Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Проблема сутності та видів функцій органів місцевого самоврядування як суб'єктів адміністративного права(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2018. – Вип. 36, т. 1. - С. 63-66, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XДосліджено сутність та основні види функцій органів місцевого самоврядування. Виокремлено основні функції органів місцевого самоврядування як суб’єктів адміністративного права. Надано власне розуміння функцій органів місцевого самоврядування в адміністративній сфері через розкриття основних напрямів діяльності представницьких та виконавчих органів місцевого самоврядування. The essence and main types of functions of local self - government bodies are investigated. The main functions of local governments as subjects of administrative law are highlighted. The own understanding of the functions of local self-government bodies in the administrative sphere is given through the disclosure of the main directions of activity of representative and executive bodies of local self-government. Исследована сущность и основные виды функций органов местного самоуправления. Выделены основные функции органов местного самоуправления как субъектов административного права. Предоставлено собственное понимание функций органов местного самоуправления в административной сфере через раскрытие основных направлений деятельности представительных и исполнительных органов местного самоуправления.Документ Адміністративні акти органів місцевого самоврядування: проблеми визначення й реалізації(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2020. – Вип. 43. – С. 40-43, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XНа підставі наукових напрацювань визначено поняття й ознаки адміністративних актів органів місцевого самоврядування, а також виокремлено їх основні види.Документ Статут територіальної громади як ефективний засіб локальної саморегуляції та самоуправління(Держава та регіони. Серія: Право. – 2020. – № 3 (69). – С. 18-22, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XНа підставі наукових напрацювань визначено сутність і значення статуту як ефективного засобу саморегуляції та самоуправління відповідної територіальної громади.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Сер.: Юридичні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 4. – С. 134-139, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XСтаттю присвячено висвітленню однієї з актуальних проблем адміністративного права щодо питання реалізації органами місцевого самоврядування передбачених законодавством України повноважень у сфері земельних відносин, окресленню проблем здійснення муніципальними органами адміністративних процедур у цій галузі, а також визначенню шляхів вирішення цих проблем у сфері реалізації земельних відносин. Автором з’ясовано, що адміністративну процедуру органів місцевого самоврядування у сфері земельних відносин становить порядок реалізації владних повноважень, передбачений нормами адміністративного та земельного права, що визначає «взірець» поведінки посадових осіб органів місцевого самоврядування під час здійснення ними своїх повноважень у галузі земельних відносин і завершується прийняттям адміністративного акта і зверненням його до виконання. Внутрішню сутність такої процедури також становить алгоритм дій фізичних і юридичних осіб (суб’єктів права власності на землю) як учасників земельних відносин щодо виконання покладених на них адміністративним та земельним законодавством суб’єктивних прав та юридичних обов’язків. У статті досліджено порядок здійснення органами місцевого самоврядування у сфері земельних відносин таких адміністративних процедур, як: нормотворчі, правозастосовно-сервісні, установчі, організаційно-дозвільні, контрольно-наглядові адміністративні процедури. Аргументовано, що органи місцевого самоврядування зобов’язані передусім інформувати населення щодо поточного стану вилучення (викупу) та надання земельних ділянок, що зумовлено принципами демократичного управління справами територіальної громади і забезпечення прозорості щодо розпорядження землею як об’єктом комунальної власності. Зазначено, що органи місцевого самоврядування щодо вирішення земельних спорів здійснюють відповідні дії в межах таких стадій: 1) порушення провадження щодо розгляду та вирішення земельного спору; 2) підготовка до розгляду; 3) розгляд та вирішення земельного u1089 спору по суті; 4) оскарження рішення (за наявності підстав, передбачених законом); 5) виконання рішення.Документ Нормативно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування та місце в них адміністративного законодавства(Порівняльно-аналітичне право. - 2018. - № 5. - С. 218-221, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ результаті дослідження нормативно-правових засад організації та функціонування системи органів місцевого самоврядування варто визнати, що правову основу їхньої діяльності становить досить розгалужена система законодавчих і нормативно-правових актів. Здійснено характеристику сучасного стану нормативно-правового забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування за субординаційною (ієрархічною) ознакою, що відображає юридичну чинність актів, які представлено в такій послідовності: політико-правові та нормативно-правові акти. Наголошено на тому, що процедурні та процесуальні норми адміністративного права відіграють суттєву роль у діяльності органів місцевого самоврядування як суб’єктів публічної адміністрації.Документ Адміністративні процедури органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян(Порівняльно-аналітичне право. - 2019. - № 6. - С. 253-256, 2019) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ статті розглянуто основні напрями діяльності органів місцевого самоврядування у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян та визначено адміністративні процедури, через здійснення яких реалізуються повноваження в цій галузі. Виявлено особливості надання органами місцевого самоврядування адміністративних послуг у зазначеній сфері.