Forum prava. Форум права
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/30
Форум права : електрон. наук. фах. вид. / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: [б. в.], 2005 - . - Виходить п’ять разів на рік. - ISSN 1995-6134 (Online). - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-tit/FP_index.htm.
Переглянути
12 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Публікація Сутність та особливості державного нагляду та контролю у сучасній державі(Форум права. - 2024. - № 1(78). - С. 58–64, 2024) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.; Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; Vladyslav Neviadovskyi; Viktor VasylenkoВиконано аналіз сучасного стану системи державного нагляду та контролю, визначені основні аспектив, які характеризують систему нагляду та контролю в державі, включаючи структуру, функції, методи та інструменти. Зазначено, що між термінами "контроль" і "нагляд" не існує чіткої семантичної різниці, оскільки у тлумачних словниках зміст терміну "контроль" розкривається за допомогою терміну "нагляд" і навпаки, або за допомогою слова "перевірка". Співпадає і мета контролю та нагляду, якою є дотримання чинного законодавства, під яким варто розуміти сукупність законодавчих та підзаконних актів. Акцентовано увагу на тому, що для державного нагляду та контролю у сфері господарської діяльності є характерними такі особливості, як залежність від економічної та політичної ситуації в країні та політики держави в економічній та фінансовій сферах, здійснення лише за наявності підстав, визначених нормами чинного законодавства та чіткого розмежування компетенції контролюючих суб’єктів. Показано, що в сфері державного нагляду й контролю за державними закупівлями важливим є створення незалежного органу, який спеціалізується на цій діяльності. Ця особливість, яка акцентується у роботах міжнародних дослідників, підкреслює необхідність стандартизації діяльності такого органу за вітчизняними правовими актами. Щодо контролю за діяльністю судів, то ключовими аспектами є прозорість і визначеність на рівні конституційного та адміністративного права. Основними принципами є розподіл влад, незалежність та об'єктивність судової системи.Документ Адміністративно-правове регулювання фінансових та економічних відносин в Україні: особливості та напрямки вдосконалення(Форум права. - 2023. - № 3(76). - С. 30-36, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.Визначено особливості та напрямки вдосконалення адміністративно-правового регулювання фінансових та економічних відносин в Україні. Новизна роботи міститься у пропозиції окремих новітніх підходів у сфері нормативно-правового регулювання та організаційно-управлінського забезпечення. Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання та його елементів. Опрацьовано погляди вітчизняних і зарубіжних науковців щодо проблематики, виокремлено найбільш актуальні, зумовлені провідними тенденціями розвитку суспільства та науки особливості фінансових та економічних відносин. Відзначено наявні недоліки у сфері адміністративно-правового регулювання гуманітарної допомоги. На основі осмислених особливостей та позицій вітчизняних і зарубіжних дослідників сформовано пропозиції з вдосконалення адміністративно-правового регулювання фінансових та економічних відносин.Документ Актуальні напрями удосконалення публічного адміністрування в системі Міністерства внутрішніх справ України(Форум права. – 2023. – № 2. – С. 32-42, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.В статті авторами досліджено сучасний стан публічного адміністрування в системі міністерства внутрішніх справ України. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення правового статусу МВС України та його відносини із центральними органами виконавчої влади діяльність яких координується та спрямовується через Міністра внутрішніх справ. Визначені правові та організаційні прогалини в побудові організаційноштатної структури МВС України та Національної поліції України та запропоновані шляхи їх вирішення. На підставі аналізу нормативно-правового забезпечення процесу планування в системі МВС України вироблені пропозиції щодо його удосконалення, зокрема в частині визначення єдиної системи базових понять, ухвалення нормативних актів з питань здійснення стратегічного планування тощо.Публікація Правові стандарти та організаційні аспекти європейського досвіду регулювання азартних ігор для України(Форум Права. – 2023. – № 1 (74). – С. 113–121, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; Гетманець Ольга ПетрівнаПостановка проблеми. Наразі українська система регулювання азартних ігор перебуває на початковій стадії розвитку, оскільки вона пережила значні зміни та реформи в останні роки. У зв'язку з цим, актуальною є необхідність вивчення та аналізу досвіду країн Європи, які мають розвинуті та успішні системи регулювання азартних ігор. Тому метою статті є визначення ключових правових стандартів та організаційних аспектів, що характеризують європейський досвід регулювання азартних ігор. У статті використані методи аналізу документів, які дозволяють дослідити діяльність Європейського форуму регуляторів азартних ігор (GREF) і Мальтійського органу з ігор (MGA) на основі офіційних документів організацій та статей з наукових журналів, а також порівняльного аналізу, що дозволяє зрозуміти, як Європейський форум регуляторів азартних ігор та Мальтійський орган з ігор працюють у порівнянні з іншими організаціями, які займаються регулюванням азартних ігор. Результати. Визначено, що адаптація українського законодавства у сфері азартних ігор є складним процесом, оскільки потрібно враховувати специфічні особливості українського ринку азартних ігор, культурні та соціальні фактори, висвітлити виклики, пов'язані зі змінністю технологій, онлайн гральними платформами та потребою вдосконалення механізмів нагляду та контролю. При цьому особливого значення набуває міжнародне співробітництво в регулюванні азартних ігор. Висновки. Показано, що впровадження європейських правових стандартів у сфері азартних ігор вимагає негайної адаптації українського законодавства, включаючи гармонізацію нормативних актів, їх узгодження з правилами ЄС та заохочення конвергенції. Для досягнення цього доцільно використовувати досвід відомих європейських регуляторів азартних ігор, таких як GREF та MGA. Організаційні аспекти регулювання азартних ігор в Європі пов'язані з виявленням успішних принципів, моделей та практики. Вони стосуються структури та функцій означених регуляторних органів, процесів ліцензування та нагляду, механізмів забезпечення дотримання правил, протидії шахрайству та гральній залежності, а також методів забезпечення виконання правил та ефективних стратегій управління ризиками. Заслуговує на увагу й подальший перенос досвіду діяльності європейських міжнародних регуляторних органів GREF і MGA на українські реалії. Це передбачає оцінку контексту України, її законодавства й інституціональних особливостей, а також визначення аспектів європейського досвіду, що можуть бути корисними для впровадження в українські умови.Документ Поняття та особливості міжнародного контролю за діяльністю правоохоронних органів в Україні(Форум права. – 2011. – № 2. – С. 635– 642, 2011) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Визначено систему суб’єктів міжнародного контролю за діяльністю правоохоронних органів в Україні. Запропоновано практично значимі критерії їх класифікації. Визначено ознаки цього виду контролю, на підставі яких формулюється його поняття.Документ Професійний відбір кандидатів на службу до ОВС: сучасний стан та шляхи удосконалення(Форум права. – 2009. – № 1. – С. 373–377, 2009) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Характеризується сучасний стан наукової розробки проблеми професійного відбору та відповідні нормативні акти з цих питань, визначаються: вимоги, яким повинні відповідати кандидати на службу до ОВС, критерії професійного відбору, порядок організації та процедура проведення професійного відбору в органах внутрішніх справ.Документ Компетенція органів досудового розслідування Національної поліції України(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 259–264, 2017) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504; Нікуліна, А. Г.; Nikulina, A. G.Проаналізовано наукові підходи до визначення компетенції органів державної влади, зокрема, органів досудового розслідування Національної поліції. Розглянуто компетенцію як комплексний елемент адміністративного права. Виокремлено складові компетентності органів досудового розслідування Національної поліції – владних повноважень, юридичної відповідальності й елементів відання, та наведено їх теоретико-правову характеристику.Документ Уточнення сутності категорії “правовий статус” суб’єкта адміністративно-правових відносин та його елементного складу(Форум права. - 2008. - № 1. – С. 316- 321, 2008) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504На підставі аналізу семантичних та загальнотеоретичних положень удосконалено поняття правового статусу суб’єкта адміністративно-правових відносин, уточнено елементний склад правового статусу фізичних та юридичних осіб як суб’єктів адміністративно-правових відносин. On the basis of the analysis of semantic and general-theoretical positions concepts of a legal status of the subject of administrative-legal relations are advanced, the element structure of a legal status of physical and legal persons as subjects of administrative-legal relations is specified. На основании анализа семантических и общетеоретических положений усовершенствованы понятия правового статуса субъекта административно-правовых отношений, уточнен элементный состав правового статуса физических и юридических лиц как субъектов административно-правовых отношений.Документ Проблеми розвитку громадянського контролю за діяльністю органів внутрішніх справ(Форум права. - 2007. - № 2. – С.158-163, 2007) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Розглянуті питання стосовно особливостей громадського контролю за діяльністю ОВС, його структури, окремих видів та процедури здійснення; надано пропозиції з удосконалення правових та організаційних засад цього виду контролю.Документ Особливості державно-службової діяльності працівників органів внутрішніх справ(Форум права. - 2006. - № 3. – С. 93- 98, 2006) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Розглянуто особливості правового положення органів внутрішніх справ, осіб рядового та начальницького складу ОВС як суб’єктів державно-службових відносин, державно- службової діяльності працівників ОВС.