Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
30 результатів
Результати пошуку
Документ Апеляційне оскарження як форма перегляду судових рішень в адміністративному судочинстві України(Сучасні проблеми адміністративного права та процесу : тези доп. учасників Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 черв. 2017 р.). – Харків, 2017. – С. 74-76, 2017) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Зазначено, що забезпечення апеляційного оскарження рішення суду є однією з основних засад судочинства. Визначено ознаки, які притаманні апеляційному провадженню в адміністративному судочинстві.Публікація Адміністративний процес: навчальний посібник(Харків : ХНУВС, 2022. – 412 с., 2022) Салманова, О. Ю.; Salmanova, O. Y.; Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Гусаров, С. М.; Gusarov, S. M.; Завальний, М. В.; Zavalnyi, M. V.; Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; Коломоєць, Н. В.; Kolomoiets, N. V.; Чумак, В. В.; Chumak, V. V.; Яценко, В. П.; Yatsenko, V. P.; Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; Кириченко, О. Ю.; Kyrychenko, O. Yu.; Пабат, О. В.; Pabat, O. V.; Комзюк, А. В.; Komziuk, A. V.; Сергій Гусаров; Завальний Михайло Володимирович; Валентина Яценко; Olena Salmanova; Казанчук Ірина Дмитрівна; Алена Комзюк; Пабат Олександр Васильович; Anatolii KomziukУ навчальному посібнику розкрито поняття адміністративного процесу, співвідношення понять «адміністративний процес», «адміністративна процедура» й «адміністративне судочинство», надано характеристику окремих адміністративних процедур (проваджень) із звернень громадян, із надання адміністративних послуг, у справах про адміністративні правопорушення тощо, а також загальних засад і порядку здійснення адміністративного судочинства. Для курсантів, студентів, слухачів, ад’юнктів, аспірантів закладів вищої освіти юридичного профілю та всіх, хто цікавиться питаннями правового регулювання, практичного здійснення і викладання адміністративного процесу.Документ Окремі питання доказів та доказування в адміністративному судочинстві в Україні(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Юрид. науки. – 2022. – № 1 (72), т. 33. – С. 54-59, 2022) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Статтю присвячено висвітленню одного з актуальних аспектів адміністративного судочинства України – питання доказів і доказування. Обґрунтовано існування в правовій доктрині окремого інституту – доказів та доказування, який є системою відносно відокремлених від інших і пов’язаних між собою правових норм, які регулюють предмет і межі доказування, умови належності, допустимості, достовірності та достатності доказів, їх види та джерела походження, процесуальні дії суду та інших суб’єктів судового процесу зі збору, фіксації, отримання, зберігання, оцінки доказів, а також їхній адміністративно-процесуальний статус. Увага до цього інституту зумовлена тим, що доказування застосовується у практичній діяльності на кожній стадії судового адміністративного процесу і під час здійснення будь-якої процесуальної дії. В основі даного інституту знаходяться, з одного боку, владні повноваження адміністративного суду, а з іншого боку, процесуальні повноваження учасників судового процесу, які беруть участь в адміністративній справі. При цьому процедура доказування в адміністративному процесі нерозривно пов’язана зі всіма нормами адміністративно-процесуального закону, який визначає завдання та принципи адміністративного судочинства, регулює проведення адміністративно-процесуальних дій, спрямованих на збирання та закріплення, перевірку та оцінку доказів, встановлює особливості дослідження та оцінки доказів на різних стадіях судового процесу і за певними категоріями справ. За допомогою цього інституту забезпечується стадійність доказової діяльності, а також відповідність процесуальної форми доказів установленим у законі вимогам. Розкрито поняття доказів та доказування в адміністративному судочинстві України на підставі аналізу законодавчого визначення та порівняння ознак термінів доказу та доказування в різних видах судочинства. Виокремлено основні властивості доказів в адміністративному процесі. Проаналізовано такі необхідні ознаки доказової інформації, як належність, допустимість, достовірність та достатність. Виділено основні види доказів відповідно до критеріїв їх класифікації.Документ Загальна характеристика повноважень адміністративного суду як суб’єкта відправлення правосуддя в адміністративних справах(Право та державне управління. - 2021. - № 1. - С. 77-82, 2021) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Здійснено характеристику суб’єктів адміністративно-процесуальних правовідносин в адміністративному судочинстві в Україні. Проаналізовано поняття правосуб’єктності як передумови участі особи в адміністративному процесі. Досліджено низку наукових підходів щодо визначення поняття адміністративної процесуальної правосуб’єктності та її правової природи. Подано характеристику адміністративного суду як суб’єкта відправлення правосуддя в адміністративному судочинстві. З’ясовано зміст, межі та особливості адміністративної процесуальної правосуб’єктності суб’єктів адміністративно-процесуальних правовідносин.