Земельне право. Екологічне право. Аграрне право (Land Law. Environmental law. Agrarian Law)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/117
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ Моніторинг дотримання екологічного законодавства ЄС(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 36-37, 2021) Дуравкіна, Н. І.; Duravkina, N. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5075-9109; Отенко, Д. А.; Otenko, D. A.Відзначено, що моніторинг навколишнього середовища, звітування, а потім і регуляторний моніторинг відіграють фундаментальну роль у наданні інформації громадянам та урядам щодо того, наскільки ефективно політика ЄС реалізує свої екологічні, економічні та соціальні цілі.Публікація Land use and protection: legal regulation and foreign experience(Revista De La Universidad Del Zulia. - 2021. - Vol. 12, № 33. - P. 70-81, 2021) Leheza, Ye. O.; Легеза, Є. О.; Tiutchenko, S.; Stanina, O.; Shatrava, S. O.; Шатрава, С. О.; Резанов, С. А.; Rezanov, S. A.; Сергій ШатраваМетою дослідження є аналіз світових тенденцій використання та охорони земель у діяльності державних органів. Основний зміст. Досліджено світові тенденції державного управління використанням та охороною земель. Виявлено, що використання земельно-ресурсного потенціалу в країнах світу здійснюється з урахуванням вимог екологічної безпеки, передбачених стратегічними документами земельної сфери. Враховуючи євроінтеграційні наміри України, запропоновано інструменти розвитку сільських територій на основі екосистемного підходу. Методологія: Матеріали і методи дослідження на основі аналізу документальних джерел. Основою є діалектичний метод пізнання фактів соціальної дійсності, на якому значною мірою ґрунтуються формально-правовий і порівняльно-правовий підходи. Висновки. Досвід ЄС та країн світу дає підстави стверджувати, що пріоритетним завданням державного управління використанням та охороною земель (землевпорядкування) є екосистемний підхід до збереження та відтворення земель та інших природних ресурсів, який реалізується шляхом підтримки спільного аграрної політики, створення фондів підтримки фермерів, надання технічної допомоги, розроблення національних, цільових програм і перспективних планів розвитку. Для країн Європейського Союзу розробка стратегічних документів розвитку земельної сфери на 5 - 10 років є загальною тенденцією.Публікація Земельна реформа в Україні: світоглядно-історичний аспект(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 9 груд. 2022 р.). – Вінниця, 2022. – С. 41-44, 2022) Гусаров, С. М.; Gusarov, S. M.; Сергій ГусаровДосліджено історичний аспект проведення земельної реформи в Україні. Відзначено, що суспільна та наукова думка щодо проведення земельної реформи в Україні пронизана не лише суперечностями концептуального й інституціонального характеру щодо впровадження ринкових відносин, але й суперечностями теоретичних позицій науковців, враховуючи твердження, аргументи та пропозиції, що відрізняються від офіційного курсу.Документ Modern legislation to protect the environmental interests of citizens: new challenges in the context of armed conflict in Ukraine(Lex Humana. - 2022. - Vol. 14, № 2. - P. 107-120, 2022) Shumilo, O. М.; Шуміло, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631; Anisimova, H. V.; Shekhovtsov, V. V.; Kobko, Y. V.Зазначено, що захист екологічних інтересів громадськості є пріоритетом для кожної цивілізованої держави, а тому питання законодавчого забезпечення такої діяльності є особливо актуальними. Розглянуто досвід розвинутих демократичних країн з метою адаптації конкретних практичних інструментів (засобів) для вдосконалення правового регулювання екологічної сфери в Україні. У західних країнах, зокрема, таких як США, Канада та члени ЄС, навколишнє середовище та проблеми його належного функціонування вже давно є однією з найпріоритетніших тем для громадських, політичних та наукових дискусій. Саме тому в останні роки активізувалися дискусії про необхідність належного забезпечення екологічної безпеки України, оскільки все більше уваги приділяється можливим загрозам вітчизняному довкіллю. Наголошено, що низький рівень ефективності державних структур у сфері екологічної політики, а також стан постійної загальної непослідовності внутрішньої політики створюють певні бар’єри для ефективного вирішення екологічних проблем. Водночас питання, пов’язані з екологічними проблемами, в тому числі у сфері їх законодавчого забезпечення, все частіше порушуються як серед науковців, так і в суспільстві в цілому.Документ Економіко-правові проблеми заборони продажу земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 3 (94). – С. 78-86, 2021) Бригадир, І. В.; Bryhadyr, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3181-3410Досліджено законодавство щодо скасування мораторію на продаж земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва й запроваджуваної заборони на їх продаж зі складу державної та комунальної власності. Виявлено основні проблеми, пов’язані із забороною продажу земель сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності. Запропоновано внести зміни до земельного законодавства щодо обмеження заборони продажу та підвищення ефективності державної політики в цій сфері.Документ Особливості оцінки як засобу забезпечення обігу земель сільськогосподарського призначення(Актуальні питання забезпечення фінансової безпеки держави в умовах глобалізації : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 лют. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 137-140, 2022) Нужна, Л. М.; Nuzhna, L. M.; Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Зазначено, що оцінка земель сільськогосподарського призначення має важливе значення для ефективного функціонування ринку землі; достовірності даних про стан земель; прозорість та контроль щодо використання земель відповідно до цільового призначення; підвищення екологічного рівня та родючості ґрунтів.