Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    Implementation of state policy in the field of economic security of the state: administrative and legal aspect
    (Journal of law and political sciences. – 2022. – Vol. 33, issue 2.– P. 370-382., 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Yefremov, A. O.; Єфремов, А. О.; Riazantseva, I. M.; Рязанцева, І. М.
    Метою дослідження визначено зміст поняття «адміністративно-правове регулювання» та його складові. Основний зміст. Основною метою адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави є забезпечення реалізації та захисту економічних прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Методологія. Огляд матеріалів і методик на основі аналізу документальних матеріалів для регулювання економічної безпеки держави. Висновки. За своєю сутністю адміністративно-правове регулювання економічної безпеки слід розглядати у двох аспектах: 1) як сукупність адміністративно-правових норм, що регулюють управлінські суспільні відносини у сфері економічної безпеки; 2) як системний організуючий вплив спеціально уповноважених державних органів на економічні і соціальні відносини за допомогою адміністративно-правових норм та інших правових засобів, насамперед адміністративного характеру, з метою їх охорони, поліпшення та створення належних умов для подальшого розвитку в контекст забезпечення національної безпеки України.
  • Ескіз
    Публікація
    Правові основи діяльності Служби безпеки України як суб’єкта публічної влади
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 12. - С. 533-535, 2023) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Оксана Брусакова
    Визначено роль та місце Служби безпеки України у системі органів публічної влади. Проаналізовано ознаки Служби безпеки України, як суб’єкта публічної влади: можливість впливати на поведінку людей приймаючи відповідне рішення; авторитетність, визнана суспільством, громадянами України, або значною частиною населення держави; офіційність, діють на підставі законів, мають офіційні зовнішні ознаки; забезпечуються необхідними ресурсами - фінансовими, матеріальними, кадровим потенціалом; автономність, суб’єкти публічної влади організаційно і функціонально один від одного відокремлені і не залежать від об’єктів влади. Деталізовано основні повноваження Служби безпеки України та розкрито їх зміст: здійснення контррозвідувальних заходів, захист національної державності, захист інформаційного та кіберпростору, охорона державної таємниці, боротьба з тероризмом, захист об’єктів критичної інфраструктури, протидія російській агресії. Встановлено, що адміністративно-правовий статус Служби безпеки України , як суб’єкта публічної влади закріплено не лише в Законі України «Про Службу безпеки України», який є спеціальним нормативно-правовим актом, що регламентує її діяльність, але й у інших законодавчих актах. Зазначено, що Служби безпеки України згідно із Законом України «Про контррозвідувальну діяльність» є єдиним органом в Україні відповідальним за розвиток та зміцнення контррозвідувального захисту держави.
  • Ескіз
    Публікація
    Адміністративне судочинство (у схемах) : навчальний посібник
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Панова, І. В.; Panova, I. V.; Голуб, М. В.; Holub, M. V.; Мельник, В. А.; Melnyk, V. A.; Панов, І. О.; Panov, I. O.; Тихонова, Д. С.; Tihonova, D. S.; Токарєва, К. О.; Tokarieva, K. O.; Юшкевич, О. Г.; Iushkevych, O. G.; Іванов, А. О.; Ivanov, A. O.; Клубань, М. В.; Kluban, M. V.; Крут, К. О.; Krut, K. O.; Могілевська, Л. Г.; Mohilevska, L. H.; Стреляний, В. І.; Strelianyi, V. I.; Глушкова, Д. В.; Hlushkova, D. V.; Сиромятнікова, М. С.; Syromiatnikova, M. S.; Холдоєнко, А. В.; Kholdoienko, A. V.; Valerii Sokurenko; Олена Юхимівна Синявська; Панова Ірина Вікторівна; Krut Katherina; Юшкевич Олена Геннадіївна; Дар'я Глушкова; Ігор Панов; Микола Голуб; Марія Клубань; Оксана Брусакова; Володимир Іванович Стреляний; Зозуля Ігор
    У навчальному посібнику у стислій та доступній формі розглянуто основні питання навчальної дисципліни «Адміністративне судочинство України», основні положення адміністративної юстиції як інституту судового захисту, повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів. Використовуючи цей посібник для підготовки до заліку, можна в найкоротші строки систематизувати знання, отримані під час вивчення дисципліни, зосередити увагу на ключових поняттях, їх ознаках та особливостях. Також доцільно застосовувати посібник для дистанційного й заочного вивчення адміністративного права та адміністративного судочинства України. Для курсантів і студентів ЗВО юридичного профілю, викладачів, аспірантів та ад’юнктів, науковців, практичних працівників, а також широкого кола читачів, які цікавляться проблематикою адміністративного судочинства.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі питання вдосконалення правового регулювання адміністративної відповідальності за правопорушення на авіаційному транспорті
    (Актуальні проблеми адміністративно-деліктного права України : матеріали круглого столу (м. Вінниця, 31 жовт. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 15-16, 2023) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.
    Наголошено, що з метою належного функціонування авіаційного транспорту державою встановлено численні загальнообовʼязкові правила, порушення яких є підставою для притягнення до адміністративної відповідальності, яка застосовується з метою спонукання фізичних та юридичних осіб до належного дотримання цих правил, забезпечення публічного порядку та безпеки на об’єктах цивільної авіації. Досліджено проблемні питання адміністративної відповідальності за такі правопорушення.
  • Ескіз
    Документ
    Developing information technology law and legislation: analysis of international experience and possibilities of its application in Ukraine
    (Revista de Derecho. – 2021. – Vol. 10 (2). – P. 117-128, 2021) Aristova, I. V.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Koshikov, D. O.; Кошиков, Д. О.; Kaplya, O.