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища(Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 226-229, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XСтаття присвячена висвітленню однієї з актуальних проблем адміністративного права щодо питання здійснення органами місцевого самоврядування передбачених чинним законодавством повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, окресленню проблем реалізації муніципальними органами повноважень у цій галузі, а також визначенню шляхів вирішення цих проблем із метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля. На підставі аналізу законодавчих норм щодо закріплення за органами місцевого самоврядування повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища визначено, що муніципальні органи з метою реалізації покладених на них повноважень у зазначеній сфері здійснюють адміністративно-процедурну діяльність нормотворчого, організаційно-дозвільного, виконавчо-розпорядчого, юрисдикційного, а також координаційно-контрольного характеру. Підкреслено, що у процесі вирішення проблем з охорони навколишнього природного середовища важливу роль відіграють такі методи: функціональне зонування територій (особливо міських), збереження та раціональне використання природних компонентів. Здійснюючи адміністративно-процедурну діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища, органи місцевого самоврядування можуть використовувати соціально-економічні заходи щодо захисту довкілля: політику цін, кредити, штрафи, створення програм, адміністративні санкції. Визначено, що проблема захисту довкілля є комплексною, тому вона потребує координації зусиль всіх суб’єктів територіальної громади, активної їх участі у цій важливій справі. Зазначено, що значного поширення має набути громадський контроль за станом довкілля та дотриманням підприємствами, установами, організаціями та громадянами на відповідній території норм законодавства про охорону навколишнього природного середовища з метою забезпечення екологічної безпеки. А ефективність та результативність здійснення діяльності муніципальних органів в галузі охорони навколишнього природного середовища з метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля залежить від чіткого розмежування функцій і повноважень органів місцевого самоврядування та законодавчого регламентування відповідальності місцевих органів влади за прийняті ними рішення.Документ Адміністративно-правові акти органів місцевого самоврядування(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2017. - Вип. 43, т. 4. - С. 230-233, 2017) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XВ статті досліджено наукові позиції щодо розуміння адміністративно-правових актів органів місцевого самоврядування. Акцентовано увагу, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні (індивідуальні) акти. Запропоновано власне розуміння індивідуальних адміністративних актів органів місцевого самоврядування та виокремлено їх ознаки.Документ Адміністративно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування в Україні : автореф. дис.(Харків, 2019) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; Кириченко, Ю. Н.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218X; Бандурка, О. М. - науковий консультантДосліджуються актуальні теоретико-методологічні, нормативно-правові та практичні аспекти діяльності органів місцевого самоврядування в Україні. Розглянуто історичні закономірності формування та розвитку місцевого самоврядування в Україні, визначено місце органів місцевого самоврядування в системі суб’єктів адміністративного права, принципи та нормативно-правові засади діяльності органів місцевого самоврядування. Досліджено сутність та структура адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування. Розглянуто адміністративні акти органів місцевого самоврядування, адміністративні договори в їх діяльності, а також організаційно-правові форми діяльності муніципальних органів влади в Україні. Розкриваються питання здійснення органами місцевого самоврядування адміністративних процедур та надання адміністративних послуг як форми діяльності органів місцевого самоврядування. Окреслюються напрямки вдосконалення адміністративно-правових засад діяльності органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади в Україні, зокрема, на підставі вивчення зарубіжного досвіду адміністративно-правового регулювання функціонування муніципальних органів влади та визначення можливостей використання його в Україні.Документ Поняття та структура адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування(Юридичний бюлетень. – 2018. – Вип. 7, ч. 2. – С. 41-47, 2018) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XУ статті проаналізовано позиції науковців щодо визначення структури адміністративно-правового статусу органів державного управління. Увага приділяється тому, що в законодавстві сутнісна характеристика категорії «правовий статус» виявляється через нормативно закріплений і гарантований державою комплекс суб’єктивних прав та юридичних обов’язків, передбачений для того чи іншого суб’єкта права. Підкреслюється, що структурними елементами адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування як складної юридично-теоретичної конструкції є: мета їх утворення та функціонування, завдання, функції, суб’єкти влади, повноваження, гарантії діяльності та юридичної відповідальності. Такі елементи структури адміністративно-правового статусу органів місцевого самоврядування є достатніми та необхідними для характеристики його змістовної складової. Визначальною рисою названих елементів є урегульованість нормами адміністративного права, їх самостійність (кожний з них має своє власне призначення), відносна стабільність у часі, взаємозв’язок і взаємозалежність один від одного. Під адміністративно-правовим статусом органів місцевого самоврядування будемо розуміти їх правове положення у системі місцевого управління справами місцевого значення, що визначається за допомогою закріплення у чинному адміністративному законодавстві мети їх створення, територіальних меж діяльності кожного окремого органу, їх взаємовідносин між собою, а також із членами територіальної громади, органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями та їхніми посадовими особами, завдань, функцій, предметів відання, повноважень, гарантій діяльності та відповідальності, що дозволяє їм бути повноцінним учасником адміністративно-правових відносин.