Документ Нормативно-правове регулювання участі у судовому процесі органів та осіб, яким законом надано право звертатися до адміністративного суду в інтересах інших осіб(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2021. - № 3. - С. 115-119, 2021) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Визначено місце і роль органів та осіб, яким законом надано право звертатися до адміністративного суду в інтересах інших осіб, серед інших учасників судового процесу, а також з’ясовано коло процесуальних повноважень, спираючись на нормативно-правове регулювання їх участі в судовому процесі.Документ Процесуальні строки як гарантія здійснення ефективного адміністративного судочинства в Україні(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2020. – Вип. 61, т. 1. – С. 134-137, 2020) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027У статті досліджується питання процесуальних строків у контексті своєчасного розгляду і вирішення адміністративних справ; проаналізовано внесені зміни до адміністративно-процесуального законодавства щодо інституту процесуальних строків; з’ясовується вплив розгляду справ в адміністративному суді в розумні строки на ефективність здійснення адміністративного судочинства в Україні. З’ясовано, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах нерозривно пов’язано з дотриманням строків проходження стадій адміністративного процесу і вчинення окремих процесуальних дій. Беручи до уваги, що кожна стадія адміністративного процесу складається із сукупності процесуальних дій, здійснюваних адміністративним судом і учасниками адміністративного процесу в установленому порядку, кожна процесуальна дія повинна мати тривалість, яка може бути визначена як процесуальний строк. На підставі системного аналізу адміністративно-процесуального законодавства зроблено висновок, що інститут процесуальних строків має конститутивне призначення, яке відображається в матеріально-правовому та процесуально-правовому аспектах. Досліджуються критерії розумності строків із посиланням на практику Європейського суду з прав людини. Автор, аналізуючи положення чинного процесуального законодавства щодо «розумного строку» судового розгляду, доходить висновку, що це поняття є оціночним, яке тлумачиться з огляду на критерії, вироблені Європейським судом із прав людини. Встановлено, що в процесуально-правовому значенні інститут процесуальних строків, виконуючи регулятивну, охоронну, захисну, стимулюючу, стабілізуючу і превентивну функції, сприяє забезпеченню своєчасності здійснення судового процесу, впливає на досягнення його завдань та цілей, оптимально визначає тривалість його форм, стадій, окремих процесуальних дій, що дає змогу в перспективі визначати пріоритети в напрямах удосконалення темпоральних характеристик цього виду судочинства. Акцентовано на особливостях правового регулювання процесуальних строків, які як міжгалузевий правовий інститут мають важливе значення для забезпечення справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду і вирішення адміністративних справ із метою ефективного захисту прав, свобод чи інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин.Документ Теоретико-правові засади функціонування інституту процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Право та державне управління. - 2019. - № 1 (34), т. 1. - С. 43-48, 2019) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню понятійного апарату та аналізу особливостей правового регулювання процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Проаналізовано основні ознаки та цілі процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Охарактеризовані сутність і функціональне призначення адміністративно-процесуальних норм, які становлять окремий інститут адміністративного процесуального права – процесуального представництва.Документ Загальна характеристика інституту процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Підприємництво, господарство і право. - 2020. - № 4. - С. 148-152, 2020) Джафарова, М. В.; ; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Проаналізовано та охарактеризовано зміст системи адміністративно-процесуальних норм, спрямованих на врегулювання процесуально-представницьких правовідносин в адміністративному судочинстві України.Документ Суб’єкт владних повноважень: теоретичні та прикладні проблеми визначення(Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Юридичні науки. - 2017. - Вип. 1, т. 2. - С. 30-33, 2017) Джафарова, М. В.; ; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027У статті автор досліджує теоретичні та прикладні аспекти визначення суб’єкта владних повноважень. Особливу увагу приділено правовій категорії «владні управлінські функції», яка розкриває особливості правового статусу суб’єкта владних повноважень у публічно-правових відносинах. Обґрунтовано висновок про необхідність удосконалення законодавчого визначення суб’єкта владних повноважень.Документ Функціональне призначення процесуальних строків в адміністративному судочинстві України(Правові новели. – 2020. – № 10. – С. 169-175, 2020) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Проаналізовано норми сучасного адміністративно-процесуального законодавства, які визначають процесуальні строки розгляду та вирішення адміністративних справ, необхідні для реалізації адміністративно-процесуальної діяльності учасниками судового процесу, і на цій основі з’ясовано їх функціональне призначення для вирішення завдань адміністративного судочинства.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »