Forum prava. Форум права
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/30
Форум права : електрон. наук. фах. вид. / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: [б. в.], 2005 - . - Виходить п’ять разів на рік. - ISSN 1995-6134 (Online). - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-tit/FP_index.htm.
Переглянути
1134 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Поняття превентивної діяльності Національної поліції як об’єкта адміністративно-правового регулювання(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 135-141, 2024) Беспалий, І. В.; Bespalyi, I. V.Визначено поняття превентивної діяльності Національної поліції як об’єкта адміністративно-правового регулювання. Встановлено, що превентивна діяльність – це система регламентованих нормами чинного законодавства України, спеціальних заходів, засобів, операцій і дій, що реалізується спеціально уповноваженими суб’єктами з метою профілактики, запобігання та попередження порушень режиму законності, прав і свобод людини і громадянина у різних галузях суспільного життя. Превентивна діяльність Національної поліції охоплює широкий спектр заходів, спрямованих на попередження правопорушень, мінімізацію ризиків та усунення причин, що сприяють протиправній поведінці. Це діяльність, яка виходить за межі суто поліцейської роботи, оскільки включає правове виховання, інформування населення, профілактичну роботу з особами з груп ризику та інші заходи. Важливим аспектом превентивної діяльності є її системність та комплексність. Вона включає як загальні, так і спеціальні превентивні заходи, що проводяться різними суб'єктами правоохоронної діяльності та іншими органами влади. Це вимагає координації зусиль на всіх рівнях державного управління та тісної співпраці з громадськими організаціями та населенням.Документ Поняття та види прав громадян у сфері підприємницької діяльності як об’єкта адміністративно-правового регулювання(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 128-134, 2024) Леонов, О. О.; Leonov, O. O.Визначено поняття і види прав громадян у сфері підприємницької діяльності як об'єкта адміністративно-правового регулювання. Встановлено, що права громадян у сфері підприємницької діяльності – це сукупність правових норм і гарантій, які дозволяють кожному громадянину здійснювати підприємницьку діяльність на законних підставах. До них входять право на вільний вибір виду підприємницької діяльності, право на створення і реєстрацію підприємства, право на ведення господарської діяльності, право на захист своїх економічних інтересів і власності, а також право на отримання державної підтримки у разі необхідності. Права громадян у сфері підприємницької діяльності, як об’єкта адміністративно-правового регулювання, є неоднорідними і можуть бути класифіковані за декількома критеріями. По-перше, за організаційною формою реалізації – це права, які реалізуються як фізичною особоюпідприємцем або через створення юридичної особи. По-друге, за сферою підприємницької діяльності – це може бути виробництво матеріальних благ, створення інтелектуальної власності або надання послуг. По-третє, за ступенем санкціонування державою – це права, що реалізуються без отримання спеціальних дозволів (ліцензій), за умови отримання спеціального дозволу (ліцензії) або на основі спеціальної процедури, такої як проходження конкурсу або аукціону. Нарешті, за напрямком захисту – це право на вільний вибір сфери діяльності, право на захист і право на отримання адміністративних послуг.Публікація Штучний інтелект: питання відповідальності на сучасному етапі розвитку доктрини(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 118-127, 2024) Жорнокуй, Ю. М.; Zhornokui, Yu. M.; Жорнокуй Юрій МихайловичЗ’ясовано на рівні доктрини питання можливості застосування конструкції "юридична відповідальність" у відносинах з використанням штучного інтелекту. Встановлено, що якщо системи штучного інтелекту, які не мають правосуб’єктності, діють автономно, спираючись на власні когнітивно-поведінські здатності, вони не несуть похідних юридичних наслідків (винагороди чи відповідальності). На сьогодні кращим рішенням буде використання існуючих категорій, при цьому відповідальність за правопорушення буде покладена на користувачів, володільців або виробників, а не на самі системи штучного інтелекту. Законодавець має спосіб вирішити відповідну проблематику: він може заглянути за штучну особистість і добратися до реальної. Прорив вуалі, тобто вихід за рамки юридичної форми і допомога або (частіше) притягнення до відповідальності реальних людей, які стоять за цією формою, є відомою в різних правових системах.Документ Принципи забезпечення територіальної оборони в Україні(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 112-117, 2024) Олексюк, Т. І.; Oleksiuk, T. I.Визначено та проаналіовано основні принципи забезпечення територіальної оборони в Україні, виявлено існуючі проблеми і розроблено рекомендацій щодо їхнього вирішення. Показано, що запропоновані в даному дослідженні рекомендації мають бути взяті до уваги органами державної влади для покращення системи територіальної оборони України. Серед розглянутих принципів: принцип законності має використовуватись на основі чітко визначеної та актуальної нормативно-правової бази, яка враховує сучасні виклики та загрози. Виявлені недоліки в законодавстві вимагають негайного перегляду та оновлення для забезпечення законності дій всіх суб'єктів територіальної оборони; принцип адаптивності – для забезпечення гнучкості та здатності швидко адаптуватися до змінних умов безпеки; принцип інтеграції – для тісної співпраці та координації між військовими структурами, органами влади та громадськістю. Необхідно створити інтегровану систему, яка забезпечить взаємодію та оперативний обмін інформацією між всіма суб'єктами територіальної оборони; принцип стійкості – для розробки стратегіїй які враховують економічні, соціальні та політичні аспекти. Це включає стабільне фінансування, соціальну підтримку військовослужбовців та залучених громадян, а також розвиток інфраструктури, необхідної для територіальної оборони.Документ Характеристика стану матеріально-фінансового забезпечення діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 105-111, 2024) Богданов, Р. І.; Bohdanov, R. I.Метою статті є надання характеристики сучасного стану матеріально-фінансового забезпечення діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, виявлення проблемних аспектів та розробка рекомендацій щодо їхнього вирішення. Узагальнено, що наразі матеріально-фінансове забезпечення територіальних управлінь ДБР (а саме його адміністративно-правові засади), має певні прогалини і потребує певних удосконалень, зокрема слід звернути увагу на наступне: необхідно сформулювати і закріпити основоположні принципи та пріоритети матеріально-фінансового забезпечення територіальних управлінь ДБР, а також гарантії, якими забезпечуватиметься реальна реалізація цих принципів і пріоритетів; оптимізація штатних розписів територіальних управлінь та впровадження ефективних форм і засобів відзначення професійних досягнень і здобутків працівників; розробка положень про порядок отримання, використання, зберігання і списання матеріальних цінностей у територіальних управліннях ДБР. Запровадження цього порядку необхідне для підвищення якості та ефективності контролю за законністю отримання, руху і витрачання матеріальних і фінансових ресурсів територіальними управліннями ДБР.Документ Теоретична стадія вироблення моделі кримінально-правового регулювання в Україні(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 27-33, 2024) Лантінов, Я. О.; Lantinov, Ya. O.Розроблено та представлено принципову схему "Модель кримінально-правового регулювання", яка виражена у формі текстового переліку. Здійснено перехід до принципової схеми "Модель кримінально-правового регулювання" через декілька ітерацій уточнень шляхом поступового введення ознак таких уявлень, як "діяльність", "управління", "правове регулювання", "кримінально-правове регулювання". Наводиться мовний опис "Моделі". "Модель кримінально-правового регулювання" відповідає ознаці "фальсифікованості" та придатна для емпіричної перевірки, а також може використовуватися у якості патерну при оцінці фактичних актів кримінально-правового регулювання, зокрема кримінально-правового нормування.Публікація Особи, що здійснюють функції органів підприємницьких товариств, як суб’єкти цивільної відповідальності(Форум права. - 2024. - № 2(79). - С. 6-15, 2024) Жорнокуй, В. Г.; Zhornokui, V. H.; Жорнокуй Валентина ГригорівнаЗ’ясовано правове становища осіб, що здійснюють функції органів підприємницьких товариств, як суб’єктів цивільної відповідальності. Встановлено, що в рамках корпоративних правовідносин, основним обов’язком, який становить (формує) правове становище осіб, що здійснюють функції органів підприємницьких товариств, є обов’язок діяти в інтересах такої юридичної особи добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень. Наголошено, що цивільно-правова відповідальність осіб, які здійснюють функції органів підприємницьких товариств, за невиконання (неналежне виконання) своїх обов’язків має спільну природу і має бути однаковою для всіх видів таких товариств. Відповідні норми мають бути уніфіковані. Підставою для цього є те, що така відповідальність є різновидом корпоративної відповідальності, яка виникає у зв’язку з винним порушенням особами, які здійснюють функції органів підприємницьких товариств, своїх корпоративних обов’язків, встановлених законом і установчими документами товариства.Документ Про теоретичну стадію перевірки концептів "алгоритми кримінально-правового регулювання" і "модель кримінально-правового регулювання"(Форум права. - 2023. - № 4 (77). - С. 93-100, 2023) Лантінов, Я. О.; Lantinov, Ya. O.Проаналізовано концепти "алгоритми кримінально-правового регулювання" та "концептуальна система (модель) кримінально-правового регулювання" та з'ясовано їх пізнавальні властивості. Надано перевірку гіпотези щодо продуктивності використання вказаних концептів через можливість створення уявлень придатних до входження у теоретичну систему вчення про кримінально-правову політику протидії злочинності та через можливість постановки завдань для емпіричних досліджень.Документ Тактичні особливості проведення огляду місця події під час розслідування сексуального насильства в умовах війни(Форум права. - 2023. - № 4(77). - С. 82-92, 2023) Наумкін, О. О.; Naumkin, O. O.Обґрунтовано тактичні особливості проведення огляду місця події під час досудового розслідування випадків сексуального насильства в умовах війни задля покращення ефективності розслідування, забезпечення безпеки та захисту прав потерпілих, а також підготовки фахівців, які здійснюють розслідування в подібних умовах. Встановлено, що організаційнотактичними особливостями проведення огляду місця сексуального насильства в умовах війни є: визначення функціонального призначення кожного члена слідчо-оперативної групи з метою дотримання планомірності, повноти та об’єктивності огляду місця події; реалізація безпекової складової роботи слідчо-оперативної групи у випадках проведення огляду місця події неподалік лінії розмежування вогневого зіткнення або на деокупованих територіях України; проведення рекогносцировки місцевості; пошук та фіксація джерел цифрової інформації про окремі обставини вчинення злочину; дослідження речової обстановки на предмет наявності слідів злочину, що прямо чи опосередковано вказують на особу злочинця та ін.Документ Правовий режим майна виробничого кооперативу(Форум права. - 2024. - № 1(78). - С. 97-105, 2024) Артеменко, Р. М.; Artemenko, R. M.Встановлено правовий режим майна виробничих кооперативів та роз'яснено його ключові аспекти у контексті сучасного правового середовища. Показано, що існують розбіжності та невизначеності у правовому статусі майна виробничих кооперативів, що потребує уточнення та узгодження законодавства. Визначено, що майно кооперативу належить йому не тільки на праві власності, а й інших речових прав, таких як оренда та позичка. Можливе виникнення інших правових режимів на майно кооперативу, таких як інтелектуальна власність або корпоративні права. Правовий режим майнових прав передбачає вимогу щодо коштів, отриманих від господарської діяльності, створених підприємств кооперативу, благодійних внесків та інших надходжень.