    Метою статті є зосередження уваги на актуальних проблемних питаннях, які існують у сфері правового регулювання вітчизняної сфери високих технологій, а також пошук шляхів їх ефективного вирішення.
  • Ескіз
    Документ
    Definition, signs and types of administrative and procedural guarantees: Established views and the need for their modernization
    (DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-13, 2021) Shapoval, R. V.; Шаповал, Р. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5716-9291; Kolomoiets, T. O.; Коломоєць, Т. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1101-8073; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Garayev, M. V. oglu; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9578-7859
    Метою даної статті є визначення сутності та змісту адміністративно-процесуальних гарантій. У зв’язку з цим необхідно вирішити такі завдання: Уточнити визначення адміністративно-процесуальних гарантій, охарактеризувати їх види, розкрити особливості адміністративно-процесуальних гарантій, визначити місце цього правового явища в загальному легальна система. Актуалізуються та розглядаються питання щодо теоретико-правового тлумачення, законодавчого визначення та безпосередньої реалізації адміністративно-процесуальних гарантій. Проаналізовано вплив адміністративно-процесуальних гарантій на рівень розвитку вітчизняної правової системи. Звертаємо увагу на те, що якість належного функціонування адміністративно-процесуальних гарантій безпосередньо залежить від розвитку державних інститутів конкретної країни, а також від рівня досконалості та ефективності всього державно-владного механізму, тобто державний лад. Враховуючи те, що сутність сучасних адміністративно-процесуальних гарантій передбачає належне закріплення прав, свобод і законних інтересів особи, виправдано, що ключову роль у цих процесах завжди відіграватиме рівень правосвідомості, а також рівень прозорості. і своєчасність. Наведено авторські визначення понять «адміністративно-процесуальні гарантії», «захист правових гарантій громадян» та «правосвідомість населення». Запропоновано до реалізації деякі характерні риси зарубіжних моделей адміністративно-правового регулювання.
  • Ескіз
    Документ
    Some aspects of information treatment in order to ensure proper protection of critical infrastructure objects in Ukraine
    (The European dimension of modern legal science : Scientific monograph. – Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. – P. 99-121, 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Krykun, V. V.; Крикун, В. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1089-555X
    Виділено ключові напрями процесу обробки інформації під час адміністративно-правового регулювання захисту об’єктів критичної інфраструктури. Аналіз зазначених напрямків дозволив визначити проблемні питання щодо поводження з інформацією під час адміністративно-правового регулювання захисту об’єктів критичної інфраструктури: відсутність налагодженої взаємодії суб’єктів такого забезпечення; паспортизація лише частини об’єктів критичної інфраструктури; труднощі із збалансованим дотриманням принципів гласності та конфіденційності захисту об’єктів критичної інфраструктури під час поширення інформації про зміст такого захисту; відсутність єдиного механізму встановлення категорії критичності об’єкта критичної інфраструктури з подальшою його ідентифікацією. У зв’язку з цим аргументовано доцільність створення спеціалізованої інформаційно-телекомунікаційної системи захисту об’єктів критичної інфраструктури, а також впровадження механізму паспортизації всіх без винятку таких об’єктів.
  • Ескіз
    Документ
    Legal and organizational-technical assurances of aviation security
    (Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, № 29. – P. 542-549, 2020) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Iemets, L. O.; Shulga, A.M.; Шульга, А.М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665; Kolotik, A. S.; Колотік, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1289-7172
    Метою даної статті є: 1) визначення сутності понятійних категорій, що пов’язані із забезпеченням гарантій безпеки на авіаційному транспорті; 2) встановлення стану нормативного регулювання безпеки на авіаційному транспорті; 3) формулювання пропозицій та рекомендацій щодо покращень даної сфери діяльності. При підготовці статті вякості загальнонаукового методу використано системний підхід, а також застосовано такі методи наукового пізнання, як: діалектичний, логіко-симетричний, системно-функціональний, метод документального аналізу та аналітичний метод. Охарактеризовано правові та організаційно-технічні гарантії забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Запропоновано авторське визначення поняття «авіаційна безпека», «безпека авіаційного транспортного засобу», «організаційно-технічні гарантії безпеки» та «правове забезпечення гарантій безпеки». Проаналізовано сучасні методи та засоби належного дотримання основних компонентів авіаційної безпеки в Україні й світі. Визначено напрямки удосконалення організаційно-технічних гарантій забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Встановлено найбільш небезпечні, на думку автора, загрози на авіаційному транспорті, запропоновано перспективні напрямки їх подолання. За результатами проведеного дослідження виділені такі основні принципи організації роботи з управління безпекою польотів, які спрямовані на забезпечення безпеки на авіаційному транспорті, як: системність; випередження; колективізм; інформованість; виявлення та усунення причин; адекватність; відповідальність.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та сутність механізму державного регулювання в галузі авіаційного транспорту
    (Підприємництво, господарство і право. - 2020. - № 6. - С. 117-122, 2020) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.;
    У статті аргументовано, що авіаційна галузь є сьогодні прибутковим сектором економіки, спрямована здебільшого на задоволення приватних інтересів фізичних або юридичних осіб. Визначено мету та завдання впливу держави на авіаційну галузь, тобто яким чином та в яких межах держава в особі уповноважених органів здійснює державне регулювання цієї галузі. Виокремлено елементи механізму державного регулювання авіаційної галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна складова правового регулювання безпеки діяльності в галузі авіаційного транспорту
    (Економічна безпека держави в контексті національних інтересів : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 23 квіт. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 28-30, 2021) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.
    Проаналізовано, що ефективність правого забезпечення безпеки діяльності в галузі авіаційного транспорту безпосередньо залежить від економічної обґрунтованості (доцільності) такого регулювання.