Документ Захист довкілля як складник морської безпеки: правовий аспект(Maritime security of the Baltic-Black sea region: challenges and threats: International scientific conference (Odessa, Ukraine, 23 December 2021). - Odessa : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2021. - Vol. 1. - P. 361-364, 2021) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Досліджено міжнародні та національні екологічні проблеми на морському транспорті. Проаналізовано забруднення навколишнього середовища, насамперед, морського. Розглянуто основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. Наголошено на необхідність розроблення технологій і технічних засобів для захисту від забруднення повітря та акваторій портів у зоні морських портів і судноремонтних підприємств, методики визначення шкоди, що її можуть завдати довкіллю підприємства морського флоту та ін. International and national environmental problems in maritime transport are studied. Pollution of the environment, first of all, marine, is analyzed. The main directions of the state policy of Ukraine in the field of environmental protection, use of natural resources and ensuring environmental safety are considered. Emphasis was placed on the need to develop technologies and technical means for protection against air pollution and port waters in the area of seaports and ship repair companies, methods for determining the damage that can be caused to the environment by the Navy, etc. Исследованы международные и национальные экологические проблемы на морском транспорте. Проанализировано загрязнение окружающей среды, прежде всего, морской. Рассмотрены основные направления государственной политики в области охраны окружающей среды, использования природных ресурсов и обеспечения экологической безопасности. Отмечено необходимость разработки технологий и технических средств для защиты от загрязнения воздуха и акваторий портов в зоне морских портов и судоремонтных предприятий, методики определения ущерба, который могут нанести окружающей среде предприятия морского флота и т.д.Документ Правові засади міжнародної технічної допомоги в Україні у сфері охорони довкілля(Альманах міжнародного права. – 2021. – Вип. 26. – С. 57-66, 2021) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631У статті досліджено юридичну природу міжнародної технічної допомоги та її вплив на екологічний правопорядок, надано її нормативне визначення. Проаналізовано діяльність міжнародних організацій та урядів, які здійснюють міжнародну технічну допомогу. Досліджено основні етапи становлення та особливості об’єднаних зусиль у формуванні ефективної допомоги, зокрема і у сфері охорони навколишнього природного середовища. З’ясовано роль конференцій ООН та ОЕСР у розвитку міжнародної технічної допомоги, метою яких стало поліпшення координації допомоги між країнами-донорами і країнами-одержувачами. Приділено увагу Паризькій декларації про ефективність допомоги 2005 року, до якої приєдналась і Україна. Міжнародна технічна допомога базується на виконанні Цілей сталого розвитку і створенні сприятливих умов для цього на всіх рівнях у дусі глобального партнерства і солідарності. Проаналізовано місію Уряду України як координатора діяльності, пов’язаної із залученням міжнародної технічної допомоги, що забезпечує формування стратегічних програм такої допомоги відповідно до європейського курсу країни та цілей сталого розвитку, схвалених резолюцією ООН. Наведено національне законодавство про таку допомогу, яке складається із законів, указів президента, постанов уряду, відомчих актів, міжнародних договорів України у цій сфері. Опрацьовано систему координації міжнародної технічної допомоги для визначення і впровадження ключових пріоритетів розвитку України, яка складається із трьох взаємозалежних рівнів, таких як Форум «Партнерство із розвитку», Стратегічна платформа, Секторальні робочі групи. Приділено увагу ключовим реформам, де чільне місце віддається екологічним питанням, серед яких орієнтація на Європейський Зелений Курс, який є невід’ємною частиною стратегії ЄС щодо виконання плану ООН до 2030 року і цілей сталого розвитку. У межах Зеленої угоди Європейська комісія переорієнтовує процес економічної координації на інтеграцію цілей сталого розвитку ООН. Деталізовано функціонування секторальних робочих груп, яке відбувається через тематичні напрями на прикладі групи, що забезпечує екологічну безпеку. Виділено такі тематичні підгрупи: належне екологічне управління, стале управління водними ресурсами та рибальством, кліматична політика, реформа лісового сектору, промислове забруднення та якість повітря, реформа поводження із відходами і біологічне різноманіття. Проаналізовано суб’єктний склад міжнародної технічної допомоги. З одного боку, це іноземний партнер із розвитку / виконавець, а з української сторони – реципієнт / бенефіціар. Партнер із розвитку укладає письмову угоду із виконавцем, який забезпечує втілення проєкту (програми), і грантову угоду із реципієнтом, який одержує МТД. Бенефіціар отримує вигоду та зацікавлений у здійсненні проєкту. Проєктом опікується координатор, який наглядає за реалізацією проєкту. Виявлено недоліки здійснення міжнародної технічної допомоги і запропоновано шляхи їх усунення.Документ Безкоштовне отримання громадянами земель для ведення особистого селянського господарства як джерело корупційних ризиків(Протидія корупції: правове регулювання і практичний досвід : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 3 груд. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 61-63, 2021) Бригадир, І. В.; Bryhadyr, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3181-3410; Панова, І. В.; Panova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4325-5428Розглянуто проблему зловживання в земельній сфері, пов’язаних з передачею у власність громадянам земель для ведення особистого селянського господарства.Документ Загальна характеристика умов припинення права громадян щодо спеціального використання природних об’єктів(Вісник НТУУ "КПІ". Політологія. Соціологія. Право. - 2021. - Вип. 2 (50). - С. 116-120, 2021) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314З’ясовано значення умов припинення права спеціального природокористування в механізмі припинення права природокористування, а також визначено їх поняття та види.