Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/13

Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: ХНУВС, 1995. - Виходить щоквартально. - ISSN 1999-5717.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Публікація
    Легісакційний процес як форма судочинства в римському праві
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2024. – № 2 (105), ч. 1. - С. 34-41, 2024) Слинько, Д. В.; Slynko, D. V.; Калєніченко, Л. І.; Kalienichenko, L. I.; Дмитро Слинько
    Наукове дослідження присвячено розгляду легісакційого процесу як формі судочинства у праві Стародавнього Риму. Досліджено процесуальні норми в римському праві та форми їх втілення, охарактеризовано легісакційний процес першої половини періоду існування республіки, розглянуто його характерні риси, проаналізовано різновиди та стадії легісакційного процесу. Велике значення легісакційної форми для подальшого розвитку юридичного процесу зумовлене тим, що в легісакційній формі відбувся розподіл на вчинення позову, яке передбачало його формальне визнання з боку органів судочинства, та на власне судочинство, котре не мало до певного періоду жодної регламентації. Розглянуто своєрідність римського судочинства, зроблено висновок, що легісакційний процес був доволі складною процедурою, яка за своїм змістом схожа на звичай.
  • Ескіз
    Публікація
    Виникнення та розвиток процесуальних норм у Стародавній Греції
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 4 (103). - С. 36-43, 2023) Слинько, Д. В.; Slynko, D. V.; Калєніченко, Л. І.; Kalienichenko, L. I.; Дмитро Слинько
    Наукове дослідження присвячене розгляду розвитку правових норм у Греції в античний період. Досліджено виникнення й розвиток процесуальних норм у Стародавній Греції та відправлення правосуддя в Афінах, проаналізовано його форми, розглянуто процесуальні аспекти діяльності представницьких установ тогочасної Греції. Розглянуто юрисдикційну (цивільно-правові чи кримінально-правові) та неюрисдикційну (процесуальні аспекти діяльності представницьких установ) форми юридичного процесу Греції античного періоду. Зроблено висновок, що в Греції епохи античності процесуальні норми відображали закріплену переважно нормами звичаєвого права процедуру, яка передбачала застосування матеріальних правових норм. У більшості еллінських держав античного часу вона мала певні загальні характерні риси.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи стадій юридичного процесу
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2020. – № 2 (89). – С. 36-43, 2020) Слинько, Д. В.; Slynko, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7960-615X; Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Проведено теоретичне дослідження розвитку уявлень у правничій науці щодо принципів юридичного процесу. Здійснено аналіз юридичної літератури та відповідного нормативно-правового матеріалу. Виокремлено такі принципи стадій юридичного процесу, як принцип письмової форми закріплення, принцип правової кваліфікації, принцип засвідчення результату, принцип строковості (терміновості). Надано характеристику та розкрито зміст цих принципів.
  • Ескіз
    Документ
    Болонський процес у контексті інтеграції України в європейський простір вищої освіти: недоліки, переваги та перспективи
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2007. - Вип. 36. - С. 416-419, 2007) Коломієць, О. Ю.; Kolomiiets, O. Yu.; Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Проаналізовано Болонський процес у контексті інтеграції України в європейський простір вищої освіти: недоліки, переваги та перспективи. Надано практичні рекомендації щодо вирішення зазначених питань. Проанализированы Болонский процесс в контексте интеграции Украины в европейское пространство высшего образования: недостатки, преимущества и перспективы. Даны практические рекомендации по решению указанных вопросов. The Bologna Process in the context of Ukraine's integration into the European Higher Education Area is analyzed: shortcomings, advantages and prospects. Practical recommendations are given to address these issues.
  • Ескіз
    Документ
    Тьютор як новий вид викладача у системі вищої освіти
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 1 (48). – С. 298-304, 2010) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Досліджено досвід включення тьюторської діяльності до різних історичних контекстів університетської освіти. Проаналізовано поняття «тьютор», визначено роль, місце та функції тьютора у системі вищої освіти. Визначено характерні риси в діяльності тьютора у системі вищої освіти, специфіку діяльності тьютора у процесі дистанційного навчання. Experience of including of tutor activity into different historical contexts of University education is researched. The notion «tutor» is analyzed; role, place and functions of tutor in the system of higher education are determined. Distinguishing features of tutor in the system of higher education, specific activity of a tutor in the process of distance learning are defined. Исследован опыт включения тьюторской деятельности в разные исторические контексты университетского образования. Проанализировано понятие «тьютор», определена роль, место и функции тьютора в системе высшего образования. Определены отличительные черты тьютора в системе высшего образования, специфика деятельности тьютора в процессе дистанционного образования.
  • Ескіз
    Документ
    Заочне та дистанційне навчання: порівняльний аналіз
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2009. - № 4 (47). - С. 286-292, 2009) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    У статті автор проводить порівняльний аналіз традиційного заочного та дистанційного навчання. Дає чітке визначення поняттям «дистанційна форма навчання» та «дистанційна освіта», показує суттєві відмінні риси дистанційної форми навчання від традиційної заочної. В статье автор проводит сравнительный анализ традиционного заочного и дистанционного обучения, дает четкое определение понятиям «дистанционная форма обучения» и «дистанционное образование», показывает, чем дистанционная форма обучения отличается от традиционной заочной. The author conducts a comparative analysis of the traditional part-time and distance learning in the article. He also gives a clear definition to the notions «distance learning» and «distance education»; he shows distinctions between distance learning and traditional part-time studies.
  • Ескіз
    Документ
    Основні чинники виникнення правозастосовних помилок працівників міліції
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2012. – № 3 (58). – С. 103-109, 2012) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Виокремлено та проаналізовано основні чинники виникнення правозастосовних помилок працівників міліції.
  • Ескіз
    Документ
    Процесуальна складова юридичної відповідальності
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2018. – № 4 (83). – С. 11-18, 2018) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729; Слинько, Д. В.; Slynko, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7960-615X
    Визначено та проаналізовано процесуальну складову юридичної відповідальності. Доведено, що її зміст полягає в такому: по-перше, юридична відповідальність настає лише за умови наявності необхідних підстав, до яких належить і процесуальна підстава; по-друге, порядок притягнення до юридичної відповідальності визначається нормами процесуального права; по-третє, юридична відповідальність реалізується через правозастосовну діяльність держави.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та ознаки державно-правового примусу
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2017. - № 3 (78). - С. 21-30, 2017) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Виокремлено та проаналізовано основні ознаки державно-правового примусу, сформульовано визначення цього правового явища. Під державно-правовим примусом запропоновано розуміти метод впливу держави на особу та суспільство, який здійснюється через правозастосовну діяльність незалежно від волі та бажання юридично зобов’язаних суб’єктів з метою забезпечення належної реалізації норм права.
  • Ескіз
    Документ
    Стадії юридичної відповідальності: загальнотеоретична характеристика
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2017. - № 2 (77). - С. 19-26, 2017) Калєніченко, Л. І.; Kalenichenko, L. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-4729
    Проаналізовано основні стадії юридичної відповідальності як динамічного правового явища. Залежно від ступеня встановлення об’єктивної істини у справі виокремлено такі стадії юридичної відповідальності: 1) стадію виникнення підстав для притягнення до юридичної відповідальності; 2) стадію притягнення до юридичної відповідальності та її встановлення; 3) стадію настання юридичної відповідальності. Надано загальнотеоретичну характеристику виокремлених стадій.
Сайт видання: http://visnyk.univd.edu.ua/