди. Автор показує перехід політичної поведінки від суспільно прийнятної до відхиляючої. Автор також стверджує, що у разі комплексного маніпулювання з урахуванням регіональних особливостей електорат формується не протестною поведінкою, а згодою та підтримкою правлячої еліти, навіть за умови різкого погіршення рівня життя. Таким чином, в окремому випадку політичні відхилення стають нормою в конкретній державі.Публікація Association between Current Substance Use, Healthy Behaviors, and Depression among Ukrainian College Students(International Journal of Environmental Research and Public Health. – 2024. – Vol. 21, Issue 5. – Article 586, 2024) Burlaka, Ya. A.; Бурлака, Я. А.; Johnson, R. M.; Marsack-Topolewski, C. N.; Hughesdon, K.; Owczarzak, Ji.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Bogdanov, R.; Burlaka, V. V.; Бурлака, В. В.Депресія є поширеною проблемою серед студентів коледжів у всьому світі, але в літературі існує значна прогалина щодо її поширеності та стратегій подолання в українському контексті. Це дослідження має на меті заповнити цю прогалину шляхом дослідження того, як вживання психоактивних речовин і поведінка, що сприяє здоров’ю, пов’язані із симптомами депресії серед українських студентів. Поведінка, що сприяє збереженню здоров’я, є важливою стратегією запобігання депресії, тоді як вживання психоактивних речовин може сприяти розвитку депресії або ускладнювати її лікування. Враховуючи значні психосоціальні проблеми та стресори, пов’язані з триваючою війною в Україні, а також обмежену доступність послуг з питань психічного здоров’я для студентів коледжу, важливо зрозуміти, як ми можемо заохочувати студентів зберігати психічне здоров’я. У 2018 році серед студентів коледжу в 10 кампусах було проведено перехресне дослідження. Майже 16% учасників мали пороговий рівень депресії. Студентки та ті, хто був старше, повідомляли про значно більші симптоми депресії. Учасники з більшою ймовірністю повідомляли про симптоми депресії, якщо вони частіше вживали алкоголь і марихуану, були старшими та займалися меншою кількістю корисних для здоров’я поведінок. Вживання тютюну не було істотно пов'язане з депресивними симптомами. Наші висновки свідчать про помірну поширеність симптомів депресії в досліджуваній популяції. Ми рекомендуємо впроваджувати збалансовані заходи в галузі охорони здоров’я, які спрямовані на усунення факторів ризику (наприклад, вживання психоактивних речовин), а також сприяють захисній поведінці та можуть бути адаптовані до особливого культурного та екологічного контексту регіону.Документ Bullying Victimization Among Ukrainian College Students: The Role of Family Communication and Satisfaction, Corporal Punishment and Child Abuse(Journal of Family. – 2023. – Vol. 44, Issue 4. – P. 1129-1148, 2023) Burlaka, V. V.; Бурлака, В. В.; Hong, Jun Sung; Roberts, A.; Graham-Bermann, S. A.; Serdiuk, O. O.; Сердюк, О. О.; Churakova, Iu.Булінг передбачає агресію, яка є проактивною, навмисною та повторюється у стосунках із нерівною силою. Ми оцінили зв’язок нещодавньої віктимізації булінгу з сімейними процесами в дитинстві за допомогою стандартизованих показників у вибірці з 1008 молодих дорослих, які навчаються в 10 українських університетах в Україні. Моделювання структурних рівнянь було використано для вивчення зв’язків між сімейним спілкуванням і задоволеністю, тілесними покараннями та жорстоким поводженням у дитинстві та віктимізацією знущань у дорослому віці. Більшість учасників зазнавали знущань з боку однолітків або вчителів (62,38%) і раніше зазнавали тілесних покарань (63,46%). Жорстоке поводження з дітьми, тілесні покарання та стиль спілкування в сім’ї безпосередньо впливали на віктимізацію знущань у дорослому віці. Ступінь задоволеності рідними сім’ями студентів показав непрямий вплив. Результати підкреслюють поточні потреби багатьох студентів, а також фактори ризику, пов’язані з жертвами булінгу протягом років після закінчення середньої освіти.